Min egna lilla vrå

Änglakort

Posted on: april 19, 2012

Dagens änglaord…

Träning av din kropp är viktigt för ditt välmående, lugn och mentala förmåga just nu.

Fysiska rörelser gör att du får mer energi och vitalitet vilket gynnar dig på många sätt. Mår du bra så är du mer positiv och mer öppen för kreativa idéer. Yoga eller liknande träning renar och förstärker dina chakran samt stärker kroppen på ett mjukt sätt.

Tycker du att du inte har tid så tänk en gång till. Med planering och vilja så hinner du vårda din kropp. Du kommer att uppskatta din ökade energi när du har kommit igång med träningen.

Sanna mina ord…ord kommer till en då man behöver dem!

Read more: http://anglastugan1.webnode.com/zandra/

 
Jag som försöker röra på min onda kropp så mycket det går…var på vattengympan imorse…så himla skönt …att gympa i vattnet det varma…för en stund känns kroppen ganska så lätt 🙂
 
Efter det var jag på promenad med min mamma en långsväng runt staden…i det sköna aprilvädret, idag var det uppehåll och ganska så behagligt ute…mamma njuter av att vara ute i friska luften så även jag men jag känner av mitt onda då jag promenerar…ischiasen ger sig till känna med besked..ajaj om jag inte ska kunna promenera ens vad ska man då ta sig till? Tänkte idag att nu får det väl ändå ge med sig…jag har ju observerat att min kropp nu fått nog …vad mer ska jag göra för att den ska kunna återhämta sig? Visst sjukskriva sig går ju men det vill jag helst inte…men kanske är det det som krävs ändå.
 
Gjorde lite ärenden åt mamma, inhandla lite förnödenheter och lite gott till helgen…jag som ska jobba långhelg och inte kan komma på besök förrens nästa vecka…ordnade det lite för mamma …fyllde på lite i kylsåpet och la fram frukt och lite godis.
Så nu kan även mamma ha helg…utan mig!
 
Jaja jag kan ju inte vara där hur mycket som helst …jag har ju ett eget liv att leva och en egen familj som oxå vill se mig lite …jag är ändå där minst 2 ggr varje vecka…hon har besök som ingen annan där på hemmet. Så jag har inte dåligt samvete om jag inte kan komma på några dagar.
 
Gjorde stallet innan  jag åkte hem för att duscha och laga till lite mat…då var klockan redan 3 …ett helt dagsverke avklarat och då var jag trött vill jag lova…satte mig i soffan och kolla på någon såpa och slummra trött …med ett öga öppet.
 Satt där tills jag nästan satt fast i de mjuka kuddarna ..då masa jag mig upp och satte på en kopp starkt kaffe…sen har jag hållt mig vaken minsann.
Ska snart krypa ner i lakansgrottan min…för att sova sött…imon är en annan dag …en ny dag med nya göromål…men behöver ialla fall inte upp så tidigt som idag…halv 7 en ledig dag är inte nådigt,vet inte hur många gånger jag gäspa under vattengympan 🙂
 
Imon är det akupunktur igen…2 ggr i veckan har det blivit nu sedans jag starta…snart ska vi utvärdera och se hur vi ska gå vidare.
Axlarna har jag  märkt en förbättring på …inte samma trötthet och ej heller samma smärta som innan jag satte igång min väg mot bättring.
Ischiasen kommer och går…så tidvis haltar jag fram…
Hm …tiden får utvisa vartåt det kommer att luta.
 
Gäsp…time to go to bed!
 
 
 
 
 
 
2 svar to "Änglakort"

Du försöker verkligen ta hand om din kropp, men det är möjligt att det är vila som fattas den.

Tack för Byssan lull! Den har jag sjungit så ofta för mina barn och min man, han tyckte om att höra mig sjunga.

Nu är snögloppet här, inget väder man vill ut i!
Ha det gott i helgen!
Kram

Ja kanske är det så…vila kanske fattas …jag är ju en rastlös själ så vila är inget jag gör så ofta.
Har svårt att ligga still den halvtimme som jag är hos akupunktören.
Jag har alltid varit aktiv och rört på mig mycket…nu känner jag mig lite frustrerad över att det gör ont då jag rör mig.

Hm får nog vila kroppen lite mer…

kram och ha en skön helg!

Kommentera

Kategorier

Arkiv

Mest klickade

  • Inget

AB blogg american appelpie angordning hästpsykologi Bad gateway bakbunden bitter barnbarn barnbarnen boktips Dagsutflykt Hjo bakad potatis shopping hem och hobby loppis antikt Dikt Dilemma trött curling lat Elvis Shickzal King of rock elände ödesdigert telefonsamtal Eva dahlgren feed flickan som lekte med elden Wienerbröd fotobloggen 4 youre eyes Fototriss ljus fötter jordgubbar vin värmebölja girighet misstänksamhet Gissa temat Hemimamma hep stars himlen kyrkogården clabbe mamma pappa Hsp High sensitiv person karaktärsdrag hästar Rockan importera exportera filer James Blunt magnetarmband jogging träning muskler fett semester Jordgubbsmuffins Klart fix optik Klokord lagar löften arv mål lilla sofie Madonna Madonna Express yourself Michael Jackson MJ MJ RIP musik orosmoln cupcakes pappa pappa tandis rotfyllning Gustav Wasa pocoloco midsommarblommor regn orup release me livet rss pinga rött vitt blått Schickzal sevdabo femkamp grill svin shining light Shoreline Anna Ternheim sinatra lee the corrs bono sinnesrobönen självporträtt skitlag AB bloggen snus mat handla såpa BH Lumene sol brassestol bok bad vätterstranden sommarfrulle jordgubbar sommar gröngräs Sorg håll huvudet högt Spökar energi närvaro pappa Stefan Liv strömavbrott åska tandläkaren fynd semester sol brasestol Techno telefonsamtal telefonångest these boots are made for walking trött jobb sovpass upplösning medium stor bild utflykt fika räkmacka specialare vård människor värdighet Änglakort ängeln i rummet ödetorpet
