Min egna lilla vrå

Inspirationen ligger på lur…

Posted on: januari 31, 2012

Ja så är det …den ligger och lurar…och väntar bara på att få komma fram….

Kreativiteten är en av mina drivkrafter…när jag inte har möjlighet att vara kreativ så ligger hela jag på is…jag tappar liksom fart och jag finner inte särskilt mycket ide att ens försöka börja med något alls…trist eller hur? Men inspirationen ligger där på lur och vill inget hellre än att få komma fram och leva livet igen…men än orkar jag inte riktigt.

Jag som vanligtvis är en sprudlande person full av ideer och fantasi…har liksom kört fast lite i tråkdeppträsket… och det är lite självvalt faktiskt …det är som svackan jag är i har ett syfte..ett syfte att få mig att komma igen med full kraft…jag ska bara återhämta mig lite…innan jag kastar mig ut i världen igen.

Jag har viljan ialla fall…men håller tillbaka lite för att jag behöver mina krafter till annat just nu…jag är i ett ingenmansland just nu och svävar runt, sitter liksom fast i detta land där man ingenting särskilt tar sig för…jo då tankeverksamheten jobbar för fullt…i detta tillstånd…och man fungerar ändå utåt sett som vanligt…det är en känsla av hopplöshet mitt i meningsfylldheten..en slags motsägelsefull värld där man ifrågasätter mycket och får svara själv på sina funderingar…landet där man vandrar bättringsvägen fram…där man under tiden man planlöst men ändå målinriktat vandrar framåt, bearbetar och sorterar in känslor som man inte kan sätta ord på.

Idag är jag mellan nätter det märks på mitt svammlande…då låter jag bara orden komma som de vill…och ordramsorna blir till obegripliga men ändå begripliga meningar med mening…mitt i meningslöshetens land.

Ja jag lever som i en dvala…fast jag ändå är helt vaken och med…så är jag lite i min egna värld..en värld där jag är skyddad från omvärldens fördömanden och förmaningar.

Jag är jag och inget annat…på andra sidan dit man kommer efter man vandrat bättringsvägen fram …kanske man kommer ut klokare och visare än någonsin…då kanske mitt jag tillåts vara mitt rätta jag …den jag egentligen är om man skrapar lite på ytan …

Hm….nu är det så att jag vet vem jag är …det gäller bara att leva livet som den man är utan att förställa sig och rätta sig in för mycket i ledet där alla ska stå enligt normer och regler…man ska inte vara för olik..eller annorlunda…för då utmärker man sig själv och en del tror att man är förmer …och det ska man ju inte vara…i landet lagom…mellanmjölkens land!

Det gäller att finna en balans i livet….just nu är jag i obalans…

Dagens änglaord….

Jag kommer med ett glädjande besked. Du kommer att få de pengar du behöver. Oroa dig inte! Dina ekonomiska problem kommer att lösa sig.

Låt inte bekymmer över pengar tynga ditt sinne alltför mycket. Har du bara tillit och tro på att det kommer att lösa sig så blir det så. Du kommer att få hjälp på ett oväntat sätt med dina ekonomiska bekymmer.

Ibland har du en förmåga att ta ut oro i förskott. Om du försöker leva i nuet och inte tänka så mycket framåt så är mycket vunnet. Det finns ett sant ordspråk som säger:

”Ta dagen som den kommer,
morgondagen vet du ingenting om”

2 svar to "Inspirationen ligger på lur…"

Det är inte så lätt med stora förändringar, även de som man har tänkt igenom och själv beslutat kan kännas svåra i början. Du kommer att landa, komma på rätt köl igen och hitta både inspiration och glädje när allt sätter sig. Det tar lite tid bara.
Kram

Vackert och bra änglaord och jag förstår precis vad du menar med kreativiteten, för jag är i vanliga fall likadan…

Hemikram ♥

Kommentera

Kategorier

Arkiv

Mest klickade

  • Inget

AB blogg american appelpie angordning hästpsykologi Bad gateway bakbunden bitter barnbarn barnbarnen boktips Dagsutflykt Hjo bakad potatis shopping hem och hobby loppis antikt Dikt Dilemma trött curling lat Elvis Shickzal King of rock elände ödesdigert telefonsamtal Eva dahlgren feed flickan som lekte med elden Wienerbröd fotobloggen 4 youre eyes Fototriss ljus fötter jordgubbar vin värmebölja girighet misstänksamhet Gissa temat Hemimamma hep stars himlen kyrkogården clabbe mamma pappa Hsp High sensitiv person karaktärsdrag hästar Rockan importera exportera filer James Blunt magnetarmband jogging träning muskler fett semester Jordgubbsmuffins Klart fix optik Klokord lagar löften arv mål lilla sofie Madonna Madonna Express yourself Michael Jackson MJ MJ RIP musik orosmoln cupcakes pappa pappa tandis rotfyllning Gustav Wasa pocoloco midsommarblommor regn orup release me livet rss pinga rött vitt blått Schickzal sevdabo femkamp grill svin shining light Shoreline Anna Ternheim sinatra lee the corrs bono sinnesrobönen självporträtt skitlag AB bloggen snus mat handla såpa BH Lumene sol brassestol bok bad vätterstranden sommarfrulle jordgubbar sommar gröngräs Sorg håll huvudet högt Spökar energi närvaro pappa Stefan Liv strömavbrott åska tandläkaren fynd semester sol brasestol Techno telefonsamtal telefonångest these boots are made for walking trött jobb sovpass upplösning medium stor bild utflykt fika räkmacka specialare vård människor värdighet Änglakort ängeln i rummet ödetorpet
