Min egna lilla vrå

Eftermiddagsfrukost på

Posted on: mars 6, 2012

Ja kan  tänka er att jag suttit i min morgonrock på altan trappan i solskenet och solat mig samtidigt som jag intagit min lite sena frukost…en mer  ljuvligare start på dagen kan man väl ändå inte begära…då man uttröttad i morse kom hem och slängde sig i bingen…. Visst sömnen kanske hade mer att önska…önskar att katterna mina inte hade väckt mig två gånger då jag verkligen behövt sova helt ostört…jag sov ändå så hårt att jag först inte fatta vad det var som small till då Majsan hoppade på dörr handtaget….henne gick jag upp och släppte ut men då proceduren upprepade sig med Tussie så orka jag inte gå upp en gång till.

Mammakatten fick ge upp då jag inte rörde mig en fena till för att kliva upp…stackarn…

Ja så nu sitter jag då här igen …lite trött i skallen men det är ju ett av mina många symtom som jag dragits med länge länge…kronisk bihålsinflammation säger läkaren min…och så skakar han bara på huvudet…och säger att det kan vi inget göra åt.

Denna tyngdkänsla i skallen som om den vore helfylld med något segt…gör ju att man inte orkar vara som vanligt…trött fast ändå inte trött kroppsligt…huvudet mitt styr hur min dag ska bli…inte så som de som har migrän…men lite åt det hållet…hela jag blir seg…då huvudet känns som värsta baksmällan.

Jag hoppas att symtomen ska försvinna av sig självt….men så enkelt är det nog inte…ska ta hjälp av Hemimammas lista på symtom nästa gång besvären är för jäkliga…och så hoppas jag på att någon någongång ska ta symtomen på allvar…men det är inte så enkelt.

Vore jag läkare så skulle jag göra mitt yttersta för att hjälpa hela människan…det är väl därför de sökt sig till yrket…eller är det bara för att det är ett statusyrke de valt att bli läkare?  Alla som är läkare har inte talang …men så är det ju i alla yrken att en del borde söka sig något annat där de bättre kunde få användning av sina speciella talanger…en del är på fel plats helt enkelt men alla inser inte det och är kvar av gammal vana.

Har under mitt yrkesverksamma liv stött på dessa människor på nästan alla de arbetsplatser jag jobbat på…människor som inte ger sitt yttersta och som är uttråkade av arbetsysslorna de har…men de går kvar …för att byta bana kräver att de måste tänka om och anstränga sig lite igen…och de flesta går kvar för det är tryggt och bekvämt…och så gnäller  de på allt och alla…missnöjet går ut över alla även de som trivs med sitt jobb….då är det väl ändå bättre att inse att det är bättre att se sig om efter något annat…

Ingen kan förrändra något åt någon…bara man själv kan förrändra för sig själv genom att ta ansvar för sitt egna…och ta tag i sitt …för  att få till en förrändring till det bättre…

Jag har kommit till insikt det sista året att det inte är värt allt slit och släp om man inte kan leva fullt ut som man vill…ja ju nu…inte sen…därför så är det lite rörigare an vanligt i mitt liv…för jag känner att jag inte kan hålla tillbaka livet längre..jag försöker ställa saker till rätta …pusslar livet pusselbitar så att de passar lite bättre…helt perfekt lär det väl aldrig bli men det kan inte bli sämre om man gör sitt yttersta för att det ska bli bra…

Ja jag håller alltså på att få till förrändringar….och då blir det lite rörigt …det är helt naturligt…för förrändrar jag kräver det av min omgivning att även de gör lite förrändringar…och det är där man kan stöta på patrull…då omgivningen kanske inte tycker att det krävs någon ändring…då de är nöjda med sitt…

Det är sannerligen inte enkelt att leva livet…men  vem har sagt att det ska vara enkelt?

