Min egna lilla vrå

Otursförföljda Otto!!!

Posted on: oktober 10, 2011

Ja snart blir väl mitt nick oturs Otto, för det verkar som om det aldrig tar slut…det som hände idag är ändå självförvållat…tänk jag har haft körkort sedan jag var 19…hela 31 år…och jag har aldrig gjort mig skyldig till någon som helst trafikförseelse…på alla dessa år …jo jag backade in i en bil en gång och en körde in i baken på mig en gång…och några felparkeringsbotar har jag allt …åh förra sommaren väjde jag för en katt kan ni tänka och körde rätt in i en refug…shit då då fick bilen bogseras hem …hela framhjulet blev felställt och skärmen ska vi inte tala om…

Förra året inte långt efter refuginsidenten…körde jag lite lite för fort på vägen hem från frissan och så hamna man på bild och blev 2400:- fattigare….idag hände det igen…lite lite för fort och så stod de bara där snutarna eller polisaspiranterna och så vart man skjuten med laser….alkoholkontroll och så gick det lite för fort…hur fort körde du? Inte vet jag blev svaret…men jag kommer för sent till jobbmötet ….och om jag ska vara ärlig för det är jag så kollade jag inte på mätaren….Erkänner du att det gick lite för fort då?..hur ska jag veta det då jag inte såg på mätaren så det var bara att skriva under…för inte kunde jag motsäga då jag inte visste …jaha så idag blev jag 2000:-fattigare….men som polisaspiranten sa så ska jag vara glad för hade du kört en kilometer mer för fort så hade du fått 400:-till ….det var en klen tröst…tyckte de skulle hållt truten jag men Ha en bra dag fick jag ur mig och hasta iväg något försenad till mötet…

Nääe inte har min  tur vänt…så jag väntar snällt på nästa bakslag….så jag är förberädd och blir inte lika nedslagen då jag inte förväntar mig att ha turen på min sída….en bra strategi tycker jag…

Men med glimten i ögat och lite jäklar anama ska jag fortsätta framåt …på en väg som jag stakat ut….kom an bara alla gupp och krokigheter…jag är på G ….jag är fast bestämd och helt på det klara med att ta mig mot framtiden…med stormsteg och vinden, motvinden i ansiktet ska jag ta mig dit jag vill…för det har jag bestämmt….och då blir det så…ni ska få se!! Vänta bara!!!

 

10 svar to "Otursförföljda Otto!!!"

You go girl! På’t igen bara. Dock jäkligt surt för plånkan… men gjort är gjort, bara att bryta ihop och gå vidare.

KRAM!

hm surt för en redan ganska tom plånka….men det är bara att bita i det sura äpplet…. och gå vidare.

KRAAAAM

Även om det är självförvållat att köra för fort så är det otur att åka fast och få böter. Jag har kört för fort många gånger men inte haft samma otur som du. Nu måste det snart bli bättre för dig!
Kram

Ja det är bara att gå vidare…men surt surt sa räven…men gjort är gjort….bara att betala och leva på luft!!

kram

ujuj ottto ..men kunde ju vart värre du hade ju kunnat få gå till mötet 🙂 kram

Nja så fort körde jag allt inte att jag hade behövt gå…men det är retliga pengar…och de vet exakt var de ska stå och skjuta…precis efter 50 skylten….nu kommer jag inte att åka den vägen fler gånger utan svänga av mot motorvägen istället….så man lär sig trots allt…då slipper jag bli skjuten fler gånger…
Kram 🙂

Hahahaha, förlåt, men det är lite dråpligt. Har haft körkort sedan jag var 18 år, när ungarna var små och vi hade en Opel lyckades jag backa så bilen hängde upp sig på en snödriva vid en lyktstolpe på parkeringen där vi bodde. Inte så snyggt ! Har också fått ett par parkeringsböter, blivit påbackad och påkörd. Klarat mig från fortkörningsböter, undrar hur det gick till ? 🙂 Med facit i hand har nog både du och jag klarat oss bra, eller hur ?Tråkigt med pengarna, att lägga pengar på sånt är aldrig skoj, det svider verkligen.Att ha bil och körkort är frihet, fattar inte hur min äldsta dotter klarar sig utan det. men måste man så måste man.

Ha det så gott och hoppas du har mera tur framöver !

Kram

Yes Agnetha…inte är vi några fartdårar precis…och det retar mig att de tar mig när det finns fartdårar…:) men lite för fort är för fort så det är bara att se glad ut…men jäkla vilken hardang jag drog för mig själv och den unga snuten fick sig en sopa hon med fast det inte var hennes fel.

Nu vågar jag inte hoppas på att turen vänder fler gånger….och det blev jag varse redan på jobbmötet.

Jag som redan ligger ner behöver inte bli sparkad mer på!!!

Jag orkar snart inte ta mer skit!!!

Kraaaaam

Lärpeng får man väl säga då?

Kör på vännen, låt ingen stoppa dig!!

Hemikram

Äsch inte lätt att lära en gammal tant….men visst kommer jag att lätta på gasen ett tag framöver..

hihihi det hade sett ut om jag inte låtit polisen stoppa mig…tänk om jag smitit…tyvärr så måste man stoppas ibland..fastän man inte vill…
Ottokram<3

Kommentera

Kategorier

Arkiv

AB blogg american appelpie angordning hästpsykologi Bad gateway bakbunden bitter barnbarn barnbarnen boktips Dagsutflykt Hjo bakad potatis shopping hem och hobby loppis antikt Dikt Dilemma trött curling lat Elvis Shickzal King of rock elände ödesdigert telefonsamtal Eva dahlgren feed flickan som lekte med elden Wienerbröd fotobloggen 4 youre eyes Fototriss ljus fötter jordgubbar vin värmebölja girighet misstänksamhet Gissa temat Hemimamma hep stars himlen kyrkogården clabbe mamma pappa Hsp High sensitiv person karaktärsdrag hästar Rockan importera exportera filer James Blunt magnetarmband jogging träning muskler fett semester Jordgubbsmuffins Klart fix optik Klokord lagar löften arv mål lilla sofie Madonna Madonna Express yourself Michael Jackson MJ MJ RIP musik orosmoln cupcakes pappa pappa tandis rotfyllning Gustav Wasa pocoloco midsommarblommor regn orup release me livet rss pinga rött vitt blått Schickzal sevdabo femkamp grill svin shining light Shoreline Anna Ternheim sinatra lee the corrs bono sinnesrobönen självporträtt skitlag AB bloggen snus mat handla såpa BH Lumene sol brassestol bok bad vätterstranden sommarfrulle jordgubbar sommar gröngräs Sorg håll huvudet högt Spökar energi närvaro pappa Stefan Liv strömavbrott åska tandläkaren fynd semester sol brasestol Techno telefonsamtal telefonångest these boots are made for walking trött jobb sovpass upplösning medium stor bild utflykt fika räkmacka specialare vård människor värdighet Änglakort ängeln i rummet ödetorpet
