Min egna lilla vrå

Sol

Posted on: april 3, 2012

Jag lyssnar på Ted…denna soliga morgon…
Vilka fantastiska texter han skrev….
Ted var min idol då jag var 15…och jag kunde hans texter utantill..

Ännu spelar syrsor
till vindarnas sus
Ännu rullar kulorna
på skolgårdens grus
Och än strålar solen
på brunbrända ben
Ännu ruvar fåglarna
fast timmen är sen

Det finns tid till försoning
innan dagen är förbi
För jag tror, jag tror på friheten
jag lever i
Och är det inte verklighet
så drömmer jag

Sol, vind och vatten är
det bästa som jag vet
men det är på dig jag
tänker i hemlighet
Sol, vind och vatten
höga berg och djupa hav
Det, är mina drömmar vävda av

Jag vill veta vägen
till herdarnas hus
Jag behöver att omges
av en ledstjärnas ljus
Det skymmer vid sion
och natten blir sval
Men än doftar blommorna
i skuggornas dal

Det finns tid till försoning
innan natten slagit ut
För jag tror, jag tror att livet
får ett lyckligt slut
Och är det inte verklighet
så drömmer jag

Sol, vind och vatten är
det bästa som jag vet
men det är på dig jag
tänker i hemlighet
Sol, vind och vatten
höga berg och djupa hav
Det är mina drömmar vävda av

Springer upp till dörrklockan, stannar
och ringer och väntar på dig
jag kammar mitt hår lite grann
och jag stammar men lugnar mig
Öppna din himmel på glänt
låt mig dö en stund
tillsammans med dig
en sekund

Grubblar på livet och döden
men snubblar på sängen och dig
jag ligger bland kuddar och filtar
och tigger – tänk på mig

Öppna din himmel på glänt
låt mig dö en stund
tillsammans med dig
ett paradis!
där kunde vi leva på sätt och vis
som Adam och Eva en stund

Öppna ditt fönster på glänt
låt mig andas ut
för när jag kom fram
till mitt paradis!
så ville jag leva på annat vis
än Adam och Eva till slut

Vilken musikskatt!!
Nu kan jag börja min dag…städa, tvätta och drömma!

Drar ett änglakort bara….

Lev livet och ha kul! Umgås med dina vänner och odla fritidsintressen. Låt inte arbetet och vardagens plikter sluka all din tid och energi.
Unna dig att göra sådant du tycker är roligt. Varför inte bjuda hem gamla vänner och ställa till med fest?
Plikter och ansvar får vi alla vår beskärda del av. Ju mer du lägger på dina axlar desto tyngre sjunker de. Skaka bort tyngden med jämna mellanrum så blir bördan lättare att bära.
Livet är som en virvlande dans – stanna upp ibland så inte dansen ger dig yrsel och huvudvärk!

Tänk bakåt och blicka framåt
men lev ditt liv mittimellan!

Read more: http://anglastugan1.webnode.com/

Så sant så sant!!

1 Response to "Sol"

Hej,

Sol, vind och vatten är en absolut favorit. Ted var min idol också. Hans bror Kenneth och han själv skrev så underbart vackra texter och musiken till dem också var väldigt underbar. Jag var nog lite kär i Ted Gärdestad under några år när jag var tonåring. Jag har läst boken ”Jag vill ha en egen måne”, men det är några år sedan nu. Synd att han hamnade i någon sekt i USA och tog senare livet av sig i Sverige.

Kommentera

Kategorier

Arkiv

Mest klickade

  • Inget

AB blogg american appelpie angordning hästpsykologi Bad gateway bakbunden bitter barnbarn barnbarnen boktips Dagsutflykt Hjo bakad potatis shopping hem och hobby loppis antikt Dikt Dilemma trött curling lat Elvis Shickzal King of rock elände ödesdigert telefonsamtal Eva dahlgren feed flickan som lekte med elden Wienerbröd fotobloggen 4 youre eyes Fototriss ljus fötter jordgubbar vin värmebölja girighet misstänksamhet Gissa temat Hemimamma hep stars himlen kyrkogården clabbe mamma pappa Hsp High sensitiv person karaktärsdrag hästar Rockan importera exportera filer James Blunt magnetarmband jogging träning muskler fett semester Jordgubbsmuffins Klart fix optik Klokord lagar löften arv mål lilla sofie Madonna Madonna Express yourself Michael Jackson MJ MJ RIP musik orosmoln cupcakes pappa pappa tandis rotfyllning Gustav Wasa pocoloco midsommarblommor regn orup release me livet rss pinga rött vitt blått Schickzal sevdabo femkamp grill svin shining light Shoreline Anna Ternheim sinatra lee the corrs bono sinnesrobönen självporträtt skitlag AB bloggen snus mat handla såpa BH Lumene sol brassestol bok bad vätterstranden sommarfrulle jordgubbar sommar gröngräs Sorg håll huvudet högt Spökar energi närvaro pappa Stefan Liv strömavbrott åska tandläkaren fynd semester sol brasestol Techno telefonsamtal telefonångest these boots are made for walking trött jobb sovpass upplösning medium stor bild utflykt fika räkmacka specialare vård människor värdighet Änglakort ängeln i rummet ödetorpet