Jag stretar på….för jag nöjer mig inte med mindre längre…jag vill hitta mitt sätt att må bra och vill gärna att andra föjer med mig på vägen mot ett bättre liv…jag vill leva i harmoni…finna sinnesro och bara kunna njuta av att ha det gott….det är väl inte för mycket begärt?…

Lär dig livets svåra gåta, älska glömma och förlåta…
Lär du dig de rätta orden, blir du lycklig här på jorden!

 

6 svar to "Eftermiddagsfrukost på"

Låter jättehärligt att du har kunnat sitta på altanen i morgonrock! Men mindre härligt att ditt huvud inte känns bra. Kronisk bihåleinflammation borde man göra något åt, det låter konstigt. Jag dras med liknande besvär, härdar ut tills huvudet säger nej och då tilltvingar jag mig penicillin och som genom ett trolleri är huvudvärken borta. Jag har hört av en läkare att jag har atypisk sinuit och jag har inte alla de tecken som man ska ha enligt skolboken. Men jag hade benröta i pannbenet en gång och det är alltså inget att leka med. Gå till en läkare och kräv att de gör något!
Kram

ja tänk att kunna sitta där i lä redan i mars månad….sköööönt!
kram

Själv är jag utom mig av sorg i natt… =0(

Förbannade svenska sjukvård!!!!

Nu sitter jag med provsvaren från Arena kliniken…. =0(

Vår älskade lille Boppan är sjukast av oss alla… *tårar*

Och hans svenska läkare hade mage att säga både att han var ”expert” eftersom han arbetat på Borreliagruppen på Åland och påstod att Boppan har BARNMIGRÄN!!!

Krama om varandra hemikram?

Jag blir ….stum…så orättvist…hur kan det vara så… 😦

Man blir skeptisk till den expertis som finns att tillgå i detta avlånga land…hur kan de ställa såååå fel diagnos?
Hoppas att läkaren får veta detta….

kram och önskar att jag på något vis hade kunnat hjälpa

ååå har ni de sååå varmt å skönt där nere så man kan sitta ute så där ….avis ….här uppe har vi minus grader …men sol i alla fall ..ska trotsa kylan å stå mot husväggen en stund i dag å lapa sol 🙂 ha en fin dag vännen kram

Solen lär lysa över nästan hela landet i helgen …ialla fall om man får tro SMHI!

Kram klös och ha en go helg!!

Kommentera

Kategorier

Arkiv

Mest klickade

  • Inget

AB blogg american appelpie angordning hästpsykologi Bad gateway bakbunden bitter barnbarn barnbarnen boktips Dagsutflykt Hjo bakad potatis shopping hem och hobby loppis antikt Dikt Dilemma trött curling lat Elvis Shickzal King of rock elände ödesdigert telefonsamtal Eva dahlgren feed flickan som lekte med elden Wienerbröd fotobloggen 4 youre eyes Fototriss ljus fötter jordgubbar vin värmebölja girighet misstänksamhet Gissa temat Hemimamma hep stars himlen kyrkogården clabbe mamma pappa Hsp High sensitiv person karaktärsdrag hästar Rockan importera exportera filer James Blunt magnetarmband jogging träning muskler fett semester Jordgubbsmuffins Klart fix optik Klokord lagar löften arv mål lilla sofie Madonna Madonna Express yourself Michael Jackson MJ MJ RIP musik orosmoln cupcakes pappa pappa tandis rotfyllning Gustav Wasa pocoloco midsommarblommor regn orup release me livet rss pinga rött vitt blått Schickzal sevdabo femkamp grill svin shining light Shoreline Anna Ternheim sinatra lee the corrs bono sinnesrobönen självporträtt skitlag AB bloggen snus mat handla såpa BH Lumene sol brassestol bok bad vätterstranden sommarfrulle jordgubbar sommar gröngräs Sorg håll huvudet högt Spökar energi närvaro pappa Stefan Liv strömavbrott åska tandläkaren fynd semester sol brasestol Techno telefonsamtal telefonångest these boots are made for walking trött jobb sovpass upplösning medium stor bild utflykt fika räkmacka specialare vård människor värdighet Änglakort ängeln i rummet ödetorpet
