Min egna lilla vrå

Fototriss…152..Personlig

Posted on: oktober 9, 2011

Klurigt tema..ända sedan igår då jag läste temat har jag haft denna låt i skallen…åh de va väl bra de!! För den inspirerar mig så vida pass, åh jag fick mig ett gott skratt…för det minner mig om min pappa som tralla på olika ordramsor..likt Cornelis… de var båda mästare på att vränga ord rätt i munnen och få till det så vi alla häpnade…min pappa var och kommer alltid att vara  en stor personlig inspiratör…likt Personliga Persson. Lyssna och njut!!

”Guldkorn från mäster cees memoarer”

Ja jag sitter här nu vid frukostbordet…och försöker få till en  personlig triss…och filosoferar över personligheter…va är det som gör någon till den den är..vad är det som gör att personen är samma person under olika tidpunkter i livet  trots ytliga förrändringar…vem är jag? och när började jag att vara jag ? Hur formades jag till den jag är? ..och va kommer hända med mig då jag dör?  Det är tankar som återkommer då och då…det tror jag att alla filosoferar om ibland…

Alla har väl förmågan att vara medveten om sin egna medvetenhet eller är det möjligt att vara medveten utan att vara medveten om att man är medveten?

Nu blev det lite för invecklat denna söndag då jag är mellan nätter och just vakat ut efter 2 jobbnätter…med en kvar!

Men mina tankar persionifierar mig…sån är jag och jag brukar låta dem ploppa fram lite av sig själv då jag skriver …som nu trots att jag är trött och ganska nyvaken…kanske är det då jag skriver som bäst? Då jag bara svammlar…här vid frukostbordet!

Personliga Otto…*ler* det råkar vara jag det….lika personlig som vem som helst…lika unik som alla som står i telefonkatalogen!

 

En stor personlighet med två små….

Somliga gör avtryck….som Astrid Lindgren…som var en fantastisk kvinna och förebild…som fått göra handavtryck på Liseberg…liksom många andra personligheter…

vi gör alla avtryck …

på våra egna personliga vis…

vi gör intryck genom att vara dem vi är…

att vara personliga och egna…

 

Det var min personliga triss…

Vill ni se fler personliga trissar kolla in här:

http://fototriss.blogspot.com/

15 svar to "Fototriss…152..Personlig"

Bonuskul med Cornelislåten. 🙂
Hmm, inte ska du förringa dig själv, om jag får tycka något. 😉
Sten-Åke Cederhök (med sin stora och speciella personlighet) har nog de två unga aldrig sett (kan jag tänka mig). Men statyn öppnar fint famnen. 😉 Tror tant Otto bryr sig mer om de två små personligheterna framför statyn, eller hur? 🙂
Läckert med handavtrycken. 🙂 Alltid kul att jämföra sina egna avtryck med kändisars händer tycker jag. En läcker triss! 🙂
Tack för kommentaren och jag tycker du har rätt i vad du skriver. 😉

Nej då jag förringar inte mig själv..vi är alla förträffliga…och unika på olika sätt.
jo de små personligheterna står mig varmt om hjärtat…de små grynen är ju livets efterrätt…de förgyller livet mitt!! 🙂
Tack själv för ditt avtryck här inne hos mig…

Håller med ”Semlan”, du skall inte förringa dig själv! jag tycker egentligen att dina trissar ALTID är mer eller mindre personliga, du tänker oftast till, har en plan OCH skriver en bra text till som förklarar hur du tänkte och varför det blev så som det blev…
BRA trissat tanten, som vanligt! 😉
PS: fem nya dofter har dykt upp, tror kanske att en av dem är något för dig…

Din triss var heller inte så pjåkig…fyndiga tant Marit brukar oxå få till sina trissar minsann !! 🙂

Det är roligare att vara personlig…om man vill framföra något så blir det lite mer trovärdigt då…fast jag är ytlig ibland..det kan vara skönt att vara blank som ett tomt pappersark då och då för att kunna hämta ny kraft och energi så att man kan visa sin personlighet igen …om du förstår vad jag menar…

jag får la komma in och lukta på de dofter som dykt upp då snart….

Vilken härlig personlig triss, känner igen miljöerna i bild 2 och 3. 🙂

Sicken snygging!! *Ler*

hemikram

Vilken härlig triss.
Tack för låten också, lite bonus 😀

Det var personligheter på dina bilder. Fram för allt personliga miner:)

Toppentriss! Jag tänkte på just Cornelis när jag läste personlig så det var lite roligt att du hade med honom.

Gillade verkligen din blogg triss… Alla tre bilderna

Vreeswijk, Cederhök och Lindgren har alla en platts i mitt hjärta. Tant Otto har nog andra personliga saker att visa i sin fina tänkvärda triss. Fint fångat och fint berättat.

Älskar din personliga triss… Cornelis var en stor ordkonstnär.. gillade honom för hans ordfantasier som speglade verkligheten och som även idag ger sken av den.. Finfina foton på er alla 🙂

Det var en rolig inledning till din triss! Han var en stor personlighet liksom Cederhök, du och alla vi andra, fast vi inte lämnar handavtryck på offentlig plats i cement.
Kram, personliga du!

Fin triss, tänk om alla såg lika fina och trevliga ut som dig i telefonkatalogen. Kul grej, Cederhök, Cornelius, snacka om personligheter. Ett handavtryck är unikt, de två små är unika! Så nog blev det en personlig triss alltid!

Bra variant på veckans tema. Fina bilder.
Fast, telefonkatalogen?
Finns det någon som använder sådana numera? 🙂
Det var på Cornelis tid.

Kommentera

Kategorier

Arkiv

AB blogg american appelpie angordning hästpsykologi Bad gateway bakbunden bitter barnbarn barnbarnen boktips Dagsutflykt Hjo bakad potatis shopping hem och hobby loppis antikt Dikt Dilemma trött curling lat Elvis Shickzal King of rock elände ödesdigert telefonsamtal Eva dahlgren feed flickan som lekte med elden Wienerbröd fotobloggen 4 youre eyes Fototriss ljus fötter jordgubbar vin värmebölja girighet misstänksamhet Gissa temat Hemimamma hep stars himlen kyrkogården clabbe mamma pappa Hsp High sensitiv person karaktärsdrag hästar Rockan importera exportera filer James Blunt magnetarmband jogging träning muskler fett semester Jordgubbsmuffins Klart fix optik Klokord lagar löften arv mål lilla sofie Madonna Madonna Express yourself Michael Jackson MJ MJ RIP musik orosmoln cupcakes pappa pappa tandis rotfyllning Gustav Wasa pocoloco midsommarblommor regn orup release me livet rss pinga rött vitt blått Schickzal sevdabo femkamp grill svin shining light Shoreline Anna Ternheim sinatra lee the corrs bono sinnesrobönen självporträtt skitlag AB bloggen snus mat handla såpa BH Lumene sol brassestol bok bad vätterstranden sommarfrulle jordgubbar sommar gröngräs Sorg håll huvudet högt Spökar energi närvaro pappa Stefan Liv strömavbrott åska tandläkaren fynd semester sol brasestol Techno telefonsamtal telefonångest these boots are made for walking trött jobb sovpass upplösning medium stor bild utflykt fika räkmacka specialare vård människor värdighet Änglakort ängeln i rummet ödetorpet
