Min egna lilla vrå

Inget konstigt alls….att ha minne som en guldfisk!

Posted on: mars 16, 2012

Nääe det är inget konstigt alls…att jag vakna halv 5 denna morgon…jag gick ju och la mig redan klockan 8 i går kväll…trött och lite grining la jag mig för att få vara ifred så jag kröp ner för att läsa lite…

Jag vet mitt humör svänger lite ibland…och jag kan flippa ur för ingenting…nuförtiden….men det är väl hela min livssituation som visar sig..på något sätt måste ju frustrationen komma fram. Annars vore det ju konstigt..om man inte påverkades alls.

Jag tycker mig ha allt under viss kontroll ändå…på  något sätt så har jag ändå det…fast ibland förtränger jag vissa saker och lägger fokus åt ett annat håll….ja inte helt medvetet alla gånger men jag förstår det efter ett tag …då jag kan se tillbaka och undra vad som hände där och då!

🙂 ibland har jag minne som en guldfisk och då kan jag inte annat än le åt hela situationen…som igår då jag relaxade i badet….då dök det upp en tanke i min överfulla men ändå tomma skalle…

Idag är det torsdag..tänkte jag..igår var det onsdag….shit va det onsdag igår? ja onsdagar brukar komma före torsdagar i almanackan…DELETE….ERROR…oj vad överraskande att jag överhuvudtaget kom på det då…då konstaterar jag lite förrvirrat att jag missat ett jobbmöte…fast vi pratade om det senast i måndags..då vi avtackade kollegan som går i pension.

SUCK! Va tom man är i hjärnan då…inser man eller så är det så att hjärnan är för full och att allt inte får rum…

Jag har missat ett jobbmöte innan …varning….blinkar det i panelen….brukar ha allt under kontroll och kolla min almanacka varje dag…vilket jag oxå gjorde i onsdags men bara halva dans planering fastnade i guldfiskshjärnan!

Så kan det gå…det var bara att ringa och säga som det chefen….o..ja de hade saknat mig och varit lite oroliga då jag inte svarade på telefon….

Men jag var helt ovetandes om uppståndelsen på jobbet…jag som var på askungekalas princessparty..barnbarn nr 4 fyllde just 4 år och vi åt rosa princesstårta och firade med pompa och ståt…paket öppnades och  den  lilla sken som en sol…bäst var ändå askungeskorna…

Något förstora men ändå så himla fina…

…att de fick vara på hela kalaset…Mormor jag fick askunge skor uttryckte den lilla hönan..lyckligt!

…och en rosa pricesstårta med 4 or på…mums!

Födelsebarnet får alltid rosen…

…varför finns det bara en ros sa storebror ..ja varför kan det inte finnas fler rosor på tårtor…så att alla som vill kan få en ros?

Som alltid önskar sig prinsessan djur till sin samling…elefenter står högst upp på listan och lejon…men hon har redan 7 elefanter och ett antal lejon så denna gång fick hon en flodhäst, en pippihäst och en skunk som inte syns bakom den stora flodhästen..leoparden i förgrunden fick vara med på ett hörn …det är ju födelsedag och då är alla bjudna!

 

Ja så kan man ha det istället för att gå på jobbmöte….hellre ett glamigt princessparty än ett tråkigt nattmöte ….

 

Så kan det gå om man har minne som en guldfisk!

 

 

6 svar to "Inget konstigt alls….att ha minne som en guldfisk!"

Jag tror snarare att hjäman är för full än att den är tom! Fina sagoskor fick hon, jäntan! Och djuren – jag som samlar på flodhästar! Ha det gott!
Kram

Barnbarnets älsklingsdjur är elefanten…jag samlade på små grisar ett tag..men hästen är mitt favoritdjur!

Jo så är det nog att hjärnan min är proppfull för tillfället!

Kram och ha en skön lördag!

Jag sätter ALLTID flera rosor på en tårta av den anledningen…

Fan Otto du HAR borrelia, det finns ingen annan möjlighet… =0(

Ge mig din adress, så ska jag skicka en provflaska KS till självkostnadspris…

Hemikram

snälla goa Hemi….inte behöver skänka bort av ditt egna livselexir…men det säger väl allt om vilken ”hjälteHemi” du är…
Ska fundera lite bara först…om jag inte ska vänta till nästa löning…och göra ett försök till i vår lilla stad att finna en butik som saluför drycken… om jag kommer på andra tankar ses vi på FB.

stor jättestor varm Ottokram<3

Jaja, du vet var jag finns… =0( Tveka inte att fråga.

Det är väl själva fan att man ska behöva ha det så här???

Hemistyrkekramar ♥

kram…jag vet att man kan lite på dig Hemi…så jag tvekar inte att gå till dig 🙂

man vänjer sig vid att må kasst …konstigt..men jag vet knappt hur det är att må bra…denna ständiga trötthet som hänger i…gör att man blir lite håglös..man finner sig i sin situation eftersom ingen ändå tar det man säger riktigt på allvar. …och man blir inte trovärdig till slut då man tjatar om och om igen om symtom som inte ska finnas där…
Man blir ju inte tagen på allvar…
Du vet man blir en SVBK kärring…sveda värk och bränn kärring

Kommentera

Kategorier

Arkiv

AB blogg american appelpie angordning hästpsykologi Bad gateway bakbunden bitter barnbarn barnbarnen boktips Dagsutflykt Hjo bakad potatis shopping hem och hobby loppis antikt Dikt Dilemma trött curling lat Elvis Shickzal King of rock elände ödesdigert telefonsamtal Eva dahlgren feed flickan som lekte med elden Wienerbröd fotobloggen 4 youre eyes Fototriss ljus fötter jordgubbar vin värmebölja girighet misstänksamhet Gissa temat Hemimamma hep stars himlen kyrkogården clabbe mamma pappa Hsp High sensitiv person karaktärsdrag hästar Rockan importera exportera filer James Blunt magnetarmband jogging träning muskler fett semester Jordgubbsmuffins Klart fix optik Klokord lagar löften arv mål lilla sofie Madonna Madonna Express yourself Michael Jackson MJ MJ RIP musik orosmoln cupcakes pappa pappa tandis rotfyllning Gustav Wasa pocoloco midsommarblommor regn orup release me livet rss pinga rött vitt blått Schickzal sevdabo femkamp grill svin shining light Shoreline Anna Ternheim sinatra lee the corrs bono sinnesrobönen självporträtt skitlag AB bloggen snus mat handla såpa BH Lumene sol brassestol bok bad vätterstranden sommarfrulle jordgubbar sommar gröngräs Sorg håll huvudet högt Spökar energi närvaro pappa Stefan Liv strömavbrott åska tandläkaren fynd semester sol brasestol Techno telefonsamtal telefonångest these boots are made for walking trött jobb sovpass upplösning medium stor bild utflykt fika räkmacka specialare vård människor värdighet Änglakort ängeln i rummet ödetorpet
