Min egna lilla vrå

God Morgon

Posted on: oktober 12, 2011

Vilken härlig start…vakna klockan 6…innan klockan ringde…pigg som en mört…sitter nu här med en tom kaffekopp..kaffebaljan redan urdrucken… redo att starta denna dag…

Fullt ös medvetslös…ja jag har att göra…och det är jag glad för men det är lite för mycket på agendan…ska börja i ena ändan och se hur långt jag kommer….samtal ska ringas och bilen ska tvättas…ja jag börjar där…så får jag se hur långt jag kommer….jag känner ingen press över att liastan är lång …som jag gjorde förr…utan jag betar av göromål efter göromål i den takt det tar…

Förr var jag mer slavisk…listan betades av …i turordning och kafferaster och middagsrast fick  jag då göromål var gjorda…hualigen då…när man tänker på det så kan jag förstå att jag nu nästan blivit tvärtom.. varför ska det vara så viktigt att få så mycket gjort som möjligt varje dag…visst var jag nöjd och tillfreds med mig själv när jag gjort alla punkter men att man var helt slut och uttröttad…ja det hann man ju inte ens känna efter…så höll man på år ut och år in…tills man insåg att det fanns annat som var viktigare i livet….va sjutton gör det att det är skitigt lite i hörnen…det blir ju skitigt igen även om man städar och fejar…nääe…så meningslöst evighetsjobb…nu städar jag när jag känner för det varken det behövs eller inte…och jag känner igen press och stress över måsten….de finns ju kvar och så man har chans att göra dem en annan dag …då man känner sig manad….

Idag skiner solen så då tycker jag att det passar att vara ute…så då passar det väl att tvätta bilen …då får jag friskluft samtidigt som jag kan dra nytta lite av dags ljuset som är så viktigt denna årstid får oss nattare…då vi jobbar är det mörkt och då vi sovit klart är det mörkt så man ser ju knappast ljuset de dagar man vakat.

Ibland har man tur som idag då jag är hemma att solen skiner så då kan jag inte låta bli att vara ute..ofta har man otur att det är dåligt väder just lediga dagar ….ja det händer ganska ofta att det är så dåligt taijmat…vädergudarna kan man ju inte råda över även om man skulle vilja att det…

Ett telefonsamtal bara …sen ska jag ut på spolplattan och tvaga min smutsiga bil…..

Ha en bra dag alla…SES!

8 svar to "God Morgon"

Låter som om du har helt rätt inställning tycker jag.
Ha en jättebra dag!
Kram=)

Låter precis som min inställning till prioriteten på saker och ting.
Jag jobbar idag och i morgon men sen är jag ledig i hela fem dagar 😉
På fredag är mina planer på att besöka Hem och Villamässan för det är roligt att göra något annat än att bara gå hemma när man är ledig.
Annars så blir det ju det vanliga lunket, promenader med Obama,, städning, tvätt, läxor, pyssel, aktiviteter som kidsen har osv osv.
Dessutom känner jag för att hitta på något skoj med en väninna men det kanske får vänta till löning, det ekar gott på kontot.

På fredag ska jag på Ladies Night med en kollega så lite skoj ska jag ha åtminstone.

Kramar

Åh du kan då ta vara på dagarna bra …du är mästare på att göra livet till en fest …du som ofta överraskar dina nära och kära…du om någon vet hur man ska förgylla livet.

kram på dig lilla Groda

Du är duktig du som tvättar bilen själv 😆

Hemikram

Ja själv är bäste dräng…

kram bästa hemi

Roligt att du sparar mer på krafterna. Njut nu av din rena fina bil i maklig takt så du inte riskerar mera böter! Kram

Hihihi ja du det är inte lätt att heta Otto ibland…och har men en fin bil som går lätt är det inte svårt att bli lite fartblind…men inte är jag en fartdåre inte släppte på gasen och rullade fram så lätt så i nedförsluet…förargligt bara!!!kram herr Viba

Kommentera

Kategorier

Arkiv

AB blogg american appelpie angordning hästpsykologi Bad gateway bakbunden bitter barnbarn barnbarnen boktips Dagsutflykt Hjo bakad potatis shopping hem och hobby loppis antikt Dikt Dilemma trött curling lat Elvis Shickzal King of rock elände ödesdigert telefonsamtal Eva dahlgren feed flickan som lekte med elden Wienerbröd fotobloggen 4 youre eyes Fototriss ljus fötter jordgubbar vin värmebölja girighet misstänksamhet Gissa temat Hemimamma hep stars himlen kyrkogården clabbe mamma pappa Hsp High sensitiv person karaktärsdrag hästar Rockan importera exportera filer James Blunt magnetarmband jogging träning muskler fett semester Jordgubbsmuffins Klart fix optik Klokord lagar löften arv mål lilla sofie Madonna Madonna Express yourself Michael Jackson MJ MJ RIP musik orosmoln cupcakes pappa pappa tandis rotfyllning Gustav Wasa pocoloco midsommarblommor regn orup release me livet rss pinga rött vitt blått Schickzal sevdabo femkamp grill svin shining light Shoreline Anna Ternheim sinatra lee the corrs bono sinnesrobönen självporträtt skitlag AB bloggen snus mat handla såpa BH Lumene sol brassestol bok bad vätterstranden sommarfrulle jordgubbar sommar gröngräs Sorg håll huvudet högt Spökar energi närvaro pappa Stefan Liv strömavbrott åska tandläkaren fynd semester sol brasestol Techno telefonsamtal telefonångest these boots are made for walking trött jobb sovpass upplösning medium stor bild utflykt fika räkmacka specialare vård människor värdighet Änglakort ängeln i rummet ödetorpet
