Min egna lilla vrå

Veckovill…

Posted on: november 29, 2011

Ja usch ja ..planerat helt fel idag…trodde at det var onsdag…och nattmöte i eftermiddag …men det är ju inte förrens imon….jaja då får man tänka om…förmiddagen blir ialla fall som jag tänkt..tvätta bilen en gång till här ute på spolplattan för plusgraderna lär hålla i sig ett tag till…det skulle väl en förskyld kropp orka med får bara förse mig med handskar så inte händerna fryser ..jag har så lätt att bli narig och fnasig denna årstid…

Sovit illa inatt så jag är lite lealös bara…fattar inte varför? jo det gör jag jag ligger och grunnar och då kvittar det hur trött jag än är så kommer jag inte till ro…sista gången jag kolla på klockan var hon halv 3.  Så idag lär det bli en ganska så tröttsam dag…bonnmora som jag är  eller nja inte riktigt vi har ju hästarna att ta hand om de som jag inte skulle ta hand om idag för att jag trodde att jag skulle gå på möte… de måste jag ta hand om nu och jag måste ta in dem i efter middag så mitt besök hos mamma får bli lite senare …har inte besökt mamma sedan i torsdags för att jag inte vill smitta ner henne…nu är ju värsta snuvan över och jag tror inte att jag smittar längre…nu sitter snuvan hårt i bihålorna och så har jag ju det nästan jämnt så det vet jag att det inte smittar…nu dras jag bara med tröttheten och huvudvärken…och den håller jag undan med ipren.

Ja fy vilket ekorrehjul man lever i det är ju precis det jag vill komma ifrån…detta inrutade enformiga liv där allt går på rutin…jag som vill ha utrymme för lite improvisation …men det är lättare sagt än gjort att ändra på…har man skaffat sig beskymmer så får man snällt fortsätta ta hand om det. Usch va le jag låter på allt…men såna dagar har jag tittare som tätare nuförtiden.

Nähe nu kan jag inte sitta här mer…ska dra ett varv med moppen här på golven…och fixa lite…en svängom till i sänghalmen kanske det blir för att sträcka ut mina trötta kroppsdelar…när ska man få tid att träna dem…axlar, skuldror och rygg säger ifrån att nu bör vi få träna våra muskelgrupper lite …men den enda träning de får är med städredskapen här hemma och med mockgrepen i stallet…hualigen då och så har man ett så tungt jobb…får nog plocka fram mina hantlar och lyfta dem lite medans jag ligger på min stora boll …två flugor i en smäll blir det då …både bål och rygg får sig en omgång…men det sker kanske inte idag..kanske imon eller i övermorgon…vi får se när jag känner mig hågad.

SES!

E-me o kaliteros….olen paras…Optimus sum …

Så det så!!!!

 

2 svar to "Veckovill…"

Klart du är bäst och det är rätt uträknat men vilket språk är och vad betyder:

E-me kaliteros? (gissar grekiska)

Hemikram

Japp det är grekiska och betyder Jag är bäst…liksom Je suis le meilleur och Ya velikiy…

Ottokram

Kommentera

Kategorier

Arkiv

Mest klickade

  • Inget

AB blogg american appelpie angordning hästpsykologi Bad gateway bakbunden bitter barnbarn barnbarnen boktips Dagsutflykt Hjo bakad potatis shopping hem och hobby loppis antikt Dikt Dilemma trött curling lat Elvis Shickzal King of rock elände ödesdigert telefonsamtal Eva dahlgren feed flickan som lekte med elden Wienerbröd fotobloggen 4 youre eyes Fototriss ljus fötter jordgubbar vin värmebölja girighet misstänksamhet Gissa temat Hemimamma hep stars himlen kyrkogården clabbe mamma pappa Hsp High sensitiv person karaktärsdrag hästar Rockan importera exportera filer James Blunt magnetarmband jogging träning muskler fett semester Jordgubbsmuffins Klart fix optik Klokord lagar löften arv mål lilla sofie Madonna Madonna Express yourself Michael Jackson MJ MJ RIP musik orosmoln cupcakes pappa pappa tandis rotfyllning Gustav Wasa pocoloco midsommarblommor regn orup release me livet rss pinga rött vitt blått Schickzal sevdabo femkamp grill svin shining light Shoreline Anna Ternheim sinatra lee the corrs bono sinnesrobönen självporträtt skitlag AB bloggen snus mat handla såpa BH Lumene sol brassestol bok bad vätterstranden sommarfrulle jordgubbar sommar gröngräs Sorg håll huvudet högt Spökar energi närvaro pappa Stefan Liv strömavbrott åska tandläkaren fynd semester sol brasestol Techno telefonsamtal telefonångest these boots are made for walking trött jobb sovpass upplösning medium stor bild utflykt fika räkmacka specialare vård människor värdighet Änglakort ängeln i rummet ödetorpet
