Min egna lilla vrå

Tror ni….

Posted on: oktober 13, 2011

…att det kan svämma över hur länge som helst?

Droppen som fick bägaren att rinna över har ju runnit på ett tag nu…och som ni vet  duggar dropparna på här titt som tätt , nja så kan man inte heller likna motigheter med utan snarare som ett regn som strilar hela tiden med plötsliga  lokala störtskurar som sköljer över dig och som nästan får dig att tappa andan….

Snacka om att ha problem….ja de är då inte självvalda det gör dem än mer frustrerande…att man inte själv kan styra det som poppar upp som gubben i lådan.

Igår fick ett telefonsamtal mig att helt tappa fattningen…jag försökte att bita mig i tungan…men det gick inte…det börja bra men det spårade ut ganska så direkt…kunde inte hålla tillbaka allt som jag svalt länge nu för att inte helt tappa bort mig…jag har försökt och försökt men nu så funka inte den gubben längre. Ord som legat som i en lådda…väl inlåsta …kunde bara inte ligga där längre… 

Jag kan säga så här att visst har kanske dessa ord gjort att jag uppträtt på ett sätt som inte är jag…det har varit så…jag vet tänk er att du vill säga mer men håller igen för att du tror att orden i sig inte gör saken bättre…de växer sig till en varböld som plötsligt spricker av sig själv…det går inget att göra åt…igår var tiden mogen övermogen och det brast…en människa ska inte behöva ta hur mycket skit som helst…så jag sa de där orden som jag igentligen inte ville säga…och vet ni det var skönt…befriande…och jag vet att all skit jag tagit emot och svalt för att inte förstöra för mig själv och andra…de har jag inte förtjänat…fastän man alltid eller ofta frågar sig just det …va har jag gjort för att förtjäna detta…vad ska detta vara bra för och vad är meningen med att detta sker just nu och va lär jag mig av allt som sker?

En sak har jag lärt mig nu det här sista  året…. året som kommer att gå till historien som det jobbigaste i mitt liv…att man ska inte låta andra knäcka dig och pracka ner på dig….men man är ju ett ganska så lätt offer…då man är som sårbarast då man är ledsen och bräckligare än någonsin….att sparka på någon som redan ligger, som knappast orkar ta mer skit är ändå ganska så fegt. Att använda andras svaghet och omvandla den till sin egen styrka är så otroligt fegt och ynkligt…men det är väl det ända sättet för vissa att tro att de växer som människa på att ställa sig över andra som är totalt slut och utpumpade och har fullt upp med att få saker och ting att fungera i sin enkla vardag…..usch och fy…jag vet att de människorna inte själva mår bra och att de inte vet hur de ska göra för komma vidare med sitt…men mig trampar man då inte på inte någon annan heller….

Det är enklare då att slänga skit på andra för då slipper de ta tag i sin egna byk…sin egna smutstvätt…

Jag kan bara säga att nu är människan entledigad….bortkopplad från fallet…det är ett avslutat kapitel från min sida…hon ska bara ha ut sin lön först…lön för det hon åstadkommit….lön som hon enligt lag har rätt till… helt klart ska hon ha sin lön….det låter kanske knäppt men mer kan jag inte avslöja…hon ska få sina pengar inte mer med det…för hon har mage att begära ut lön för det som hon åstadkommit…fast jag vet att hon är en marrionett…styrd av överheten…så kanske ska jag inte vara så hård…hon har kanske velat väl…och gjort sitt bästa i en svår situation…

Hoppas innerligt att detta kapitel nu är slut så att vi kan vända blad och börja på ett nytt …börja vårt nya liv ett liv utan pappa…lägga allt grollbakom oss…och se en ljusning i framtiden igen.

Måste muntra upp mig lite och jag kom att tänka på Gubben i låddan…den har man ju hört många gånger…har kollat på denna version nu och asgarvat….lite roligt måste man ju ha emellanåt…

 

Hoppas att ní oxå fick er ett gott skratt….SES!

