Min egna lilla vrå

Utvilad…

Posted on: april 15, 2012

Vakna helt utvilad idag…och inser att klockan inte ringt för jag har inte ställt den på alarm 🙂 hahaha undrar om jag undermedvetet glömde ställa larmet om jag gjorde det med flit för att slippa gå upp kl 08 :00 som jag tänkte igår? Det får jag aldrig veta och skit samma jag sov ialla fall gott hela natten.

Jaha då har snart en vecka till gått till historien…och en ny arbetsvecka stundar…

Imon ska jag jobba igen en extra natt för A…min nya kollega som blev kortvarigare än vi alla trodde…hon fick ett vikariat som skulle sträcka sig till årsslutet men sen visade det sig att det bara kom att räcka över sommaren…för U förlängde inte sin tjänstledighet …snopet!

Jaja så synd då men roligt att U kommer tillbaka så lite tudelad är min glädje.

Själv ska jag på intervju imon….slängde in en ansökan om sommarjobb på sjukhuset…bara för att känna att jag har en nödutgång en plan B är alltid bra att ha …

Trodde aldrig att de skulle höra av sig men så gjorde de det …ska dit imon och få information…jag känner att jag vill ha lite mer ut av mitt jobb ….vill utvecklas ju…och få inspiration och lust tillbakka att fortsätta med det jag gör. Jag utbildade mig till uska inte till städerska…min mening var att jobba med sjukvård och att ha hand om människor…det gör jag väl nu med och omvårdnad om äldre är givande …men ack så slitigt då vi knappt har tid att lägga alla…tidsbristen tär på en och jag vill ge alla den tid de behöver utan att behöva stressa som en dåre. Alla tycks tro att de är ensamna om att behöva vår hjälp…och att de är mest i behov av vår hjälp…så vi gör allt för att alla ska känna att de får den tid de behöver…men det får de inte för då tar man tiden för någon annan. Suck!

Usch ja men vi gör så gott vi kan…mer kan vi inte göra.

Nu får vi se vad morgondagens intervju leder…om det nu går att få tjänstledigt över sommaren..tror knappast det men kanske har de ett längre vik och då kan man inte bli nekad ledighet.

Denna sommar som jag skulle behöva dubbelt så lång semester…för att komma i ordning…nu verkar det som om jag ska jobba hela sommaren istället …men det kanske är lika bra det!

Men än ska jag inte ropa hej…än är jag inte i land med vart jag ska vara …här eller där…det enda jag vet är att jag har jobb ialla fall. Skönt!

Ja det händer då grejer här fastän jag tycker att allt gått i stå…så händer det massor…ändå!

Vakna imorse och kände bara tomhet…inser att jag är ensam…fastän jag har många runt mig…jag kommer att få klara mig själv…och det kommer jag att göra…tomheten jag känner är lite märklig..jag som inte känt mig ensam på väldigt länge…känner mig allena …vet att jag ska vara ensam och jag behöver egentligen inte oroa mig över det…det är bara det att känslan kom över mig …jag står ensam…

Ja jag är i ett vägskäl …måste hitta en väg att vandra vidare på…insåg nog där i morse då jag vakna att jag kommer att få vandra ensam ett tag…jag som nästan alltid haft någon vid min sida ..är inte rädd för ensamheten …bara den inte begränsar mig…att inte kunna göra det jag vill…då måste ensamheten vara just ensam …för jag ska hitta ett nytt sätt att leva nu…

Hua ..det låter teatraliskt men det är min verklighet…ingen teater… jag lever nu och inte sen…det är bara att inse att livet ska levas …jag vill inte leva livet som en zombi…ensam ska jag forma mitt liv …ingen annan kan forma dig till en bra människa ..det kan man bara göra själv…

Jag ska bida bida min tid….avakta…jag har inte bråttom…har jag kommit så här långt kan jag bida lite till…jag är nog ganska så tålmodig ändå..fast jag ibland är otåligare än börligt…ja visst är jag motsägelsefull…men jag är lite av varje..jag är bara människa…men jag är hälften av varje jag är ju  halvfinne…hälften finsk hälften svensk!

