Min egna lilla vrå

Mums!

Posted on: november 21, 2011

Äter det sista av kladdkakan med cornflakes i till mitt eftermiddagskaffe…det var en litet liten bit kvar efter helgens fikande så den muntrar jag upp mig med denna mulna dag. Sitter här i stearinljusets sken vid datan och förströr mig lite innan jag ska upp till stallet för att ta in hästarna ..det blir nog en promenad till upp för backen…för bilen min är nytvättad och fin..men i kväll kan den inte stå där bara på parkeringen med sin glänsande lack och skina längre …jag måste ju ta mig till jobbet. Attans va noga jag har blivit med bilen min plötsligt…men innan jag köpte pappas finaste ägodel den som han så stolt skötte om så hade jag ju min lilla skrotbil som barnbarna kallade den och den gjorde det inte så mycket om den blev lite skitig. Den körde jag med ner till sommarhagen …likt en trakior tog den sig fram överallt…med skitiga stövlar,  med höpåsar i och annat skräp…det gjorde liksom inte så mycket.

Det skulle aldrig komma på fråga nu att göra så…har t.om köpt överdrag till framsätet så inte klädseln ska bli smutsig…jag vårdar min bil ömt…och tänker att så skulle pappa ha gjort…vårdat den väl och inte kört skräp i…tänk va man kan ändra sig…

Grannarna förundras över att jag är så noga…och gubbarna de blir lite avundsjuka …för deras fruar tvättar minsann inte sina bilar utan det överlåter de till dem …för det är kanske gubbgöra…men jag tycker det är kul…och jag lär mig hela tiden nya grejer …som igår att man kan spreja den nytvättade lacken med Wax it Vet innan man torkar av bilen med sämskskinnet. Ja visst blir man förrundrad över sig själv ibland…jag som själv varit som fruarna här på gatan innan och knappt kunnat fylla på spolarvätska själv ens…nu läser jag bara i instruktionsboken eller så ber jag om hjälp…jaja jag fattar inte att det ens intresserar mig men man är ju inte sämre än att man kan ändra sig…bilar har bara varit ett fortskaffningsfordon för mig innan…de ska man ta sig hit och dit med…de ska rulla och krånglar de så ringde man bara gubben.

Det är andra tider nu..

6 svar to "Mums!"

Fina inramningar, både ram och motiv pryder sin plats. Kul med Kodakaffischen:).

Man förändras trots allt lite under åren man lever 🙂
Kram

Jag har inget körkort så jag … slipper tänka på sånt … 🙂 Men nog vill jag ha körkort, tyvärr har de slutat komma i cornflakes paketen .. 😦

Härligt att läsa att man kan ändras med tiden. Det är kul när man plötsligt hittar nya intressen.

Mmm, din kladdkaka låter god.
Ha det riktigt gott.

Bamsekram.

Roligt när man överraskar sig själv och lär sig nya saker 🙂

Roligt att höra att du vårdar bilen. En sådan bil finns i min makes familj också, som jag misstänker kommer att ärvas en dag.. i tredje generationen då…

Hemikram

Kommentera

Kategorier

Arkiv

AB blogg american appelpie angordning hästpsykologi Bad gateway bakbunden bitter barnbarn barnbarnen boktips Dagsutflykt Hjo bakad potatis shopping hem och hobby loppis antikt Dikt Dilemma trött curling lat Elvis Shickzal King of rock elände ödesdigert telefonsamtal Eva dahlgren feed flickan som lekte med elden Wienerbröd fotobloggen 4 youre eyes Fototriss ljus fötter jordgubbar vin värmebölja girighet misstänksamhet Gissa temat Hemimamma hep stars himlen kyrkogården clabbe mamma pappa Hsp High sensitiv person karaktärsdrag hästar Rockan importera exportera filer James Blunt magnetarmband jogging träning muskler fett semester Jordgubbsmuffins Klart fix optik Klokord lagar löften arv mål lilla sofie Madonna Madonna Express yourself Michael Jackson MJ MJ RIP musik orosmoln cupcakes pappa pappa tandis rotfyllning Gustav Wasa pocoloco midsommarblommor regn orup release me livet rss pinga rött vitt blått Schickzal sevdabo femkamp grill svin shining light Shoreline Anna Ternheim sinatra lee the corrs bono sinnesrobönen självporträtt skitlag AB bloggen snus mat handla såpa BH Lumene sol brassestol bok bad vätterstranden sommarfrulle jordgubbar sommar gröngräs Sorg håll huvudet högt Spökar energi närvaro pappa Stefan Liv strömavbrott åska tandläkaren fynd semester sol brasestol Techno telefonsamtal telefonångest these boots are made for walking trött jobb sovpass upplösning medium stor bild utflykt fika räkmacka specialare vård människor värdighet Änglakort ängeln i rummet ödetorpet