6 svar to "Tror ni…."

usch …låter jävligt tungt hos dig nu …sänder lite kämpar kramar …en dag i taget otto så är de dära långt bakom snart
kramar min vän

Nja jag börjar bli van nu….blir härdad av allt man går igenom….
Nu kan det inte bli mycket värre…det sägs ju att det ibland
måste vara så…innan det kan vända till det bättre.
Nu kan det inte bli annat än bättre….

Kram på dig klösisen

Heja dig !!!! Bra tjej, ut med det bara, annars ligger det där och pyr och tär !!!!!!!! Visst är det befriande att lätta på trycket, gillar det. Har varit som du, burit en massa inombords och låtit det växa som du beskriver, men så har jag mycket uppdämd ilska i mig med som jag knappt vet var den kommer ifrån. Stå på dig, du är kraftigt påhejad härifrån !

BS Alla politiker ska stå till svars inför sina väljare, även den här ”Nissen” . Borde inte ha någon betydelse om man är man eller kvinna två fel blir iaf inte ett rätt, men jag kan ge mig tusan på att karlarna landar mjukare än vad kvinnorna gör, men så är vi hårdare mot varandra med.
hahaha, trodde du skrev det blir snart värre, men det står ju varse, jaa det lär vi bli.

Kraaaaam

Ja fy attans då man kan inte hålla inne med saker hur länge som helst…det blir ju fullt inombords till slut…

Måste lära mig att inte samla på mig och säga mer vad jag tycker direkt istället….usch ja när ilskan kommer upp till ytan…all skit blir till bitterhet…och bitter vill jag ju inte vara …försöker se positivt på tillvaron ändå….men ibland lyser bitterheten igenom för man kan inte dölja vad man känner …då pyser det över…man är som en kokande kittel…jobbigt!
men bra att svammla av sig här inne det hjälper då mig att få skriva av sig ….då man inte vill lasta de nära och kära med skiten.

Kram kram från mig

Ja, man får peppa varandra med det man kan…

Vill du berätta på fejjan?

Hemikram

Jag måste låta allt landa innan jag kan berätta …för jag vet inte riktigt hur jag ska betee mig…hur jag ska förhålla mig till allt som hänt….men snart så ska jag agera…eller inte!
Men det är absolut något som borde komma fram…så inte fler kommer i kläm…så tänker jag.

Ottokram

Kommentera

Kategorier

Arkiv

Mest klickade

  • Inget

AB blogg american appelpie angordning hästpsykologi Bad gateway bakbunden bitter barnbarn barnbarnen boktips Dagsutflykt Hjo bakad potatis shopping hem och hobby loppis antikt Dikt Dilemma trött curling lat Elvis Shickzal King of rock elände ödesdigert telefonsamtal Eva dahlgren feed flickan som lekte med elden Wienerbröd fotobloggen 4 youre eyes Fototriss ljus fötter jordgubbar vin värmebölja girighet misstänksamhet Gissa temat Hemimamma hep stars himlen kyrkogården clabbe mamma pappa Hsp High sensitiv person karaktärsdrag hästar Rockan importera exportera filer James Blunt magnetarmband jogging träning muskler fett semester Jordgubbsmuffins Klart fix optik Klokord lagar löften arv mål lilla sofie Madonna Madonna Express yourself Michael Jackson MJ MJ RIP musik orosmoln cupcakes pappa pappa tandis rotfyllning Gustav Wasa pocoloco midsommarblommor regn orup release me livet rss pinga rött vitt blått Schickzal sevdabo femkamp grill svin shining light Shoreline Anna Ternheim sinatra lee the corrs bono sinnesrobönen självporträtt skitlag AB bloggen snus mat handla såpa BH Lumene sol brassestol bok bad vätterstranden sommarfrulle jordgubbar sommar gröngräs Sorg håll huvudet högt Spökar energi närvaro pappa Stefan Liv strömavbrott åska tandläkaren fynd semester sol brasestol Techno telefonsamtal telefonångest these boots are made for walking trött jobb sovpass upplösning medium stor bild utflykt fika räkmacka specialare vård människor värdighet Änglakort ängeln i rummet ödetorpet
