Min egna lilla vrå

Seeeeeeg morgon!!

Posted on: februari 27, 2012

Ja jag kommer ju inte igång…fastän jag vet vad jag har att göra så draaaaaaar jag på det.

Barnbarnet väckte mig …pigg som en mört…väcker han en gammal mormor….ja det var ju bra att jag slapp tjata upp honom…tjata gör jag ju hemma på dottern som är så himla morgon trött.

Så förvånande då att vara den som själv är tröttast…så denna vecka kommer kanske gå som en  dans då…jag ska ju sova hos barnbarnet som är ensam hemma då resten av familjen är i fjällen. Stackarn fick inte följa med denna gång eftersom han då kommer efter i skolan…visst kunde han följt med men att läsa läxor  i  fjällen finns ingen motivation till…den visdomen har vi lärt oss genom ett flertal skidresor genom åren. Så han fick vara hemma med mig som mattant och sovvakt.

Jag sover där nu denna vecka…sovit som en kratta inatt….så gör jag i främmande sängar…och så var jag ju rädd för att vi skulle försova oss så klockan har jag tittat på otaliga gånger inatt….men den lille, mitt äldsta barnbarn inte så liten längre 🙂 gick ju upp självmant så det ska bli en fröjd varje morgon och gå upp och få se honom stå där i köket och steka frukostägg. Ja den lille pojken kan han…och vet att det är bra att starta dagen med en stadig frukost.

Ja jag fick en kopp te…för min mage krånglar…tror att jag har fått magkatarr…det gör ont i halsen t.om då jag sväljer och jag har värsta halsbrännan…värst är det på nätterna…men även på dan….

5 svar to "Seeeeeeg morgon!!"

Det är jobbigt att ha magkatarr. Stressmage brukar jag kalla min mage. Men som tur är finns det ju medicin mot det mesta nu för tiden. Roligt att ditt barnbarn är så pass vuxen att han kockar lite själv. Ska bli kul när mina små barnbarn blir så stora.
Hoppas magen lugnar ner sig!
Kram =)

Nog är det stressmage alltid..usch ja måste ta det lite lugnare…snart!

Men när det händer mycket i livet så säger kroppen ifrån…sen är jag periodare med kaffe…tidvis dricker jag mer än mage klarar …så att dra ner på kaffet är på tiden.

Barnbarnet är matglad så därför är det bra att kunna laga lite själv…dåmagen knorrar!

kraaaam

Segt är bara förnamnet här också. Vaknade alldeles för tidigt och gick upp och skulle läsa i deckaren. Nä, det gick inte så bra. Läste i stället igenom de rapporter jag fått från tillsynen av äldreboendet och de löften som boendet ger om att rätta till bristerna. Hade kommunikation med kommunen före helgen, eftersom rapporten efter tillsynen har lagts fram för politikerna i äldrenämnden. Intressant läsning.

Klockan åtta var jag så trött att jag faktiskt gick och la mig igen och sov till halv tolv! Så nu är jag seeeg, det känns som om dagen har passerat, men jag hade väl inte planerat något särskilt utom tvätt och räkningsbetalning.

Så skönt för dotter din att du ställer upp och ”passar” barnbarnet. Jag kan förstå att det är svårt att sova i främmande säng! Din mage måste du kurera, så att det inte blir värre. Börja med att köpa något receptfritt på apoteket, prata med personalen. Ta hand om dig!
Kram

Så bra att de tar upp rapporten i äldrenämnden…här händer inte särskilt mycket…men visst har de skärpt till sig på mammas boende.

Usch ja jag är inne i en period då jag är trött dygnet runt….och magen den ska jag kurera….jag tar hand om mig så gott jag bara kan!

kraaam

Du kan läsa om vad som har blivit resultatet i mitt inlägg idag.
Kram

Kommentera

Kategorier

Arkiv

Mest klickade

  • Inget

AB blogg american appelpie angordning hästpsykologi Bad gateway bakbunden bitter barnbarn barnbarnen boktips Dagsutflykt Hjo bakad potatis shopping hem och hobby loppis antikt Dikt Dilemma trött curling lat Elvis Shickzal King of rock elände ödesdigert telefonsamtal Eva dahlgren feed flickan som lekte med elden Wienerbröd fotobloggen 4 youre eyes Fototriss ljus fötter jordgubbar vin värmebölja girighet misstänksamhet Gissa temat Hemimamma hep stars himlen kyrkogården clabbe mamma pappa Hsp High sensitiv person karaktärsdrag hästar Rockan importera exportera filer James Blunt magnetarmband jogging träning muskler fett semester Jordgubbsmuffins Klart fix optik Klokord lagar löften arv mål lilla sofie Madonna Madonna Express yourself Michael Jackson MJ MJ RIP musik orosmoln cupcakes pappa pappa tandis rotfyllning Gustav Wasa pocoloco midsommarblommor regn orup release me livet rss pinga rött vitt blått Schickzal sevdabo femkamp grill svin shining light Shoreline Anna Ternheim sinatra lee the corrs bono sinnesrobönen självporträtt skitlag AB bloggen snus mat handla såpa BH Lumene sol brassestol bok bad vätterstranden sommarfrulle jordgubbar sommar gröngräs Sorg håll huvudet högt Spökar energi närvaro pappa Stefan Liv strömavbrott åska tandläkaren fynd semester sol brasestol Techno telefonsamtal telefonångest these boots are made for walking trött jobb sovpass upplösning medium stor bild utflykt fika räkmacka specialare vård människor värdighet Änglakort ängeln i rummet ödetorpet
