Min egna lilla vrå

Frågestund…

Posted on: januari 24, 2012

Hemimamma har en liten utmaning som jag tagit mig an ….

Hur många av nedanstående frågor kan du svara ”Jajamensan” på?

Kopiera frågorna och svara på din egen blogg.
Det räcker med antalet frågor som du svarar ”Jajamensan” på, visst är det roligare om du uttryckligen anger vilka frågor du svara på ”Jajamensan” på.

Nej, det handlar inte om du har någon Bokstavsdiagnos.

 

1) Vågar jag möta denna utmaning?

Jajamensan

2) Har du druckit dig full innan du var 15 år?

Nännemensan …inte innan 15 års ålder

3) Har du någonsin ångrat vad du har sagt till någon i nyktert tillstånd?

Jajamensan…säkerligen har jag det för det hoppar grodor ur min mun ganska så ofta…

4) Har du fortsatt i ett förhållande, bara för att du är för snäll för att göra slut?

Jajamensan….men det är lönlöst…det går inte att leva i ett kärlekslöst förhållande…ej heller bara på den enes kärlek.

5) Har du någon gång skällt ut en myndighetsperson?

Jajamensan..usch ja…det händer..särskilt då man känner sig orättvist behandlad..

6) Har du ”råkat” prova på andra droger än alkohol?

Jajamensan….då jag gick på gymnasiet ”råkade” jag dra några bloss på en haschpipa…äckligt …man ville testa gränser där i tonåren och det var fler som i vårat gäng testade annat oxå…skrämmande …en av mina kompisar sniffade en gång och fick hallucinationer…hon fick för sig att hon inte hade något huvud för hon såg inget…läskigt!
Så vi höll oss till alkoholen efter det!

7) Har du någonsin varit otrogen (d.v.s. gjort något som du inte skulle ha gjort om din partner satt bredvid dig (Dr Phils definition))?

Näpp …det har jag inte…varför skulle jag vara otrogen? Otrohet ….usch det är det värsta någon kan göra mot den man älskar…det går FET bort!

8) Har du någon gång varit förälskad i en lärare/lärarinna?

Näpp…inte vad jag minns!!

9) Har du någon gång varit förälskad i en kollega?

Jajamensan…han hette OVE och jag var smått förälskad i honom och han i mig tror jag …vi flirtade på krogen och på jobbet, jobbade båda på långvården…gillade honom skarpt men det blev inget…vi var för omaka…men varför hänga upp sig på att killen är kortare än en själv?

10) Har du skickat iväg mail/brev i ren ilska , som du sedan har ångrat?

Näpp inte vad jag minns!

11) Har du någon gång vägt mer än 100kg (medlem i deciton klubben)?

Näpp…men nu väger jag mer än jag någonsin gjort förr…jo när jag var gravid har jag vägt som jag gör nu!! Bläää …..måste ta tag i mig själv snart!!

 

12) Har du slagits med någon av dina bästa vänner?

Jajamensan…det här låter inte klokt men det har jag …tjejen som hallucinerade gav jag  en lavett då hon inte kände av sitt huvud….för att hon skulle sansa sig.

13) Har du någonsin blivit bedragen av din partner?

Näpp …inte vad jag vet!

14) Har du någonsin räddat livet på en annan person?

Näpp ..inte vad jag kan minnas….men jag jobbar ju inom äldreomsorgen och vårdar äldre så att de får ett så drägligt liv som möjligt sista tiden i livet!

Nu minns jag ett tillfälle …då vi i kören var uppe i Stockholm för att sjunga i Toner för miljoner i Globen! Då var vi på en restaurang på söder…Tre tunnor tror jag att den hette …en av våra körmedlemmar dog nästan i plötslig vuxendöd…hon satt mitt emot mig och plötsligt så tappade hon hakan och svimmade, blev gulblek och konstig…ingen reagerade som jag gjorde som in såg allvaret ganska snart…ner med henne på golvet skrek jag och ring ambulans!
Hon hade dött om hon inte varit i ett sällskap…sittandes på en stol! Natten fick hon tillbringa på södersjukhuset….och vi andra sov knappt ingenting..innan vi visste att det gått bra…gissa om vi var trötta på genrepet…men vi fixade konseren som i dvala…

15) Har du en blogg (den var svår)?

Jajamensan… (den var svår)! 🙂

16) Har du några gener som inte är av svensk härkomst?

Jajamensan – jag är halvfinne! Mamma finska pappa svensk!

17) Gillar du att läsa horoskop?

