Min egna lilla vrå

Fototriss..158..inramad

Posted on: november 20, 2011

Jaha …inramad var söndagens tema…och tävlingsdax…

Vinna presentkort från coola coolstuff vore väl inte fel så här i julklappstider…

http://www.coolstuff.se/tag/Arets-Julklapp-2011

1:a pris Presentkort värde 1.000 kronor
2:a pris Presentkort värde 500 kronor
3:e pris Presentkort värde 300 kronor

Ett presentkort tackar då inte jag nej till…men då måste jag se till att få till en bra triss…och det är ju inte det enklaste …men jag gör ett försök…

Jag som jobbat i fotobutik i 14 år har då ramat in en hel del bilder genom åren…hade öga för bra bilder och ramade in en hel del julklappsbilder så här års…det blev mycket bilder på barn och på husdjur…porträttbilder och även naturbilder.

De arrangerade julkorten var nog ändå det som gick bäst så här års…ojoj va julkort man framkallat …hysteriskt många…kan inte tro att det skickas lika mycket julkort nu som då…eftersom så många har digitalt och kan skicka julhälsningar på nätet…

Jag skickar inga julkort längre jo kanske ett och annat …då jag skicka som värst sände jag nog ett 50 tal…och alltid missa man någon och fick skicka i efterskott …då som nyårshälsning istället.

Min adressbok var full med adresser….men så kom boken bort och jag fick panik…kunde inte skicka ett enda det året …när jag hittade boken igen så hade abstinenten lagt sig och efter det så skickas det inte lika hysteriskt längre.

Men jag skickar vykort då och då…tycker att det känns mer personligt än att skicka sms eller mail hälsningar…jag tycker det är roligt att få vykort och jag samlar faktiskt på vykort som jag köper lite här och var.

Kan berätta att min mammas fosterföräldrar hade vykort inramade i en jättefin tavelram …den tänkte de slänga men tyckte att ramen var fin så de tog bort alla vykort och gissa vad som döljde sig där bakom…en jättefin målning av vår stads hamnpir…vilken tur att de kollade bakom de gamla fula vykorten.

Då ska jag erkänna en sak till att jag samlar på tavelramar…hittar fina ramar på loppisar…det tillverkas inte så fina ramar längre och ska man köpa nya ramar kostar de oftast skjortan…så jag letar gamla ramar och köper en del som kommer till användning här hemma…

…som denna som jag målat om och satt på min sovrumsvägg…en tavla i tavlan

Mitt öde…Schickzal…som tyvärr fick tas bort -06 för att han hade atros och ringkota …saknar honom fortfarande. Men han har det säkert bättre där han är nu i Trappalandia på de evigt gröna ängarna.

Här är en till fin ram som jag köpt och som jag tycker är fin som den är…

..inköpt på bikupan för mindre än en hundring…den pryder nu sin plats väl i vardagsrummet….

Här då en billig Ikea-ram….med ett roligt motiv…en gammal plansch som hängt i skylten en gång…den gillar jag skarpt. Vem skulle ens komma på tanken att inte  ta med sig sin kamera på semestern!

Ok denna söndag har det då strulat med att lägga in bilder…kan inte skriva under bilderna av någon anledning…så sista bilden kommer lite på efterkälken då jag ska skriva mina slutord.

Här kan ni se fler trissar

http://fototriss.blogspot.com/

….och här kommer då IKEA ramen sist men inte minst…strular det så strular det då så in i attan så jag gav upp.

 

18 svar to "Fototriss..158..inramad"

Förstår att du saknar din vackra häst som är så fin i sin inramning.

Ja mitt öde..saknar jag nog livet ut ..kan höra han gnägga då jag kliver in i stallet..känna hans lena mule sniffa mig i örat…och så minns jag allt roligt vi haft…framförallt hur envis han var…så sorgligt att han inte fick leva lite till.

En intressant triss, som berättar mycket. Den gamla planschen hade jag gärna ”nallat”!

