Min egna lilla vrå

Minusgrader i Mars

Posted on: mars 31, 2012

Ja så kan det gå då våren försöker få fäste för tidigt….igår var det plusgrader och skönt ute om än lite blåsigt…så jagb tog mig tid att gå ut med kameran…vilken tur då att jag gjorde det….stannade på vägen hem från akupunkturen…och vandra lite i vitsippsbackarna vid Brunnstorpsberget.

Fann både det ena en det andra att fotografera…

Sugor kallade vi dessa då vi var små …vet inte vad de heter egentligen.

Men det här är vårlökar det vet jag!

På vissa ställen var det alldeles blått….

Plockade med mig några rundlar hem..så nu behöver jag inte köpa grytunderlägg..

Här har man picknickat några gånger…hihi min bil kom visst med i högerkanten!

En annan vinkel…

Undrar hur alla små blommor har det idag…det är minusgrader och lite snö ligger på sina ställen…inatt vände det..och flingor börja singla ner…vi som inte kopplat på kupevärmaren i jobb bilen…jag fick skrapa rutor mitt i natta ..så jag koppla i motorvärmaren igen då jag kom tillbaka i vargtimmen.

Nu ska jag fixa iordning mig för ännu en natt….ska stanna till vid vitsippsbacken och kolla om blommorna överlevt natten….lovade att plocka några små till en vårdtagare som ville pressa dem och göra bokmärken av dem  till sina barnbarn långt långt uppe i norra Sverige …där inte blåsippor växer.

SES!

 

5 svar to "Minusgrader i Mars"

Så mycket fint du hittade att fotografera! Tänk att vårlöken blommar hos er! Blommorna har nog klarat sig bra under snötäcket, mina penséer bara skakade av sig den och blommade oförtrutet vidare utan ett spår av snö eller köld, det var som att hälla vatten på en gås.
Ha det gott!
Kram

Ja jag fick massor med inspiration…det var hur roligt som helst att vandra där i naturreservatet…fann massor med motiv som jag förevigade.

Våren är bästa tiden på hela året!

Ha de gott nu ska jag sova..go natt!

Kraaaam

Men den är bra kall nu!
Godnattkram

Åh vad jag älskar dessa vårbilder.Små Blommor som kommer fram här och var gör mig glad!
Undrar om vi inte kallade de blå och rosa för kärleksört? Kan ha fel, minnet är ju inte 100 nu mer. 😉
De klarar sig nog, detta blir ingen långvarig kyla!

Ha en fin söndag
Annica K

Kärleksört? kanske de heter…vi har alltid kallat dem för sugor! Drar man bort blomman kan man suga nektaren ur dem…

Idag har det då varit kyligt…men hoppas att de klarar sig där inunder snön.

Ha de gott kul att du kikade in…vet du att du var den som först kommenterade inne hos mig då jag startade min blogg…

kraaam

Kommentera

Kategorier

Arkiv

Mest klickade

  • Inget

AB blogg american appelpie angordning hästpsykologi Bad gateway bakbunden bitter barnbarn barnbarnen boktips Dagsutflykt Hjo bakad potatis shopping hem och hobby loppis antikt Dikt Dilemma trött curling lat Elvis Shickzal King of rock elände ödesdigert telefonsamtal Eva dahlgren feed flickan som lekte med elden Wienerbröd fotobloggen 4 youre eyes Fototriss ljus fötter jordgubbar vin värmebölja girighet misstänksamhet Gissa temat Hemimamma hep stars himlen kyrkogården clabbe mamma pappa Hsp High sensitiv person karaktärsdrag hästar Rockan importera exportera filer James Blunt magnetarmband jogging träning muskler fett semester Jordgubbsmuffins Klart fix optik Klokord lagar löften arv mål lilla sofie Madonna Madonna Express yourself Michael Jackson MJ MJ RIP musik orosmoln cupcakes pappa pappa tandis rotfyllning Gustav Wasa pocoloco midsommarblommor regn orup release me livet rss pinga rött vitt blått Schickzal sevdabo femkamp grill svin shining light Shoreline Anna Ternheim sinatra lee the corrs bono sinnesrobönen självporträtt skitlag AB bloggen snus mat handla såpa BH Lumene sol brassestol bok bad vätterstranden sommarfrulle jordgubbar sommar gröngräs Sorg håll huvudet högt Spökar energi närvaro pappa Stefan Liv strömavbrott åska tandläkaren fynd semester sol brasestol Techno telefonsamtal telefonångest these boots are made for walking trött jobb sovpass upplösning medium stor bild utflykt fika räkmacka specialare vård människor värdighet Änglakort ängeln i rummet ödetorpet