Jajamensan…   :lol: tror på astrologi…och änglar!

18) Gillar du häftiga och ärliga diskussioner?

Jajamensan… Jag gillar diskussioner…och är ärlig och rak då det ordas! Är sanningsägare…så långt det går utan att trampa på någon!

19) Tycker du om pannkakor?

Nja…näpp jag gillar våfflor bättre!

20) Gillar du att se på program som vissar autentiska operationer på sjukhus?

Jajamensan.. jag har varit med på två operationer då jag var elev på sjukhuset…och skulle kunna tänka mig att jobba som Uska på operation…det är väldigt annorlunda jobb…en värld helt för sig själv på sjukhuset.

.21) Är du sport intresserad?

jajamensan… jag var träningsnarkoman ett tag…inte bra för det utvecklade ätstörningar….som utvecklade bulimi…bläää…men jag tog mig ur det och nu tränar jag inte alls…men jag mår bäst då jag tränar, lyfter skrot och tar ut mig…jag joggar en del …det är roligare att springa än att promenera som jag gör nu med mamma i rullstolen…

Ska ta tag i träningen av min nu lite slappa kropp …bara mitt liv ordnar upp sig lite ska jag sätta igång på allvar igen…jag har ju ett tungt jobb med många tunga lyft och jag vill att min kropp ska hålla för det…så träning står högst på prioriteringslistan framöver!

22) Är du tekniskt lagd?

Näpp…inte nämnvärt!

23) Ved du vad ”Minä rakastan sinua” betyder?

Jajamensan… fattas bara ..jag är ju halvfinne…

24) Vet du vad ”RSS” i RSS-flöde står för?

Näpp…fattar inte vad det står för….men skulle gärna vilja veta!

25) Kommer du att göra om dina misstag?

Näpp…jag lär av mina misstag…och skulle inte varit den jag är om jag inte gjort en massa misstag!

Men visst någon gång har det väl hänt att man sagt…att jag aldrig lär mig då jag gjort om något miss!

 

Jaha Hemi…då har jag svarat på ditt lilla test!

Någon annan som antar utmaningen?

 

Etiketter:

4 svar to "Frågestund…"

14 jajamensan av 25….blev det!

Vilken himla tur för den personen att du var med i sällskapet!!

Tack för att du villa vara med att leka, det är roligt med lita crazy saker ibland som motvikt till allt allvarligt just nu…

Massor av Hemikramar ♥

skulle uppskatta om jag fick in lite i frågestunden, så folk får reda på lite om en då bloggen är nyuppstartad! 😀

SÅ STÄLL ETT FRÅGETECKEN SÅ SÄTTER JAG PUNKT! 🙂

Antar du utmaningen? kopiera bara frågorna till din blogg 🙂

Kommentera

Kategorier

Arkiv

Mest klickade

  • Inget

AB blogg american appelpie angordning hästpsykologi Bad gateway bakbunden bitter barnbarn barnbarnen boktips Dagsutflykt Hjo bakad potatis shopping hem och hobby loppis antikt Dikt Dilemma trött curling lat Elvis Shickzal King of rock elände ödesdigert telefonsamtal Eva dahlgren feed flickan som lekte med elden Wienerbröd fotobloggen 4 youre eyes Fototriss ljus fötter jordgubbar vin värmebölja girighet misstänksamhet Gissa temat Hemimamma hep stars himlen kyrkogården clabbe mamma pappa Hsp High sensitiv person karaktärsdrag hästar Rockan importera exportera filer James Blunt magnetarmband jogging träning muskler fett semester Jordgubbsmuffins Klart fix optik Klokord lagar löften arv mål lilla sofie Madonna Madonna Express yourself Michael Jackson MJ MJ RIP musik orosmoln cupcakes pappa pappa tandis rotfyllning Gustav Wasa pocoloco midsommarblommor regn orup release me livet rss pinga rött vitt blått Schickzal sevdabo femkamp grill svin shining light Shoreline Anna Ternheim sinatra lee the corrs bono sinnesrobönen självporträtt skitlag AB bloggen snus mat handla såpa BH Lumene sol brassestol bok bad vätterstranden sommarfrulle jordgubbar sommar gröngräs Sorg håll huvudet högt Spökar energi närvaro pappa Stefan Liv strömavbrott åska tandläkaren fynd semester sol brasestol Techno telefonsamtal telefonångest these boots are made for walking trött jobb sovpass upplösning medium stor bild utflykt fika räkmacka specialare vård människor värdighet Änglakort ängeln i rummet ödetorpet