Hälften av varje… det väcker minnen…konstigt att det uttrycket kom upp nu…hälften av varje beställde man på Åhmans korvkiosk i Västervik…hälften mos hälften pommes 🙂 med en bamse och åhmans sötstarka senap med vitlökssmak!

Helst toppas med räksallad!

Ja det var lite av varje från mig denna söndag!

SES!

4 svar to "Utvilad…"

Ja du, den där insikten att man står ensam, den är jobbigt, den har drabbat mig med full kraft här i veckan men nu känns det bättre. Man har grunnat både hittan och dittan och ja det stressar upp mer än det ger lösningar så jag släppte den biten ett tag..

Skönt att få vakna utsövd, det var ett tag sedan, drömmer så infernaliskt intensivt så jag är tröttare när jag vaknar än när jag lade mig 🙂

Ha en bra söndag och hoppas att det går bra med jobbet!

Kram

Ja man får släppa såna tankar och gå vidare bara…men de dyker upp ibland…och man får sig tankeställare…som man bör begrunda…innan man går vidare.

Jag drömmer konstigt nog inte mycket nu…men periodvis drömmer jag så att jag tror att det är verkligt då jag vaknar.
Jobbet går det bra med ….hursom!

Kraaam och ha en fortsatt skön dag!

ja du ottovännen ..förändringar tar tid ..sakta men säkert ser jag att de händer lite hos dig ..håller tummarna för ett lång vik på nått ställe som kommer bli super bra för dig å som får dig att utvecklas å lära massa nytt..ja få in lite ny energi i ditt liv ..här är de massa med beslut å händelse som ska äga rum i en snar framtid lite tungt men de kommer oxå att gå bra ……ensam känslan som du känner kommer nog att komma å gå lite fram å tillbaka i början
kram

Ah det långviket gick det åt pipan med…de ringde innan intervjun och sa att det ordnat sig ändå över sommaren… så jag kom inte längre än till ett telefonsamtal.
Men jag har ju jobb…jag som hade behövt göra något nytt!!
Men det går fler tåg…

jaha så blev det med det…imon ska vi ha nattmöte…kanske leder det någon vart…

Stor ottokram

Kommentera

Kategorier

Arkiv

Mest klickade

  • Inget

AB blogg american appelpie angordning hästpsykologi Bad gateway bakbunden bitter barnbarn barnbarnen boktips Dagsutflykt Hjo bakad potatis shopping hem och hobby loppis antikt Dikt Dilemma trött curling lat Elvis Shickzal King of rock elände ödesdigert telefonsamtal Eva dahlgren feed flickan som lekte med elden Wienerbröd fotobloggen 4 youre eyes Fototriss ljus fötter jordgubbar vin värmebölja girighet misstänksamhet Gissa temat Hemimamma hep stars himlen kyrkogården clabbe mamma pappa Hsp High sensitiv person karaktärsdrag hästar Rockan importera exportera filer James Blunt magnetarmband jogging träning muskler fett semester Jordgubbsmuffins Klart fix optik Klokord lagar löften arv mål lilla sofie Madonna Madonna Express yourself Michael Jackson MJ MJ RIP musik orosmoln cupcakes pappa pappa tandis rotfyllning Gustav Wasa pocoloco midsommarblommor regn orup release me livet rss pinga rött vitt blått Schickzal sevdabo femkamp grill svin shining light Shoreline Anna Ternheim sinatra lee the corrs bono sinnesrobönen självporträtt skitlag AB bloggen snus mat handla såpa BH Lumene sol brassestol bok bad vätterstranden sommarfrulle jordgubbar sommar gröngräs Sorg håll huvudet högt Spökar energi närvaro pappa Stefan Liv strömavbrott åska tandläkaren fynd semester sol brasestol Techno telefonsamtal telefonångest these boots are made for walking trött jobb sovpass upplösning medium stor bild utflykt fika räkmacka specialare vård människor värdighet Änglakort ängeln i rummet ödetorpet
