Min egna lilla vrå

Fototriss del 171 …Underifrån

Posted on: mars 18, 2012

Hoho vakna till fototriss…ja det gör jag denna söndag..klockan är strax efter 3 denna lite smågråa dag..efter två jobbnätter ska jag då försöka mig på temat UNDERIFRÅN….tänker direkt i grodperspektiv..att fotografera i marknivå och sänka sig själv nästan till liggandes ja så gör jag ofta då jag fotograferar…många har nog undrat vid första anblicken då de sett mig ligga i diken och snår med kameran i högsta hugg vad jag sysslar med…att jag fotografera i olika vinklar ur en grodas synvinkel kanske ger de som undrar ett annat perspektiv på vad jag sysslar med.

Bilder blir mer spännande om man kommer i nivå med det man ska avbilda…visst kan andra vinklar oxå vara intressanta så som att fotografera uppifrån..men det intressanta är väl ändå motivet…hur man sätter in motivet i sin bild …det gyllene snittet..

…är det förhållande som erhålls när en sträcka delas i en längre del a och en kortare del b på så vis att hela sträckan a+b förhåller sig till a som a förhåller sig till b…hänger ni med?

Kvoten a/b blir då cirka 1,618 och kvoten b/a blir cirka 0,618.

Läs mer här om ni vill…sånt här kan jag spåna in på…ja vet men jag tycker det är intressant!

http://sv.wikipedia.org/wiki/Gyllene_snittet

Så till min triss denna söndag …jag får leta lite i mitt arkiv för idag går jag lite på sparlåga då jag återhämtar mig efter mina jobbnätter…då är jag inte direkt på hugget med kameran …här ligger jag nästan på rygg i sommarhagen…under magen på Pompe…och fångar SAGA betandes av det saftiga gröna gräset..

…ser kanske lite farligt ut…och det är inget jag kan rekommendera …att ligga ner i gräset bland stora hästar… men jag sittre ofta och filosoferar i sommarhagen hos hästarna så då kan man göra som jag …de är vana vid min närvaro.

Här är Zlatan ..

….man kan nästan höra hans tuggande  …och känna hur gräset luktar…nytuggat saftigt gräs luktar …..gräsligt gott!!! 🙂

Här ett annat motiv…i grodperspektiv…backen upp mot stallet…ett nyslaget fält …hm nyslaget hö luktar sommar….

Åh va jag längtar till sommaren nu….

Jaha så blev trissen denna mulna söndag i mars….

Här kan nin hitta fler bilder tagna underifrån..

http://fototriss.blogspot.se/

6 svar to "Fototriss del 171 …Underifrån"

Vågat att vara bland hästarna men det blev en fin triss!

Härligt trissat 🙂

Bra trissat! Jag gillar mittibland bäst! 🙂

En fin triss. Första bilden blir min favorit.
Ha en bra vecka!

Visst är det ”ett måste” att komma i nivå med det man fotar, jag kryper också omkring och lägger mig raklång på de mest underliga ställen. Det är bara lite svårt nu på våren när det är blött och geggigt! Fina bilder på hästarna och den nedersta bilden på backen är jätteläcker!

Fina bilder !

BS Tack Otto !

Hur mår du nu ??? Bättre hoppas jag.

Netakram

Kommentera

Kategorier

Arkiv

AB blogg american appelpie angordning hästpsykologi Bad gateway bakbunden bitter barnbarn barnbarnen boktips Dagsutflykt Hjo bakad potatis shopping hem och hobby loppis antikt Dikt Dilemma trött curling lat Elvis Shickzal King of rock elände ödesdigert telefonsamtal Eva dahlgren feed flickan som lekte med elden Wienerbröd fotobloggen 4 youre eyes Fototriss ljus fötter jordgubbar vin värmebölja girighet misstänksamhet Gissa temat Hemimamma hep stars himlen kyrkogården clabbe mamma pappa Hsp High sensitiv person karaktärsdrag hästar Rockan importera exportera filer James Blunt magnetarmband jogging träning muskler fett semester Jordgubbsmuffins Klart fix optik Klokord lagar löften arv mål lilla sofie Madonna Madonna Express yourself Michael Jackson MJ MJ RIP musik orosmoln cupcakes pappa pappa tandis rotfyllning Gustav Wasa pocoloco midsommarblommor regn orup release me livet rss pinga rött vitt blått Schickzal sevdabo femkamp grill svin shining light Shoreline Anna Ternheim sinatra lee the corrs bono sinnesrobönen självporträtt skitlag AB bloggen snus mat handla såpa BH Lumene sol brassestol bok bad vätterstranden sommarfrulle jordgubbar sommar gröngräs Sorg håll huvudet högt Spökar energi närvaro pappa Stefan Liv strömavbrott åska tandläkaren fynd semester sol brasestol Techno telefonsamtal telefonångest these boots are made for walking trött jobb sovpass upplösning medium stor bild utflykt fika räkmacka specialare vård människor värdighet Änglakort ängeln i rummet ödetorpet