Förstår det…hittade den på lagret i butiken och tyckte att den passade hemma hos en fotonörd som mig. Den är rolig!!

Jag är tydligen inte den enda som haft bekymmer med foton och annat i bloggen. Jag har också gett upp….

Fina ramar! Gillar särsklit den sista – reklamen för kodak!!

Nää fy attan vilken tid det tog att få till trissen denna gång pga strulet…men skam den som ger sig! Reklambilden är min favorit oxå bilden gör sig bra i den enkla IKEA ramen.

Jag är tydligen inte den enda som har strul med bilder och texter i bloggen ikväll. Jag har också gett upp….

Fina ramar! Gillar särskilt den sista… 🙂

Det kan finnas mycket historia bakom en ram!

Min kommentar försvann visst i cyberspace. Ovanligt krångligt ikväll. Omprov.

Fina ramar! Gillar särskilt sista bilden med Kodakreklamen!

Fint trissat, gillar din inramade triss:)

Ha en fin kväll/AX

Det är alltid roligt att läsa din trissberättelse. Jag lär nog behöva skicka julkort i år igen, lät bli förra året och fick sen höra att folk hade saknat dem och blivit oroliga för mig. Jag brukar göra egna, lite kluriga fotokort och nog är det ca 60 st jag skickar. Hmm, dags att börja leta efter motiv. Gamla tavelramar köpte jag också förr, har nog en del på lager.
Fina bilder och ramar!
Kram

Ibland har ramen mer intressant historia än målningen/bilden i den, dock inte här. Helt temaenligt.

Härligt inramat 🙂 Tavlan på bild 2 tycker jag är söt!

Gaffelvirkningen, ja det måste du bara testa om du inte har gjort det, eftersom det är mitt första projekt med gaffelvirkning så får det bli något enkelt som en halsduk, man virkar sådana remsor för att virka ihop den eftersom. Jag är snart klar med den, lär säkert komma upp en färdig bild imorrn 🙂

Här skulle min kommentar förstås vara, men du förstår säkert det:).

Här finns det en hel del historia bakom det inramade, fint. 🙂
Fotoaffischen är läcker.
Kul att du gillade min tredje inramning, tack för besöket.

Det var fina varianter på det inramade temat.

Fint ramade bilder och den sista är ju bara helt rätt!

Kommentera

Kategorier

Arkiv

AB blogg american appelpie angordning hästpsykologi Bad gateway bakbunden bitter barnbarn barnbarnen boktips Dagsutflykt Hjo bakad potatis shopping hem och hobby loppis antikt Dikt Dilemma trött curling lat Elvis Shickzal King of rock elände ödesdigert telefonsamtal Eva dahlgren feed flickan som lekte med elden Wienerbröd fotobloggen 4 youre eyes Fototriss ljus fötter jordgubbar vin värmebölja girighet misstänksamhet Gissa temat Hemimamma hep stars himlen kyrkogården clabbe mamma pappa Hsp High sensitiv person karaktärsdrag hästar Rockan importera exportera filer James Blunt magnetarmband jogging träning muskler fett semester Jordgubbsmuffins Klart fix optik Klokord lagar löften arv mål lilla sofie Madonna Madonna Express yourself Michael Jackson MJ MJ RIP musik orosmoln cupcakes pappa pappa tandis rotfyllning Gustav Wasa pocoloco midsommarblommor regn orup release me livet rss pinga rött vitt blått Schickzal sevdabo femkamp grill svin shining light Shoreline Anna Ternheim sinatra lee the corrs bono sinnesrobönen självporträtt skitlag AB bloggen snus mat handla såpa BH Lumene sol brassestol bok bad vätterstranden sommarfrulle jordgubbar sommar gröngräs Sorg håll huvudet högt Spökar energi närvaro pappa Stefan Liv strömavbrott åska tandläkaren fynd semester sol brasestol Techno telefonsamtal telefonångest these boots are made for walking trött jobb sovpass upplösning medium stor bild utflykt fika räkmacka specialare vård människor värdighet Änglakort ängeln i rummet ödetorpet
