Min egna lilla vrå

Måndag morgon..

Posted on: mars 5, 2012

…Och mitt huvud känns inte lika tungt längre..igår eftermiddag hade jag sån skallebank att jag trodde jag skulle gå åt. Värktabletterna var åtgångna så¨jag försökte in i det längsta att härda ut…fick planera om och inte göra allt jag tänkt…trodde att den skulle ge sig efter två koppar starkt kaffe…hm ..lite kanske men inte som jag velat…effekten uteblev och värken bara flyttade runt i huvudet och ner i halsen..då blev jag faktiskt lite rädd…huvudvärk i halsen..så hade då aldrig värken betätt sig förr.

Då ringde jag gubben som skjutsade dottern till en kompis och bad honom köpa med sig värktabletter hem..hem till mig i tv-soffan…2 alvedon och 1 ipren …20 minuter senare hade värken gett sig av…trodde verkligen inte att tabletter skulle hjälpa för oftast ska man ta dem innan  värken sätter sig så hårt.

Men ibland överträffar verkligheten förväntningar man har…

Ja idag känns himlen närmare jorden….fast det är måndag morgon…det är bara att fortsätta….med det man föresatt sig…idag blir det en ..fullspäckad måndag…ska till mamma en sväng, sen blir det stallet och så hämta barnbarn på dagis…och så blir det jobbnatt…tur att värken gav sig av ….

SES!

 

8 svar to "Måndag morgon.."

Skönt att skallebanken gav med sig. Peppar peppar så har jag det väldigt sällan numera men oj så många timmar man har varit däckad av huvudvärk och migrän. Undrar jag hur många tabletter man har tagit i sina dagar…. det skall vi nog inte tänka på 🙂 Men jag skulle då rakt aldrig gå och ha ont för att kroppen skall ta hand om saker själv som vissa säger som har fobi mot tabletter. Nu finns ju många skonsamma varianter mot när man var yngre då det var Treo och Citodon som gällde och man blev hög som ett hus på kuppen… Snacka om narkotika..

Ha en bra måndag nu!
Kram

Hm fast jag känner av den idag med…så jag har preparerat mig med värktabletter…ska ju jobba i natt så jag måste mota olle i grind!
Usch ja för starka tabletter…försökte med en treo för ett tag sedan och jag fick magkramp och mådde illa…så jag vågar bara ta alvedon och iprem efetr det!
ha en skön dag i suttecity!

Inte roligt att ha huvudvärk och vara utan tabletter! Skönt att du kunde kurera dig!

Nä sannerligen inte …men som tur var fick jag tag i gubben som kunde köpa med sig tabletter hem till mig.

Själv är jag trött men lycklig ikväll… träffade för första gången idag en SVENSK läkare som vet och förstår vad det innebär att vara Kroniskt Borreliasjuk…

Jag blev så chockad att jag var tvungen att uppsöka ett system och köpa champagne… =0)

Hemikramar ♥

Åh det glädjer mig Hemi att du hittat en bra läkare…förstående såna växer inte på träd precis. Alla läkare borde se till hela människan och inte bara till sin specialitet…övergår det deras förstånd så skulle de utreda lite längre och skicka en vidare.
Jag har inte hittat en sån läkare ännu…hoppas nu att fler kan få hjälp med sina mystiska symtom…
När man har så många symtom så vet man ju inte i vilken ände man ska börja i..
Jag ska skriva ut ditt inlägg på BB bloggen och ha som underlag nästa gång jag söker upp min läkare…är det ok?
Du är väl förtjänt av champagnen…skål och lycka till gumman.

Stor varm ottokram ❤

Självklart är det ok, det tycker jag verkligen att du ska göra!

I helgen tar jag fram kristallglasen och höjer en skål!!

Hemikram

Den skålen är dig väl unnad!
kram och skål på dig..:)

Kommentera

Kategorier

Arkiv

AB blogg american appelpie angordning hästpsykologi Bad gateway bakbunden bitter barnbarn barnbarnen boktips Dagsutflykt Hjo bakad potatis shopping hem och hobby loppis antikt Dikt Dilemma trött curling lat Elvis Shickzal King of rock elände ödesdigert telefonsamtal Eva dahlgren feed flickan som lekte med elden Wienerbröd fotobloggen 4 youre eyes Fototriss ljus fötter jordgubbar vin värmebölja girighet misstänksamhet Gissa temat Hemimamma hep stars himlen kyrkogården clabbe mamma pappa Hsp High sensitiv person karaktärsdrag hästar Rockan importera exportera filer James Blunt magnetarmband jogging träning muskler fett semester Jordgubbsmuffins Klart fix optik Klokord lagar löften arv mål lilla sofie Madonna Madonna Express yourself Michael Jackson MJ MJ RIP musik orosmoln cupcakes pappa pappa tandis rotfyllning Gustav Wasa pocoloco midsommarblommor regn orup release me livet rss pinga rött vitt blått Schickzal sevdabo femkamp grill svin shining light Shoreline Anna Ternheim sinatra lee the corrs bono sinnesrobönen självporträtt skitlag AB bloggen snus mat handla såpa BH Lumene sol brassestol bok bad vätterstranden sommarfrulle jordgubbar sommar gröngräs Sorg håll huvudet högt Spökar energi närvaro pappa Stefan Liv strömavbrott åska tandläkaren fynd semester sol brasestol Techno telefonsamtal telefonångest these boots are made for walking trött jobb sovpass upplösning medium stor bild utflykt fika räkmacka specialare vård människor värdighet Änglakort ängeln i rummet ödetorpet
