Min egna lilla vrå

Gott nytt år på er alla bloggisar..

Posted on: december 31, 2011

Min sista dag detta år skulle jag vara ledig ….men nu det inte riktigt så…blev inringd av jobbet en kollega hade ringt sig sjuk just denna nyårsaftonsmorgon…då jag för en gång skull var ledig..ingen ingen annan kunde så det blev jag som får jobba…visst jag kunde sagt nej ..jag är ju bortbjuden …men så vill man gärna ställa upp för man vet ju att det inte är särskilt kul då man inte får tag i någon…nu minns kanske att jag råkade ut sist för att få jobba ensam en hel natt…jajaja nu tycker ni nog att jag är dum som ställer upp och jobbar…kanske är jag det…hoppas att jag får bra betalt storhelg som det är…

Så lilla mamma hinner jag inte gå ut med idag som jag tänkt…hinner svänga förbi en stund bara och så ska jag tända ett ljus på graven…sen blir det nyårs supe hos dottern med familj…barnbarna önskade att jag skulle sova över …så de blir nog lite besvikna men på måndag ska jag hämta dem på dagis och så ska jag övernatta då istället.

Hann göra lite godis som planerat ialla fall….

Kanderade äpplen…Gott!

Leila inspirerade mig att pröva detta och vi får väl se om det blir uppskattat…

Jaha nu ska jag sätta fart …ska hjälpa dottern med sin nyårsfrissa och spackla mig själv lite…packa ihop mig och så bär det av mot nyårsfirandet…inga bubblor här så det blir att skåla i loka med gamlingarna på hemmet…inte fy skam det heller!

Så nu önskar jag er alla ett riktigt gott nytt år!

Ta det lugnt med både smällare och bubblor…för då spriten rinner in rinner oftast vettet ut!

Etiketter:

8 svar to "Gott nytt år på er alla bloggisar.."

Vad vackert med kanderade äpplen! Synd att du måste jobba, men jag förstår hur du känner, man vill inte lämna dem i sticket. Jag kan heller inte hälsa på mor min idag, jag är risig p.g.a. några ärenden på stan igår. Ville förbi pappas grav också, med en julros, men det får vänta.
Gott nytt år, tant Otto och hoppas att allt ordnar sig till det bästa året som kommer!
Kram

Det ordnar sig säkert med allt…nu kan det bara bli bättre!

Det är ok att rycka in på jobbet …men kanske inte en nyårsafton. Men jag vet hur det är att jobba själv så plikttrogen som jag är kunde jag inte lämna min kollega i sticket…fastän det inte är min skyldighet att täcka upp om ingen annan kan…men vem tackar mig för det?
Dagpersonalen ..var glada för annars hade någon av dem fått gå natten..
Gott nytt år!!

kram

*Tittar på klockan..Inser att jag är lite tidig..Tar ett djupt andetag..Läser riktigt låångsamt och med stor andakt..*

”Ring, klocka, ring i bistra nyårsnatten
mot rymdens norrskenssky och markens snö;
det gamla året lägger sig att dö…
Ring själaringning över land och vatten!

Ring in det nya och ring ut det gamla
i årets första, skälvande minut.
Ring lögnens makt från världens gränser ut,
och ring in sanningens till oss som famla.

Ring våra tankar ut ur sorgens häkten,
och ring hugsvalelse till sargad barm.
Ring hatet ut emellan rik och arm
och ring försoning in till jordens släkten.

Ring ut vad dödsdömt räknar sina dagar
och forngestaltningar av split och kiv.
Ring in ett ädlare, ett högre liv
med bättre syften, mera rena lagar.

Ring ut bekymren, sorgerna och nöden,
och ring den frusna tiden åter varm.
Ring ut till tystnad diktens gatularm,
men ring till sångarhjärtan skaparglöden.

Ring ut den stolthet, som blott räknar anor,
förtalets lömskhet, avundens försåt.
Ring in det rätta på triumfens stråt,
och ring till seger mänsklighetens fanor.

Ring, klocka, ring… och seklets krankhet vike;
det dagas, släktet fram i styrka går!
Ring ut, ring ut de tusen krigens år,
ring in den tusenåra fredens rike!

Ring in den tid, då andarna befrias
ur själviskhetens sammansnörda band.
Ring mörkrets skuggor bort ur alla land;
ring honom in, den bidande Messias.”

Ett riktigt GOTT NYTT ÅR med en massa gokramar önskar Ullis ♥

Såg Malmsjö läsa denna klassiker i går …lika mäktigt varje år…
Ha en god och ett riktigt gott nytt år önskar Otto kramgoa Ullis<3

Så synd att du fick lova att jobba med det är ju så typiskt dig att ställa upp, du är en god människa ♥

Hemikramar och hoppas du får en lugn natt ♥

Ett gott nytt år önskar jag dig.

Goa kramizar!

God fortsättning på det nya året 🙂

God fortsättning pà det nya àret!!!

Du vet ju bäst om du gjorde rätt, oftast sà uppskattas det och belönas senare…

Örnkramar ♥

Kommentera

Kategorier

Arkiv

Mest klickade

  • Inget

AB blogg american appelpie angordning hästpsykologi Bad gateway bakbunden bitter barnbarn barnbarnen boktips Dagsutflykt Hjo bakad potatis shopping hem och hobby loppis antikt Dikt Dilemma trött curling lat Elvis Shickzal King of rock elände ödesdigert telefonsamtal Eva dahlgren feed flickan som lekte med elden Wienerbröd fotobloggen 4 youre eyes Fototriss ljus fötter jordgubbar vin värmebölja girighet misstänksamhet Gissa temat Hemimamma hep stars himlen kyrkogården clabbe mamma pappa Hsp High sensitiv person karaktärsdrag hästar Rockan importera exportera filer James Blunt magnetarmband jogging träning muskler fett semester Jordgubbsmuffins Klart fix optik Klokord lagar löften arv mål lilla sofie Madonna Madonna Express yourself Michael Jackson MJ MJ RIP musik orosmoln cupcakes pappa pappa tandis rotfyllning Gustav Wasa pocoloco midsommarblommor regn orup release me livet rss pinga rött vitt blått Schickzal sevdabo femkamp grill svin shining light Shoreline Anna Ternheim sinatra lee the corrs bono sinnesrobönen självporträtt skitlag AB bloggen snus mat handla såpa BH Lumene sol brassestol bok bad vätterstranden sommarfrulle jordgubbar sommar gröngräs Sorg håll huvudet högt Spökar energi närvaro pappa Stefan Liv strömavbrott åska tandläkaren fynd semester sol brasestol Techno telefonsamtal telefonångest these boots are made for walking trött jobb sovpass upplösning medium stor bild utflykt fika räkmacka specialare vård människor värdighet Änglakort ängeln i rummet ödetorpet
