Min egna lilla vrå

Inspiration

Posted on: oktober 20, 2011

Solen lyser idag…den ger mig inspiration…tänk vilken skillnad den kan göra…igår kände jag mig likt vädret grå, mulen och regnig…deppigt värre…idag ger solen mig energi och inspiration…

Fast det är ganska så kallt ute så blir jag lättare till sinnet av ljuset som solen sprider…även om jag är tyngd av bördan jag burit på länge nu…en börda som känns i min kropp, mina axlar, nacke och i huvudet…det är konstigt att det sätter sig i kroppen…men ändå inte…någonstans måste det ju visa sig….då jag som människa utåt nästan är som vanligt trots allt…

Man kan inte lura sig själv…däremot kan man lura sin omgivning…lägga på sig en mask…och vara som vanligt…man kan inte även om det kanske hade varit bättre visa och förklara hur det är…för ingen skulle ändå förstå…och visar man sig sårbar finns det människor som skulle utnyttja min sårbarhet för egen vinning skull. Så mycket har jag lärt mig genom åren att man tänker sig noga för innan man säger för mycket…det har hänt att antal gånger att jag stött på människor som jag trott varit någon annan….som jag vågat lita på och anförtrott mig åt …men som sen svikit mitt förtroende…så nu mer tänker jag mig noga för innan jag säger för mycket..

Nu mer har jag bara ett fåtal som jag lättar mitt hjärta för….och jag hoppas att jag kan lita på att de är ärliga tillbaka …att de ínte bara är nyfikna och vill veta saker för att gotta sig…men man vet aldrig…så jag är ändå lite på min vakt…det finns ord i mitt inre som aldrig skulle komma ur min mun…hemligheter som jag sparar åt mig själv…som jag får leva med… som mår bättre av att få ligga undanstoppade…som bara jag vet om. 

Oj va gjorde jag av min inspiration idag då….dagen har ju knappast börjat än…inspirationen solen och ljuset gav mig fick mig att skriva ett inlägg…ett inlägg som jag  inte visste vad det skulle handla om då jag börja skriva…

Jag är fortfarande inspirerad att fortsätta denna dag….min enda hellediga dag denna vecka…det är inte lätt att sålla i allt som behöver göras…man blir lite splittrad ibland frustrerad över att tiden inte räcker till allt man skulle vilja…så jag får prioritera…ibland börjar jag med det som klassas som minst roligt på ”To do” listan….ibland gör jag det som är roligast först…idag börjar jag på mitten av min lista….men först ska jag mocka en box i stallet tror jag…så att jag får nytta av solljuset och den höga klara höstluften lite ..

Annars är allt som vanligt hos mig…jag har två viktiga möten …och samtal som ska ringas…

 

5 svar to "Inspiration"

jag hoppas att din dag fortsätter så bra den verkar ha börjat!!

Hemikramar ♥

Sol och ljus hjälper i höstmörkret

Ja jag är beroende av ljuset den mörka årstiden!!

Tack för att du la ut den där låten. Hade glömt hur fantastisk den är. Hela albumet är för övrigt ett av Sveriges bästa. Ska genast lyssna på det. Det var många år sedan sist.

Kommentera

Kategorier

Arkiv

AB blogg american appelpie angordning hästpsykologi Bad gateway bakbunden bitter barnbarn barnbarnen boktips Dagsutflykt Hjo bakad potatis shopping hem och hobby loppis antikt Dikt Dilemma trött curling lat Elvis Shickzal King of rock elände ödesdigert telefonsamtal Eva dahlgren feed flickan som lekte med elden Wienerbröd fotobloggen 4 youre eyes Fototriss ljus fötter jordgubbar vin värmebölja girighet misstänksamhet Gissa temat Hemimamma hep stars himlen kyrkogården clabbe mamma pappa Hsp High sensitiv person karaktärsdrag hästar Rockan importera exportera filer James Blunt magnetarmband jogging träning muskler fett semester Jordgubbsmuffins Klart fix optik Klokord lagar löften arv mål lilla sofie Madonna Madonna Express yourself Michael Jackson MJ MJ RIP musik orosmoln cupcakes pappa pappa tandis rotfyllning Gustav Wasa pocoloco midsommarblommor regn orup release me livet rss pinga rött vitt blått Schickzal sevdabo femkamp grill svin shining light Shoreline Anna Ternheim sinatra lee the corrs bono sinnesrobönen självporträtt skitlag AB bloggen snus mat handla såpa BH Lumene sol brassestol bok bad vätterstranden sommarfrulle jordgubbar sommar gröngräs Sorg håll huvudet högt Spökar energi närvaro pappa Stefan Liv strömavbrott åska tandläkaren fynd semester sol brasestol Techno telefonsamtal telefonångest these boots are made for walking trött jobb sovpass upplösning medium stor bild utflykt fika räkmacka specialare vård människor värdighet Änglakort ängeln i rummet ödetorpet
