Min egna lilla vrå

usch

Posted on: januari 4, 2012

Börjar att oroa mig på riktigt då min värk inte ger med sig. Nacke, axlar och skuldror värker som aldrig förr…börjar undra om det inte är någon inflamation…eftersom det tycks öka i intensitet…smörjer med sidurogel…men känner ingen förändring alls…stoppar i mig värktabletter men de hjälper bara en liten stund.

Att ducsha riktigt varmt hjälper oxå en stund…det blir nog till att söka vård efter helgen om det inte gett med sig..triss i nätter blir inte nådigt…då det är tungt på jobbet…att jobba med äldre är  ganska så statiskt…även om man lyfter efter alla konstens regler så tar det på kroppen…men jag ger kroppen en helg till innan jag bestämmer mig hur jag ska göra.

Har inte råd att bli sjukskriven…vem har råd att avstå lön …ingen! Så man jobbar på, gör sitt bästa trots värken för man är pliktrogen…men ingen tackar mig för att jag jobbar på och sliter ut mig.

Snart går det inte längre…

Suck…jag får skylla mig själv som inte håller mig i trim….kroppen blir ju inte precis yngre med åren…jag som alltid tränat och hållt igång…men jag har varken haft tid eller råd sista tiden….hoppas att jag snart kan köpa ett träningskort…så att kroppen sakta men säkert kan få en chans att rycka upp sig…jag har ju grundkonditionen ändå någon stans därinunder allt kroppsfett 🙂 jo sista året har jag gått upp några kilon som måste bort…det märker jag på mina kläder som stramar obekvämt…blää!

Nu är det dax för bingen…men först en välbehövd varm dusch….sen ska jag underhålla mig med Mari Jungsteds bok  I denna ljuva sommartid.

Imorgon är det jobbmöte på förmiddagen…så jag vill vara någorlunda pigg…hoppas bara kroppen låter mig få min skönhetssömn…Får bulla upp med kuddar så att axlarna och nacke blir belåtna…men varje gång jag ska vända mig så gör det ont ont ont….

7 svar to "usch"

Långvarig antibiotika och du är som ny igen eller Kolloidalt silver…

Vi hörs på luren om du vill veta mer…

Hemikram

Kolloidalt silver?

Antibiotika har jag ätit oräkneliga gånger..är lite rädd för de multiresistenta bakterierna..

Jag jobbar hela helgen men kanske slår en pling!!

ottokram

börja med att läsa detta:

http://www.ion-silver.com/silver.htm

Så kan vi snacka när du har tid…

Hemikram

Det är jobbigt när kroppen inte klarar allt man vill.
Och det är så tröttsamt att ha värk hela tiden.
Jag har inte heller råd med gymkort. Kan inte promenera nu när det är så halt ute heller. Försöker cykla på motionscykeln en stund varje dag. Men längtar till våren då jag kan börja promenera igen.
Hoppas du kryar på dig!
Kram =)

Jag promenerar ju med mamma en del oxå har jag ju stallet …men det är inte tillräckligt.

Måste försöka få ihop till ett gymkort jag sporras mer om jag är bland folk…

Känner fortfarande av värken hoppas att det ger sig snart!

kram
otto

Vad tråkigt att du inte mår bra 😦 Hoppas det onda ger med sig!

Kram o god fortsättning!

Det får vi väl hoppas att det gör…värk vill jag inte ha så om inte blir det ett besök på Vårdcentarlen..

kram och god fortsättning på det nya året!

Kommentera

Kategorier

Arkiv

Mest klickade

  • Inget

AB blogg american appelpie angordning hästpsykologi Bad gateway bakbunden bitter barnbarn barnbarnen boktips Dagsutflykt Hjo bakad potatis shopping hem och hobby loppis antikt Dikt Dilemma trött curling lat Elvis Shickzal King of rock elände ödesdigert telefonsamtal Eva dahlgren feed flickan som lekte med elden Wienerbröd fotobloggen 4 youre eyes Fototriss ljus fötter jordgubbar vin värmebölja girighet misstänksamhet Gissa temat Hemimamma hep stars himlen kyrkogården clabbe mamma pappa Hsp High sensitiv person karaktärsdrag hästar Rockan importera exportera filer James Blunt magnetarmband jogging träning muskler fett semester Jordgubbsmuffins Klart fix optik Klokord lagar löften arv mål lilla sofie Madonna Madonna Express yourself Michael Jackson MJ MJ RIP musik orosmoln cupcakes pappa pappa tandis rotfyllning Gustav Wasa pocoloco midsommarblommor regn orup release me livet rss pinga rött vitt blått Schickzal sevdabo femkamp grill svin shining light Shoreline Anna Ternheim sinatra lee the corrs bono sinnesrobönen självporträtt skitlag AB bloggen snus mat handla såpa BH Lumene sol brassestol bok bad vätterstranden sommarfrulle jordgubbar sommar gröngräs Sorg håll huvudet högt Spökar energi närvaro pappa Stefan Liv strömavbrott åska tandläkaren fynd semester sol brasestol Techno telefonsamtal telefonångest these boots are made for walking trött jobb sovpass upplösning medium stor bild utflykt fika räkmacka specialare vård människor värdighet Änglakort ängeln i rummet ödetorpet
