Min egna lilla vrå

Ny dag …nya tag..

Posted on: mars 9, 2012

Ja idag blir det till att ta nya tagg …gårdagen försvann lika fort som den börja…men jag hann ialla fall vattengympa och simma några längder innan den stora tröttheten satte in. Då jag låg där i lakansgrottan fullt påpälsad med mjukisbyxor och fleecetröjan och ändå frös så undrade jag ett tag om min kropp inte längre tål att röra på sig…ja motionerat har jag ju alltid gjort…

Usch ja igår vart jag lite rädd ….eftersom jag inte fatta varför jag reagerade som jag gjorde…min kropp krävde sängläge…och inget annat. hela dan låg jag och var bara uppe korta stunder…

En del envisas med att säga att allt jag gått igenom på sista tiden sätter sig i kroppen…det kan jag förstå till viss del…men man kan inte ha det som förevändning och skylla allt på min sorg och allt som hänt mig…det tycker jag är lite för enkelt…psykisk smärta och fysisk smärta är för mig inte riktigt samma sak..den kroppsliga smärta jag har kan jag inte få till att det är sorg som satt sig i min kropp…min trötthet däremot kan vara sorg…

Så nu då jag fått vattengympa genom företagshälsan är det kanske lätt att skylla på dessa ting…istället för att säga att jag har ett tungt jobb så kan man ju skylla på annat för att slippa ta ansvar…jag kan ha fått ont i min kropp av olika orsaker…tex kan jag ha burit för mycket matkassar..flyttkartonger…mockat skit fel….ja listan kan göras lång…

Allt hänger ihop ialla fall det vet jag med säkerhet…som en kedja hänger allt ihop…

Jag har kommit en bit på väg ialla fall och varför jag får ont i mina axlar just nu kan jag inte sia om…men jag vet att mitt jobb är tungt..och att det blivit tyngre sista halvåret…och det har tagit på min kropp mer än andras av vissa orsaker som jag inte kan ta upp här….så skyll inte på min sorg det vore för enkelt och det är lite förnedrande…att man ska få sina svagheter emot sig…men så fungerar det …man hittar orsaker att hålla fast vid för att hitta andra orsaker/förklaringar än de verkliga.

Det är mycket nu….ja det är det men det är ändå på väg mot rätt håll…ska bara ta tag i lite till sen ska det nog vara över….men varför ska det vara så himla svårt? …Det får jag kanske svar på när jag fått lite distans till det stora hela…

Ja idag ska jag ta nya tag…måste hinna med lite nyttigt idag…ska fixa stallet..och några viktiga samtal på telefon….klippa mitt risiga hår…äntligen blir det av…min ekonomi har inte tillåtit några som helst utsvävningar på ett bra tag nu…egentligen är det ingen lyx att klippa sig …men i dessa tider är det rena rama lyxigaste lyxen att bara toppa håret 🙂

Undrar hur länge jag ska leva så här på marginalerna? …det är en prövning i sig att leva på luft…leva på kärlek är då lättare 🙂  …som det är nu tar det mycket på krafterna inte konstigt alls att jag blir övertrött…då allt ordnat sig kommer väl värsta lättnaden ta över…ja jag kommer vara så tacksam över allt jag har …luften kommer att gå ur mig och jag vet att nya krafter kommer att behövas…nu kan det vara svårt att se vart de krafterna ska komma ifrån…men man har oanade krafter …krafter som kommer fram då de behövs som bäst….

När man tror att man inte ska orka mer…att alla krafter är slut…ja då har man minst lika mycket krafter kvar…så fungerar det …det vet jag!

Nu håller jag mig flytande …jag gör små saker som förgyller min vardag…som att hälsa på mamma, gå på promenader…vara med mina barn och barnbarn…de håller mig mer än flytande de tvingar mig att skärpa till mig …jag är ju deras mormor och de ser upp till mig…de små liven…

Det är de små tingen i livet som gör det värt att leva…många små ting blir stora ting!

Var på promenad med kameran häromdan för att få igång inspirationen lite…min Nikon är en av mina ispirationskällor …när jag är ute med kameran existerar allt genom kamera linsen…vi blir ett med naturen.. det finns massor med motiv….bara man stannar upp lite så ser man vad mycket fantastiskt det finns i vår natur…kolla bara!

Denna led har jag TÄNKT…vandra mången gång…kanske någon gång det blir av.

Denna väg däremot hart jag ridit mången gång…taktat och steppat fram på min vita springare..

Hm spår av en traktor…

….och spår av en häst…tänk att markägare kan tycka att hästar trampar upp och förstör….jag tycker maskiner förstör mer i mark och skog…

Kolla upp till höger …där är ödetorpet…lika öde som det varit i åratal nu….

