Min egna lilla vrå

Skulle kunna tänka mig…

Posted on: december 5, 2011

…att ordna med en blogg träff…jag är flyttbar men inte så bra på att planera och ordna…men är någon på hugget så hänger jag gärna på…

Det vore roligt att träffa de som man har kontakt med här på bloggen…ingen annan som skulle vilja hänga på? Jag är öppen för förslag…

Jag har kryssat mycket på Östersjön då jag har finskt påbrå…och släktingar i Finland…så det lockar mig intemed en kryssning  men det är ändå en bra plats att träffas på… en båt.

Sist jag kryssade var med min pappa 2008…ingen festkryssning utan bara en transportsträcka för att komma till andra sidan… så himla långsamt man går över båten på en kvart..kanske är det tråkigt för att jag åkt så många gånger …vi åkte ju varje år…varje semester och även till jul åkte vi över för att träffa släktingar…..Viking Line ..i all ära men är det inte dags att förnya sig lite?..och va ser jag då jag kikar in på Viking lines sida… de håller på att förnya sig 🙂

Anna udelle laiva nimi..ja namnge den ny färgan..

http://www.nb1376.com/introduction-to-nb-1376/

http://www.nb1376.com/let-us-entertain-you/

Äntligen en ny färja …sa till pappa sista gången vi åkte att nääe inte en gång till att jag åker med Mariella…nästa gång åker vi med Silja…det blev ingen nästa gång, tyvärr pappa vandrar inte på denna jord längre.

Jag ska över igen nästa sommar…kanske att jag åker med en ny färja då…oavsett ny färja eller inte jag åker ändå…det vet jag att jag ska.. jag har rötter i Finland och de ska jag bevara…vill hålla kontakt med släkten…det var ju pappa och mamma som var den sammanhållande länken ..när de inte längre kan får väl jag att hålla ihop oss lite..fattas bara!!

 

 

 

 

6 svar to "Skulle kunna tänka mig…"

Jo lite nyfiken på er är man allt 🙂 Men sjön… jag som blir sjösjuk bara jag ser vatten ….. men tanken är god!

Absolut…men man behöver inte träffas på en båt….det finns andra ställen. 🙂

Jag minns inte hur mànga ggr jag har tagit Viking Line & den andra linjen, jag växte upp med mamma och pappa med sin finska fru, sà jag växte upp med tvà spràk…. Fast jag har behov av att höra folk prata finska för att jag ska komma ihàg spràket… Som spanska…

Men eventuellt sà funderar jag pà att besöka familjen till jul, det beror pà vad läkaren säger… Sà en bloggträff skulle kunna vara intressant…

Hoppas du màr bra…

Örnkramar ♥

Jag tänkte mig nog en träff framåt vårkanten…då har kanske allt ordnat upp sig och man är mer redo att göra saker.

Jag är inte tvåspråkig tyvärr…vi pratade aldrig finska hemma …så jag har tappat finskan med åren..fattar ändå en del…men skulle inte kunna föra ett samtal enbart på finska…men det kunde jag som barn…då var man inte rädd för att säga fel eller göra bort sig.

Ha de gott Maria
Jag har återhämtat mig från senaste förkylningen…men ska till läkaren nästa vecka så vi får se då…om jag åter behöver mer mediciner eller va de nu hittar på.

Stor Ottokram ❤

Jag är med säg bara plats och kostnad!!

Jag vill gärna träffa andra bloggisar!!

Hemikramar ♥

Ja med men jag är dålig på att ordna …men vi kanske kan hjälpas åt några stycken …slå våra kloka huvuden ihop!!

Ottokram ❤

Kommentera

Kategorier

Arkiv

AB blogg american appelpie angordning hästpsykologi Bad gateway bakbunden bitter barnbarn barnbarnen boktips Dagsutflykt Hjo bakad potatis shopping hem och hobby loppis antikt Dikt Dilemma trött curling lat Elvis Shickzal King of rock elände ödesdigert telefonsamtal Eva dahlgren feed flickan som lekte med elden Wienerbröd fotobloggen 4 youre eyes Fototriss ljus fötter jordgubbar vin värmebölja girighet misstänksamhet Gissa temat Hemimamma hep stars himlen kyrkogården clabbe mamma pappa Hsp High sensitiv person karaktärsdrag hästar Rockan importera exportera filer James Blunt magnetarmband jogging träning muskler fett semester Jordgubbsmuffins Klart fix optik Klokord lagar löften arv mål lilla sofie Madonna Madonna Express yourself Michael Jackson MJ MJ RIP musik orosmoln cupcakes pappa pappa tandis rotfyllning Gustav Wasa pocoloco midsommarblommor regn orup release me livet rss pinga rött vitt blått Schickzal sevdabo femkamp grill svin shining light Shoreline Anna Ternheim sinatra lee the corrs bono sinnesrobönen självporträtt skitlag AB bloggen snus mat handla såpa BH Lumene sol brassestol bok bad vätterstranden sommarfrulle jordgubbar sommar gröngräs Sorg håll huvudet högt Spökar energi närvaro pappa Stefan Liv strömavbrott åska tandläkaren fynd semester sol brasestol Techno telefonsamtal telefonångest these boots are made for walking trött jobb sovpass upplösning medium stor bild utflykt fika räkmacka specialare vård människor värdighet Änglakort ängeln i rummet ödetorpet
