Min egna lilla vrå

Fryyyyser!

Posted on: april 20, 2012

Fy attan vilket väder här är…blåser regnar och snöar om vart annat…inte undra på att man fryser..

Mitt paraply vände sig ut och in i protest idag på stan…så jag fick bara veckla ihop det och gå barhuvad i regnrusket. Blöt som en trasa klev jag in hos sjukgymnasten..blää…

Hemma igen insvept i en varm fleecefilt sitter jag här…önskar att jag kunde tända en brasa i kakelugnen som jag inte äger. Men kaffet värmer gott och filten håller värmen kvar i min arma frusna kropp.

Ska krypa ner under täcket i min säng och vila mig en stund innan jag gör mig redo för jobbet..

Idag fick jag en otäck känsla i kroppen …eller snarare kom jag till insikt om vissa saker…ja jag kom till insikt över saker som jag hållt lite ifrån mig…för att skona mig själv…världen är ganska så hård…ja det kom över mig idag …fastän jag vet att det är så så blev det så klart idag att det inte alltid lönar sig att vara ärlig…*ryser*

Det borde det göra…ärlighet varar längst trots att det inte lönar sig alla gånger…så varar den bäst…ja jag kommer alltid att vara ärlig och sann för det mår man bra av att vara …men jag ska hålla inne med sanningen ibland för den tål inte alltid att höras.

Man lär sig så länge man lever…

 

SES!

4 svar to "Fryyyyser!"

De där insikterna brukar komma och dra till en i magen med full kraft… inte roligt alls. Börjar hämta mig från min senaste råsop men det tar sin lilla tid att landa. Kallt och burrigt är det. Men jag är glad att inte snön lägger sig – alltid nå’t..

Kram och önskar en skön ledig kväll!

Ja du idag knöt det sig rejält i min mage…insikter kommer till en då man behöver…jag behövde nog denna insikt för att se klarare…förstå varför saker och ting händer mig just nu.

Det tar tid att landa i verkligheten men det måste få ta den tid det kräver …sen kan man gå vidare.

Kram och ha de gfott i suttecity

ja ärlighet varar längst även om de blir gungit i livet av den så sover man i alla fall gott om natten ..å som du säger ..man behöver inte alltid öppna munnen 🙂 kram

Nääe men det är svårt att hålla igen munnen ibland 🙂 speciellt om det handlar om oförrätter.
Jag tror att jag är ganska så frispråkig…jag är ialla fall inte rädd för att säga vad jag tycker….det är många som håller igen…kanske är de smartare än jag och taktiska…det är ju bra att låta någon annan ta skiten genom att hålla mun själv…fegisar!!!

Jag tar gärna skiten då …hellre det än att fjäska…för sån ‘r jag inte.

Ha de gott klösen

kram

Kommentera

Kategorier

Arkiv

Mest klickade

  • Inget

AB blogg american appelpie angordning hästpsykologi Bad gateway bakbunden bitter barnbarn barnbarnen boktips Dagsutflykt Hjo bakad potatis shopping hem och hobby loppis antikt Dikt Dilemma trött curling lat Elvis Shickzal King of rock elände ödesdigert telefonsamtal Eva dahlgren feed flickan som lekte med elden Wienerbröd fotobloggen 4 youre eyes Fototriss ljus fötter jordgubbar vin värmebölja girighet misstänksamhet Gissa temat Hemimamma hep stars himlen kyrkogården clabbe mamma pappa Hsp High sensitiv person karaktärsdrag hästar Rockan importera exportera filer James Blunt magnetarmband jogging träning muskler fett semester Jordgubbsmuffins Klart fix optik Klokord lagar löften arv mål lilla sofie Madonna Madonna Express yourself Michael Jackson MJ MJ RIP musik orosmoln cupcakes pappa pappa tandis rotfyllning Gustav Wasa pocoloco midsommarblommor regn orup release me livet rss pinga rött vitt blått Schickzal sevdabo femkamp grill svin shining light Shoreline Anna Ternheim sinatra lee the corrs bono sinnesrobönen självporträtt skitlag AB bloggen snus mat handla såpa BH Lumene sol brassestol bok bad vätterstranden sommarfrulle jordgubbar sommar gröngräs Sorg håll huvudet högt Spökar energi närvaro pappa Stefan Liv strömavbrott åska tandläkaren fynd semester sol brasestol Techno telefonsamtal telefonångest these boots are made for walking trött jobb sovpass upplösning medium stor bild utflykt fika räkmacka specialare vård människor värdighet Änglakort ängeln i rummet ödetorpet
