Min egna lilla vrå

Nu är det nu…

Posted on: februari 4, 2012

En ny dag igen full av möjligheter….det gäller bara att fylla den….

Jag ska börja med att ta hand om lite tvätt…och så får det väl flyta på med vad som kommer i min väg…jag är ju långledig och då tar jag var dag som den kommer…

Skuille vilja gå ut på promenad i solskenet…det ser inbjudande ut….men det är sååå kallt…tror ändå att jag ska bylsa på mig och börja dagen  med en långpromenad.. solljuset ger energi …energi som vi nattarbetare behöver mer än någonsin så här års då det alltid är mörkt för oss. Vi åker till jobbet då det är mörkt , kommer hem från jobbet då det är mörkt …vaknar då det är mörkt…så dagsljus är en bristvara för oss nattare.

Så en solskenskpromenad får det bli …..det blir en bra början på denna helg.
Kameran får inte följa med denna kalla dag…mitt avtryckarfinger vill inte vara utan vantens skydd mot kylan och kameran tror jag heller inte mår väl av att vara ute för länge i denna temperatur.

Så idag ska jag bara gå ut och njuta av den vackra vinternaturen…men jag vet att jag kommer att ångra mig då jag ofta ser massor av motiv då kameran inet är med….fotonörd som jag är….idag ska jag släppa tankarna på att föreviga allt vackert jag ser…men det blir inte lätt…. jag får fokusera på att bara vara i naturen istället ….att släppa fotografen i mig och bara se med ögonen på allt utan att tänka på hur det skulle bli genom linsen…

Ja ni hör ju själva va knäpp man är …då kameran ofatst är med som följeslagare….är det inte lätt att gå ut på promenad ensam…hahahaha….idag får jag fokusera bort alla bildmöjligheter….och se andra skimmrande möjligheter med att promenera….

Snöbilder har jag ändå massor av i mitt arkiv….

Här ett isträd….

 

SES!

4 svar to "Nu är det nu…"

Ett otroligt vackert foto på naturen som skapare av konst! Ett sånt isfoto har jag velat fota i många år, men aldrig kommit dithän. Nån gång så…

Du har ju det som gruvarbetarna i norr, de ser aldrig dagsljus under vintern! Det är nog bra att gå på en promenad och få lite ljus på sig. Jag var ute ca en timme igår, men idag måste jag vila. Ja, det är svårt att låta bli kameran när man är fotonörd!
Kram

Ja hejhåhejhåhejhå jag till min gruva gå….då jag går till jobbet.

Gick en riktigt lång promenad idag i rask takt… skönt i solen…behöver verkligen ljuset så här års.

Isfoton finns det möjlighet att fota här vid vätterns strand…faschinerande.

kram

Vilken häftig bild!!

Hemikram

Jättefin eller hur? men jag riskerade nästan livet för att kunna ta mig ut längst ut på piren för att fota den!

Ottokram

Kommentera

Kategorier

Arkiv

AB blogg american appelpie angordning hästpsykologi Bad gateway bakbunden bitter barnbarn barnbarnen boktips Dagsutflykt Hjo bakad potatis shopping hem och hobby loppis antikt Dikt Dilemma trött curling lat Elvis Shickzal King of rock elände ödesdigert telefonsamtal Eva dahlgren feed flickan som lekte med elden Wienerbröd fotobloggen 4 youre eyes Fototriss ljus fötter jordgubbar vin värmebölja girighet misstänksamhet Gissa temat Hemimamma hep stars himlen kyrkogården clabbe mamma pappa Hsp High sensitiv person karaktärsdrag hästar Rockan importera exportera filer James Blunt magnetarmband jogging träning muskler fett semester Jordgubbsmuffins Klart fix optik Klokord lagar löften arv mål lilla sofie Madonna Madonna Express yourself Michael Jackson MJ MJ RIP musik orosmoln cupcakes pappa pappa tandis rotfyllning Gustav Wasa pocoloco midsommarblommor regn orup release me livet rss pinga rött vitt blått Schickzal sevdabo femkamp grill svin shining light Shoreline Anna Ternheim sinatra lee the corrs bono sinnesrobönen självporträtt skitlag AB bloggen snus mat handla såpa BH Lumene sol brassestol bok bad vätterstranden sommarfrulle jordgubbar sommar gröngräs Sorg håll huvudet högt Spökar energi närvaro pappa Stefan Liv strömavbrott åska tandläkaren fynd semester sol brasestol Techno telefonsamtal telefonångest these boots are made for walking trött jobb sovpass upplösning medium stor bild utflykt fika räkmacka specialare vård människor värdighet Änglakort ängeln i rummet ödetorpet