Home again…det var Brunkulla rundan sedd genom en kameralins det! 

Nu börjar min dag…..

Efter lite strul som vanligt då bilder föll bort efter plublicering!

SES!

 

 

 

 

 

 

 

10 svar to "Ny dag …nya tag.."

Eftersom jag också är lite extra trött så orkar jag bara kommentera dina fina bilder. Den översta är fantastiskt vacker – vilken bild! Jag blev omedelbart riktigt avundsjuk på att du fångat såna moln och tillsammans med den böljande marken blev det en fullträff! Du har så vacker natur omkring dig, ser jag på de andra bilderna också.
Sköt om dig!
Kram

Tror att många är trötta så härårs…man längtar till våren och det är tröttsamt…men vi ska nog inte behöva vänta så länge till hoppas jag….jag tycker mig ana att våren smyger sakta fram ute…ser att det är lite ljusare om dagarna och att kung bore snart släpper greppet om vintern och ger sig iväg.
Snart snart är den ljusare årstiden den bästa årstiden här..våren!!

Instämmer med ovanstånde talare om bilderna!

I övrigt tackar jag för klokorden i ditt inlägg och hoppas att krafterna snart återvänder.

Kram och trevlig helg!

En stor kram till dig me!

Ha de gott i suttecity!

Livet är ingen chaterresa precis, usch nej !
Hoppas du mår bättre snart, att det ordnar sig så marginalerna inte skaver så hemskt, vet så väl hur det är.

Jättefina bilder du tagit !

Sköt om dig !

varma kramar

sannerligen inte….livets resa är då inte så enkel….det skaver och haltar mest hela tiden. Särskilt sista året…både psykist och fysiskt…men det finns hopp om bättring…som tur är….så är det inte riktigt nattsvart.

I tider som dessa måste man se om sig lite extra….det är inte egoistiskt att se om sig själv….det innebär ju inte att man slutar bry sig om de i sin omgivning …tvärtom…mår man själv bättre orkar man med de sina än bättre.

Kram och tack för din värmande kommentar 🙂

Hoppas du snart kan må bättre. Visst är det så att allt hänger ihop, är en helhet och i vissa perioder i Livet blir det för mycket och sätter sig e ett tag i kroppen…

Så vackra bilder du tar! Gillar speciellt mossbilden, läcker!

Ha det så fint idag.

Kram

Ja allt hänger ihop på något vänster…livet är inte lätt alla gånger..

Ha en skön söndag!

Kram

En båt mitt i trädgården?? *ler förvirrad*

*Hemistyrkepepkram*

Hm bra tänk ..istället för lekstuga… 🙂

tack för styrkepepkramen den behöver jag!
Ottokram

Kommentera

Kategorier

Arkiv

Mest klickade

  • Inget

AB blogg american appelpie angordning hästpsykologi Bad gateway bakbunden bitter barnbarn barnbarnen boktips Dagsutflykt Hjo bakad potatis shopping hem och hobby loppis antikt Dikt Dilemma trött curling lat Elvis Shickzal King of rock elände ödesdigert telefonsamtal Eva dahlgren feed flickan som lekte med elden Wienerbröd fotobloggen 4 youre eyes Fototriss ljus fötter jordgubbar vin värmebölja girighet misstänksamhet Gissa temat Hemimamma hep stars himlen kyrkogården clabbe mamma pappa Hsp High sensitiv person karaktärsdrag hästar Rockan importera exportera filer James Blunt magnetarmband jogging träning muskler fett semester Jordgubbsmuffins Klart fix optik Klokord lagar löften arv mål lilla sofie Madonna Madonna Express yourself Michael Jackson MJ MJ RIP musik orosmoln cupcakes pappa pappa tandis rotfyllning Gustav Wasa pocoloco midsommarblommor regn orup release me livet rss pinga rött vitt blått Schickzal sevdabo femkamp grill svin shining light Shoreline Anna Ternheim sinatra lee the corrs bono sinnesrobönen självporträtt skitlag AB bloggen snus mat handla såpa BH Lumene sol brassestol bok bad vätterstranden sommarfrulle jordgubbar sommar gröngräs Sorg håll huvudet högt Spökar energi närvaro pappa Stefan Liv strömavbrott åska tandläkaren fynd semester sol brasestol Techno telefonsamtal telefonångest these boots are made for walking trött jobb sovpass upplösning medium stor bild utflykt fika räkmacka specialare vård människor värdighet Änglakort ängeln i rummet ödetorpet
