Min egna lilla vrå

En helt vanlig dag

Posted on: december 15, 2011

Denna dag… en dag i mitt liv…ja hur har den sett ut? Inget särskilt har hänt…jag har släppt hästarna …7 st närmare bestämt…jag har legat av mig lite..och känner mig inte så där van längre.. lite ovant eftersom jag inte känner alla hästarna i stallet …de är stissiga och på…vill ut snabbt och står och studsar i boxen…

Men så van är jag att jag inte är rädd ändå..det gäller att vara  bestämd och lugn så brukar det bli bra…värre var det att gå in i hagarna…attans va geggigt det är…jag vände mig om tog av grimman och skulle gå ut…och så gjorde jag men skorna de stod kvar i geggan..hahaha … gick i strumplästen, snacka om geggigt..bara att stopppa i de geggiga fötterna igen i skorna och se glad ut 🙂

Återbesökt på öron idag…300 spänn för ett kik i näsan med ett instrument och sen konstatera att mina slemmhinnor är överkänsliga …inget nytt alltså..jag fick veta det jag redan vet …att jag ska undvika stallet…och göra mig av med katterna…jag som gillar mina djur måste nu försöka bli av med dem eller så får de somna in …usch! Mitt resonemag med att mitt imunförsvar är nedsatt och att jag kanske har en kronisk åkomma, typ Borelia eller twar köpte han således inte..men visst han erkände att det finns mycket som inte är utforskat ordentligt…jag påpekade att kronisk borelia inte får diagnostiseras i Sverige och att jag kanske borde testas för att få veta hur det står till, men fick inget gensvar….möjligtvis borde jag gå till  vårdcentralen och för att testa om jag har astma…visst det ska jag göra.

Suck…står och stampar på samma ställe som för 10 år sedan….fan!

Ringde kommunen idag och fråga om anmälan vi gjorde i sommras…den har tydligen stannat där och således har det inget hänt där heller…phu! Påtalade det för enhetschefen på mammas boende och hon fattar inte vad jag är ute efter…jo jag vill bara att anmälan ska synas…så att de som sitter överst inte tror att vården funkar som den ska…för det gör den inte!!

En helt vanlig dag i mitt liv!!!

 

 

 

6 svar to "En helt vanlig dag"

ÅK TILL NORGE SÄGER JAG!!

Hemikram ♥

Kanske det…när jag får lite bättre ekonomi…nu tar jag var dag för sig …och ett steg i taget..har knappt råd med att köpa mina allergitabletter…så framtiden för utvisa hur det ska bli…men är inte främmande för att åka till Norge…men det är ju en fördel om man förstår vad läkaren säger och jag är då inte haj på norska…men förstår att jag inte kommer längre här i Sverige… 😦

Ottokram<3

synd de inte är sommar värme då kunde du tagit ett gratis lerbad där i hagen he he …ja du de är ett evigt kämpande med krämpor hos folk ..bläää..å skylla på katter tror jag läkarna gjort i alla tider så där ska man gå efter hur man sjävl känner tycker ajg ..nyser å snörvlar å kliar de i ögonen när man kelar med katten så är de en sak ..men om man inte märker av de så är de nog inte katter utan nått annat …damm ..mögel i huset… gråbo ..osv osv ..ha en bera dag otto vännen ..kram

Ja kära nån då va geggigt det var..hihihi…komiskt måste det sett ut när tanten vände för att hämta skorna där i hagen. 🙂
Nu är det så att jag allergitestades sist jag var där…och då visade det sig att jag inte tålde katt och häst plus tre allergener till så visst reagerar jag så…och behöver medicinen…men nu lutar sig läkaren mot det för han har inget annat att ta till…
Jag har överkänsliga slemmhinnor…därav får jag lätt bihålsinflammationer…och jag reagerar kraftigare än normalt om det är något…
Så vad ska jag göra…isolera mig från övriga världen kan man ju inte…
Får kanske leva så här hela livet…jag börjar ju ändå vänja mig så smått vid värken och tröttheten…men jag vill ju vara pigg och allert som jag var innan …man orkar med livets vedermödor lättare då…
Men man kan inte få allt här i livet.

Kram och ha en go helg…här är det jobbhelg igen!

Jag tycker att du ska ta det på allvar om du är testad att du reagerar på katter. Det är inte att leka med. Jag förstår att det är svårt när du har en katt, men det gäller din hälsa.

Om anmälan: ta reda på numret till högre chefer och ring dem! Är vårdboendet kommunalt eller privat?

Vårdhemmet är kommunalt…så det är nog inte så svårt att få tag i en högre chef. Det är bedrövligt att anmälan inte kommit vidare utan stannat där på hemmet..

Jag tar min allergi på allvar..undviker stallet för det kan jag …men katterna bor ju liksom hemma så de är ju här varje dag…men jag måste snart fundera på vad jag ska kunna göra åt det…

Det ordnar sig nog!

Kommentera

Kategorier

Arkiv

AB blogg american appelpie angordning hästpsykologi Bad gateway bakbunden bitter barnbarn barnbarnen boktips Dagsutflykt Hjo bakad potatis shopping hem och hobby loppis antikt Dikt Dilemma trött curling lat Elvis Shickzal King of rock elände ödesdigert telefonsamtal Eva dahlgren feed flickan som lekte med elden Wienerbröd fotobloggen 4 youre eyes Fototriss ljus fötter jordgubbar vin värmebölja girighet misstänksamhet Gissa temat Hemimamma hep stars himlen kyrkogården clabbe mamma pappa Hsp High sensitiv person karaktärsdrag hästar Rockan importera exportera filer James Blunt magnetarmband jogging träning muskler fett semester Jordgubbsmuffins Klart fix optik Klokord lagar löften arv mål lilla sofie Madonna Madonna Express yourself Michael Jackson MJ MJ RIP musik orosmoln cupcakes pappa pappa tandis rotfyllning Gustav Wasa pocoloco midsommarblommor regn orup release me livet rss pinga rött vitt blått Schickzal sevdabo femkamp grill svin shining light Shoreline Anna Ternheim sinatra lee the corrs bono sinnesrobönen självporträtt skitlag AB bloggen snus mat handla såpa BH Lumene sol brassestol bok bad vätterstranden sommarfrulle jordgubbar sommar gröngräs Sorg håll huvudet högt Spökar energi närvaro pappa Stefan Liv strömavbrott åska tandläkaren fynd semester sol brasestol Techno telefonsamtal telefonångest these boots are made for walking trött jobb sovpass upplösning medium stor bild utflykt fika räkmacka specialare vård människor värdighet Änglakort ängeln i rummet ödetorpet
