Min egna lilla vrå

Uttråkad

Posted on: oktober 20, 2011

Funderar allvarligt på att ta Time out…vet att det kommer en period snart då jag inte kan vara här inne alls…så kanske ska jag redan nu trappa ner och ta ledigt från bloggandet.

Då kanske jag får lust och motivation  att fokusera på det som är viktigast just nu…

Men jag kan inte lova att det blir en time out…kan inte låta bli att sitta här varje dag en stund ..men om jag bestämmer mig och säger till mig på skarpen så kanske jag lyder min inre röst …som säger att det är tråkigt att sitta här allena framför skärmen och uggla..för ensamt är va det är…men tänk om jag helt tappar lusten att skriva om jag avhåller mig  ett tag?..Jag som gillar att sätta ord på mina tankar… isåfall är det väl meningen…att jag ska hitta något annat som ger mig energi…

Jag vet inte riktigt vad som ger mig energi nu för tiden….jag bara går på, på den upptrampade stigen som jag brukar och den börjar bli ganska så gropig och sliten…man kan ju vareviga kurva och krön utantill…måste hitta en bättre väg att vandra så att inte allt är så himla slentrianmässigt och invant…tråkigt. Jag måste helt enkelt hitta ett annat spår för att åter få mening med allt som sker…ja jag borde snart finna meningen…så jag slipper lägga energi på att finna den…behöver fokusera mer på nuet…att vara här och nu…

Jag bara svammlar…men det är så jag tänker..orden i min hjärna ….jag får inte ihop det ibland och det går bara runt…men oftast då jag grubblar och tvivlar som mest , då jag tvekar på mig själv så vänder det och jag kan andas ut igen….jag vet att det gör så denna gång oxå fast att jag inte tror det just nu, för det verkar mörkare och än mer omöjligare än vanligt denna gång….

Det låter värre än vad det är men det är nästan så hopplöst som det låter….

Jag bara hoppas att dagarna ska gå fort så att upplösningen kommer snabbare….jag är glad för var dag som går…man kan ändå inte backa tiden och börja om…nu är det bara att se framåt som gäller….en time out skulle nog inte vara så dumt …en time out får det nog bli…

 

 

Etiketter:

3 svar to "Uttråkad"

Ge dig den tid du behöver. Känns det som läge för time out så är det det. Hoppas att saker och ting löser sig till det bästa!
Kram

så skönt med ditt svammel ..iofs är de inte svammel du håller på med..utan du sätter bokstäver på ditt tänkade ..de får en att se saker på ett tydligare sätt ..jätte bra ..så svamla på du när de faller dig in å behovet finns ..kramar

Ne man sittar tittar.Fördriva tid.Men lite kul är det.Att blogga lite ord.Men inte lätt bli så där jätte glad.Mvh Pianick

Kommentera

Kategorier

Arkiv

Mest klickade

  • Inget

AB blogg american appelpie angordning hästpsykologi Bad gateway bakbunden bitter barnbarn barnbarnen boktips Dagsutflykt Hjo bakad potatis shopping hem och hobby loppis antikt Dikt Dilemma trött curling lat Elvis Shickzal King of rock elände ödesdigert telefonsamtal Eva dahlgren feed flickan som lekte med elden Wienerbröd fotobloggen 4 youre eyes Fototriss ljus fötter jordgubbar vin värmebölja girighet misstänksamhet Gissa temat Hemimamma hep stars himlen kyrkogården clabbe mamma pappa Hsp High sensitiv person karaktärsdrag hästar Rockan importera exportera filer James Blunt magnetarmband jogging träning muskler fett semester Jordgubbsmuffins Klart fix optik Klokord lagar löften arv mål lilla sofie Madonna Madonna Express yourself Michael Jackson MJ MJ RIP musik orosmoln cupcakes pappa pappa tandis rotfyllning Gustav Wasa pocoloco midsommarblommor regn orup release me livet rss pinga rött vitt blått Schickzal sevdabo femkamp grill svin shining light Shoreline Anna Ternheim sinatra lee the corrs bono sinnesrobönen självporträtt skitlag AB bloggen snus mat handla såpa BH Lumene sol brassestol bok bad vätterstranden sommarfrulle jordgubbar sommar gröngräs Sorg håll huvudet högt Spökar energi närvaro pappa Stefan Liv strömavbrott åska tandläkaren fynd semester sol brasestol Techno telefonsamtal telefonångest these boots are made for walking trött jobb sovpass upplösning medium stor bild utflykt fika räkmacka specialare vård människor värdighet Änglakort ängeln i rummet ödetorpet
