Min egna lilla vrå

Ragga på färdtjänstchafförer…går det?

Posted on: februari 8, 2012

Nu är det snart dax att krypa till kojs…gäsp efter gäsp avbryter varann…så det är nog hög tid för att hoppa in i duschen och så krypa ner i lakansgrottan.

Sovit fruktansvärt illa två nätter nu…ibland gör jag så…jag har alltid varit sån och har lärt mig att det bara är så ibland…jag är en periodare på sömnlösa nätter. Ända sen tonåren har jag haft nätter då jag bara vrider och vänder mig…då är det bara att gå upp. Brukar stryka för att göra något meningsfullt…det stör ingen som ligger och snusar sött i sin bädd…annars så läser jag men då lyser det ju och ofta vaknar den som ligger brevid och ber om nattsvart i rummet…men vadå han snarkar ju ibland och stör så lite rättvisa får det väl ändå vara…

Jajaja idag då jag behövde vara utsövd…då  färdtjänst var beställd åt mamma som skulle ut på utflykt och träffa sin kompis Ragnhild hos mig på kafferep…Jag mötte upp och Ragnhild följde med mamma som ledsagare i taxin…vill inte att mamma ska åka själv så det är bra att någon kan vara med på färden. Ragnhild har inte själv beviljad färdtjänst utan hon brukar få skjuts av snälla bekanta då hon ska någonstans…tror att hon tyckte att det var roligt att slå följe med mamma.

Vi fikade och jag hade bakat bullar, mjuk banan kaka och jitterbuggar…Ragnhild önskade att jag skulle baka dessa goda kakor..för dem hade hon inte ätit sedan mamma bjudit henne på dem..jag har receptet så jag bakade dessa lite knepiga mördegsmaräng kakor. Det var uppskattat…

Vi hade en trevlig eftermiddag och mamma var glad över att vi ordnat så att hon kom ute lite…många glada skratt blev det idag…och vi var nöjda efter 3 timmar då färden tillbaka till hemmet igen var beställd. Ragnhild slog åter följe i taxin och jag mötte upp väl tillbaka igen…

Det tog en stund i taxin och jag tänkte va nu då är det något krångel med betalning eller med att få kvittot på resan? …men nej då Ragnhild och taxi gubben hade gemensamma bekanta och pratade gammla minnen där i bussen…hahahaha…jag som trodde det var strul…då rampen fälldes ut kom 3 glada skrattande ut som om de känt varandra i evighet…och tack å hej …vi ses på PRO då nästa gång…sa Ragnhild…så man kan få nya kompisar när man åker färdtjänst…ialla fall så kan Ragnhild det …som hon själv sa så kan man visst ragga på färdtjänstchaufförer… 🙂 bägge chaufförerna idag fick godkänt de var båda trevliga och hjälpsamma …den sista ska hon träffa igen men den första han var lite snyggare och yngre  🙂 ja  säger då det…det händer alltid roliga ting då mammas vännina Ragnhild är med.

Nöjd med dagen….ja …jag har även tvättat en skitskitig bil idag…efter mycket om och men och överväganden hit och dit så gjorde jag det…fast jag inte ville egentligen…jag som är så rädd om min bil..och som alltid tvättar den varsamt för hand..insåg att om jag skulle få den tvättad i denna kyla så måste jag maskintvätta den…så det blev en ren o fin tvätt på PREEM idag…inväntat mildare grader och idag var det bara -1 ute så odå gjorde jag slag i sak. Så är det nu repor i lacken så konmmer jag aldrig över det…. 😦

Men wow den såg ut som en helt annan bil då jag backa ut ur tvätt hallen…hoppas nu att det inte slaskar och braskar ute än på ett tag så den håller sig ren några veckor….

Tvättar ni er bil i maskintvätt? …Min äldsta dotter påstår att det bara är pensionärer som hinner handtvätta sina bilar …hm så är det väl inte ändå?…eller?

Näähe nu ska jag ta mig en välförtjänt varm dusch….men min hud vill inte …den kliar och är torr…som alltid då det är så här kallt ute …så jag för smörja in mig både morgon och kväll…om jag inte ska bli som ett torrt kliande russin.

Go natt!!!!

4 svar to "Ragga på färdtjänstchafförer…går det?"

Maken handtvättar bilen, tillsammans med barnen =0)

Hemikram

Gör de det i kylan med? Jag har väntat in mildare väder …sist jag tvätta var för 6 veckor sedan inomhus i tvätthall…för hand…

ottokram

Jag hade också två dåliga nätter i följd, men i natt har jag sovit bättre. Vad mysigt du ordnar för din mamma! Jag orkar inte mer än att hälsa på, vilket jag ska göra idag, i går hade jag tänkt det, men fann att det fick bli en vilodag. Roligt med din mors väninna som hittar nya bekantskaper i färdtjänsttaxin! Taxichaufförer är ju ofta språksamma så det är lätt att komma i slang med dem.

Vår bil tvättas alltid i maskintvätt, alltför sällan dock.
Snöig torsdagskram

Ja man gör så gott man kan…att se mamma glad gör mig glad. Sedan pappa dog har jag varit hos mamma 3 ggr i veckan…nu har jag bestämt att dra ner lite på besöken …till 2/vecka…fast får se om jag kan hålla det…behöver lite mer egentid framöver.

Ja du biltvätten var behövlig…men idag är den nästan lika skitig igen…suck!
kram

Kommentera

Kategorier

Arkiv

AB blogg american appelpie angordning hästpsykologi Bad gateway bakbunden bitter barnbarn barnbarnen boktips Dagsutflykt Hjo bakad potatis shopping hem och hobby loppis antikt Dikt Dilemma trött curling lat Elvis Shickzal King of rock elände ödesdigert telefonsamtal Eva dahlgren feed flickan som lekte med elden Wienerbröd fotobloggen 4 youre eyes Fototriss ljus fötter jordgubbar vin värmebölja girighet misstänksamhet Gissa temat Hemimamma hep stars himlen kyrkogården clabbe mamma pappa Hsp High sensitiv person karaktärsdrag hästar Rockan importera exportera filer James Blunt magnetarmband jogging träning muskler fett semester Jordgubbsmuffins Klart fix optik Klokord lagar löften arv mål lilla sofie Madonna Madonna Express yourself Michael Jackson MJ MJ RIP musik orosmoln cupcakes pappa pappa tandis rotfyllning Gustav Wasa pocoloco midsommarblommor regn orup release me livet rss pinga rött vitt blått Schickzal sevdabo femkamp grill svin shining light Shoreline Anna Ternheim sinatra lee the corrs bono sinnesrobönen självporträtt skitlag AB bloggen snus mat handla såpa BH Lumene sol brassestol bok bad vätterstranden sommarfrulle jordgubbar sommar gröngräs Sorg håll huvudet högt Spökar energi närvaro pappa Stefan Liv strömavbrott åska tandläkaren fynd semester sol brasestol Techno telefonsamtal telefonångest these boots are made for walking trött jobb sovpass upplösning medium stor bild utflykt fika räkmacka specialare vård människor värdighet Änglakort ängeln i rummet ödetorpet
