Min egna lilla vrå

Var dag är en sällsam gåva en skimmrande möjlighet..

Posted on: februari 3, 2012

Ja sannerligen är det så…varje dag sätter då sina spår … lämnar avtryck efter något eller någon …en händelse av betydelse,  förrändringar ja allt har då betydelse för vår framfart här på jorden. Fotspår, hjulspår, doftspår, blodspår…..är synliga spår som vi lämnar efter oss men det finns även osynliga spår..de som sätter sig i själen. Händelser i livet är då möjligheter att fortsätta, de vägleder oss i rätt riktning…ger oss skimmrande möjligheter och insikter som gör att vi lättare kan ta oss vidare…

Insikter, magkänsla och intuition… förmågan att bilda en omedelbar uppfattning eller göra en omedelbar bedömning utan att (medvetet) ha tillgång till alla fakta….en ingivelse man får så där omedelbart…utan egentlig logik…utan bara på ren känsla.

Oftast är det bra att gå på sin magkänsla….oftast…blir det bäst så…men inte alltid…ibland är det bättre att resonera fram logiskt…fast ibland så fattar man ingenting….fast det är logiskt!

Min sanning, min känsla kan krocka med logiken….men min intuition är min och oftast är den min sanning…min känsla och den kan ingen ta ifrån mig.Ingen logik i världen kan övertyga mig då…

Sannerligen säger jag eder att jag är en sanningssägare….jag är ärlig och rak…det är nog mitt aber…

4 svar to "Var dag är en sällsam gåva en skimmrande möjlighet.."

Det verkar som om vi är ganska lika egentligen, ungefär samma resonemang… Jag tar bilder av det som jag ser fràn min vardag nuförtiden… http://quedemesphotos.blogspot.com/ är iaf adressen, ett rikt liv egentligen, men jag kommer till Sverige framförallt för att fotografera….

Jag hoppas du màr bra!!!

Örnkramar ♥

Hm naturen inspirerar mig …jag fotograferar på känsla och min sinnestämmning bestämmer ofta motiven.

Det är inspirerande att gå ut med kameran…man blir ett med naturen och stänger av verkligheten lite och allt fokuseras på nuet…just nu …nu är det nu…
Ska kolla in hos dig …och inspireras.

Mina tankegångar och känslor kan låta som svammelsurium ibland men lite logik är det i dem ändå 🙂
Kram och ha en skön helg!

Jag tar med mig den rubriken ut i livet idag. Vacker och väl värd att tänka på…..hoppas du får en fin dag. Kram!

Ja var dag är då en sällsam gåva…en skimmrande möjlighet…det tänker man kanske inte alltid på.

Idag är det -17 grader här och solen skiner ….vilken fantastisk vacker dag …en skimmrande glittrande dag…

Ha en skön helg
kram

Kommentera

Kategorier

Arkiv

Mest klickade

  • Inget

AB blogg american appelpie angordning hästpsykologi Bad gateway bakbunden bitter barnbarn barnbarnen boktips Dagsutflykt Hjo bakad potatis shopping hem och hobby loppis antikt Dikt Dilemma trött curling lat Elvis Shickzal King of rock elände ödesdigert telefonsamtal Eva dahlgren feed flickan som lekte med elden Wienerbröd fotobloggen 4 youre eyes Fototriss ljus fötter jordgubbar vin värmebölja girighet misstänksamhet Gissa temat Hemimamma hep stars himlen kyrkogården clabbe mamma pappa Hsp High sensitiv person karaktärsdrag hästar Rockan importera exportera filer James Blunt magnetarmband jogging träning muskler fett semester Jordgubbsmuffins Klart fix optik Klokord lagar löften arv mål lilla sofie Madonna Madonna Express yourself Michael Jackson MJ MJ RIP musik orosmoln cupcakes pappa pappa tandis rotfyllning Gustav Wasa pocoloco midsommarblommor regn orup release me livet rss pinga rött vitt blått Schickzal sevdabo femkamp grill svin shining light Shoreline Anna Ternheim sinatra lee the corrs bono sinnesrobönen självporträtt skitlag AB bloggen snus mat handla såpa BH Lumene sol brassestol bok bad vätterstranden sommarfrulle jordgubbar sommar gröngräs Sorg håll huvudet högt Spökar energi närvaro pappa Stefan Liv strömavbrott åska tandläkaren fynd semester sol brasestol Techno telefonsamtal telefonångest these boots are made for walking trött jobb sovpass upplösning medium stor bild utflykt fika räkmacka specialare vård människor värdighet Änglakort ängeln i rummet ödetorpet
