Min egna lilla vrå

Nyvaken …

Posted on: oktober 28, 2011

Sitter här med en kalkonmacka och kaffekoppen i högsta hugg…och väntar på att telefonen ska ringa…lämnade ju in bilen min på service i morse direkt efter jobbet…

Jag funderar och funderar på hur framtiden ska se ut…det händer hela tiden saker och ting som får den att ändra sig…ja jag vet att allt är förränderligt…men kan inte låta bli att grubbla och fundera på hur det ska bli med jobb, ekonomi och hur jag själv personligen påverkats av allt som hänt…jag tänker på hurdan jag ska bli då allt är över, förbi, borta och inte går att göra ogjort. Kommer jag ut som en bättre människa, starkare och stoltare än någonsin…eller måste jag först brytas ner än mer? Ja jag vet det är ingen ide att tänka så,  det  blir som det blir ändå.

Men jag är en sån som bearbetar mig själv hela tiden med att låta olika möjligheter snurra runt i tankarna…det nog lättare att bara låta saker och ting vara och försöka koncentrera mig på…här och nu. Fast det gör jag ju med…men ibland så blir det lite mycket och då blir jag lite förvirrad och tappar fattningen …ja jag blir lite handlingsförlamad emellanåtoch vet då inte vilket ben jag ska stå på.

Funderar ändå på och planerar lite hur jag vill ha det…tror att det är någon slags överlevnadsstrategi…ja jag ser mig själv lite som en överlevnadskonstnär…som en som överlever det mesta…som en tålig person som blivit hårt prövad…och som fått ta emot oförskyllt mycket mer än någon borde. Varför frågar jag mig ofta…och tror att det har med min personlighet att göra …men det är nog ändå inte så…..jag har bara råkat komma ivägen för en del som vill ta sig fram…på ett för mig helt obegripligt sätt…tänk att det finns människor som tar sig fram oavsätt hur…och som inte har betänkligheter över hur människor i deras framfart mår då de skövlar fram.

Ja jag kanske måste tuffa till mig lite fast det är inte min stil…men något måste jag ju ändå göra…jag måste stå på mig ..jaja vet…men det är inte lätt att resa sig gång på gång…orken tryter och vissa dagar är jag helt utslagen. Min kropp värker och sinnet mitt är tomt eller så är det överfullt…ja ni hör ju själva att det inte är så enkelt…som att bara rycka upp sig…hur kan man säga att någon som är fullt medveten om att så borde ske …bara ska rycka upp sig. Det är det värsta man kan säga till någon som inte vill annat än kunna rycka upp sig om man bara visste hur?

Jaha nu blev det en svammlig början på denna helg…släpper det nu…..och börjar efter tre koppar kaffe komma lite till sans  igen…jag andas in och försöker nu att ta till mig helgkänslan…som jag tror ska infinna sig ….men nu ska jag bara hämta min bil på verkstaden..så att jag åter kan ta mig dit jag vill…det är frihet att ha möjlighet att ta sig dit man vill…om det än är att åka från en destination till en annan…eller att bara ha vetskapen om att man kan om man nu skulle vilja, när man vill ….åka vart man vill!!!

Nu börjar min helg!! 🙂

2 svar to "Nyvaken …"

Ja du min vän, det finns psykopater i alla dess former här i världen och jag har jobbat med några sådana och de ger fullkomligt hundan i om de trampar på folk eller inte, bara de kommer fram. Det är jobbigt att komma i vägen för dem, men förr eller senare så faller de på eget grepp och förhoppningsvis har man hunnit resa sig vid det laget och står starkare och kan skaka i huvudet åt dem. Så har det som tur varit för mig, tilltuffsad blev man men ändå starkare. Det skulle dock inte falla mig in att erkänna det för dem :-D.

Styrkekramar och önskar dig en härlig helg!

Oj, vad jag känner igen de där tankarna, de snurrar i mitt huvud med. Är också en överlevare, fattar inte hur många smällar man ska behöva åka på egentligen ??? Det verkar som tur är att man ändå till sist landar på fötterna.
BS Gött, att vi inte är knäppa !
Min pappa håller sin hand över mig, jag bara vet det, var ju hans ögonsten. Är som du känner när jag har sällskap eller när lilla mor knackar i väggen åt mig, blinkar med lyset eller gömmer saker. Huset vi bor i är som att komma in i en varm famn, det finns bara positiva vibbar här, trivs så otroligt bra här. Som vuxen utflyttad finns bara ett ställe till jag känt mig hemma på och det var i lägenheten jag och ungarna bodde i innan vi flyttade hit till min man.
Ska absolut läsa din Levande historia.

Ha det så gott i helgen, vännen.

Kramar

Kommentera

Kategorier

Arkiv

AB blogg american appelpie angordning hästpsykologi Bad gateway bakbunden bitter barnbarn barnbarnen boktips Dagsutflykt Hjo bakad potatis shopping hem och hobby loppis antikt Dikt Dilemma trött curling lat Elvis Shickzal King of rock elände ödesdigert telefonsamtal Eva dahlgren feed flickan som lekte med elden Wienerbröd fotobloggen 4 youre eyes Fototriss ljus fötter jordgubbar vin värmebölja girighet misstänksamhet Gissa temat Hemimamma hep stars himlen kyrkogården clabbe mamma pappa Hsp High sensitiv person karaktärsdrag hästar Rockan importera exportera filer James Blunt magnetarmband jogging träning muskler fett semester Jordgubbsmuffins Klart fix optik Klokord lagar löften arv mål lilla sofie Madonna Madonna Express yourself Michael Jackson MJ MJ RIP musik orosmoln cupcakes pappa pappa tandis rotfyllning Gustav Wasa pocoloco midsommarblommor regn orup release me livet rss pinga rött vitt blått Schickzal sevdabo femkamp grill svin shining light Shoreline Anna Ternheim sinatra lee the corrs bono sinnesrobönen självporträtt skitlag AB bloggen snus mat handla såpa BH Lumene sol brassestol bok bad vätterstranden sommarfrulle jordgubbar sommar gröngräs Sorg håll huvudet högt Spökar energi närvaro pappa Stefan Liv strömavbrott åska tandläkaren fynd semester sol brasestol Techno telefonsamtal telefonångest these boots are made for walking trött jobb sovpass upplösning medium stor bild utflykt fika räkmacka specialare vård människor värdighet Änglakort ängeln i rummet ödetorpet
