Min egna lilla vrå

No no nononono…..

Posted on: oktober 6, 2011

Nu var det ett tag sedan jag vaknade mitt i natten….undra varför man inte kan sova i ett sträck till morgonen gryr…det är faktiskt att föredra….att sova sammanhängande…kanske är det för att jag vissa dagar har mycket om och kring mig fast jag är helt utpumad och görtrött då kvällen kommer

Det är kanske just där skon klämmer..att man är för trött för att koppla av….men igår så hade jag ont i skuldrorna och på framsidan i bröstbenet..och kunde först inte koppla varför..men så kom jag på att det måste vara träningsverk….gick ju en lång promenad med mamma i blåsten och hon vill se mig då jag kör…så jag går vid sidan av rullstolen och gasar med högerhanden , håller emot med vänster på sidan så att det ska gå rakt fram….och det är lite jobbigt..därför går jag bara så där det är raksträckor…och igår så kände jag att det var lite extra jobbigt….kanske är det min förkylning som gör mig lite klen…jajajaja  nog om det…

Vakna ialla fall av någon orsak….gubben öppna altandörren och sovrumsdörren börja slå….attans så dumt…han sover och snarkar minsann…

Så jag gick upp hit…en stund för jag avskyr att vrida och vända mig i sängen…ska ialla fall försöka lägga mig igen…läser lite i Hundraåringen …en bok som det går trögt att läsa…vissa stycken är så tråkiga …bara en massa utfyllnad…ord som inte säger mig något fast det ska vara intressant att läsa om andra länders ledare…men jag får inget flyt i boken..det är nog dax att försöka läsa ut den  nu ialla fall….den är som ett sömnpiller och det är ju lite sent att ta ett piller nu …piller som jag inte ens har hemma…så boken får agera rogivande..och jag hoppas att jag somnar av uttråkning….jag ska göra ett försök …..NU!

Go natt eller kanske ska jag säga Go morgon för klockan är noll fyra fem noll …pip!

 

7 svar to "No no nononono….."

Hejsan Otto, jag är nattuggla jag med i natt… sitter och fundera på vilka inlägg jag ska skriva i morgon och känner att det var länge sedan jag skrev någonting på mina andra bloggar…

Ska försöka ta mig i kragen på den punkten framöver…

Hemikramar ♥

Hej hej där nattuggla….jag planerar inte för vad jag ska skriva imon…kanske hinner jag inte skriva alls…ska ta hand om barnbarna på eftermiddagen så det lär vara fullt upp.

Hinner knappt med att sova ju…och än mindre besöka andras bloggar…för skärpa mig där. hur hittar jag din solidaritetsblogg? för den ligger väl inte uppe i kantensom de andra?

Ottokram<3

Ja, numera gör den det, liksom mittimaten bloggsamarbetet om mat…

Alla bloggarna finns underkategoriserade där i översta raden…

Hemikramar ♥

Hoppas att du somnade om och fick några timmar sammanhängande sömn!

Hundraåringen hade jag på ljudbok när jag långpendlade och det är just kombinationen med den suveräne uppläsaren (de fick även pris för årets ljudbok) som gjorde upplevelsen av boken så bra! Tror inte att jag hade orkat läsa den, men med hans härliga uppläsning med pauseringarna på rätta stället så gillar jag den skarpt! Var det Björn Granath tro som läste? Minns inte. Men jag tyckte nog aldrig att den kändes långsam.

Kramiz!

Den är säkert inte långsam men det är jag som är…därför kommer jag inte in i handlingen riktigt …ska kanske höra den istället.

Jo du jag fick några timmar till och sov ända till nio..skönt men var liet seg hela dan sen.

kram

Det där med att vakna på nätterna och att inte kunna somna om är så förbålt tråkigt! Jag har just fått en helt ny sömnrytm, till det bättre. När jag under sommaren tog bort den antidepressiva medicinen fick jag morgnarna tillbaka. Med medicinen så var det som att kämpa sig upp ur en djup djup brunn utan handtag, klockan elva på förmiddagen. Ändå kunde jag vakna på nätterna. Nu vaknar jag vid sju, halv åtta och kliver upp, blir följaktligen trött tidigare och släcker ofta före tolv. Sover ganska lugnt och känner mig mer utvilad nu än efter de många timmarna med medicinen. Nu gäller det att återerövra läsningen, det har inte fungerat än. Hundraåringen har jag länge velat läsa.

Hoppas att du hittade sömnen igen och har fått sova någorlunda, dagarna blir så jobbiga om man har sömnbrist!
Kram

Skönt att dui hittat en rytm…jag är lite i otakt med mig själv bara …kommer igen snart då allt lugnat sig…

kram

Kommentera

Kategorier

Arkiv

AB blogg american appelpie angordning hästpsykologi Bad gateway bakbunden bitter barnbarn barnbarnen boktips Dagsutflykt Hjo bakad potatis shopping hem och hobby loppis antikt Dikt Dilemma trött curling lat Elvis Shickzal King of rock elände ödesdigert telefonsamtal Eva dahlgren feed flickan som lekte med elden Wienerbröd fotobloggen 4 youre eyes Fototriss ljus fötter jordgubbar vin värmebölja girighet misstänksamhet Gissa temat Hemimamma hep stars himlen kyrkogården clabbe mamma pappa Hsp High sensitiv person karaktärsdrag hästar Rockan importera exportera filer James Blunt magnetarmband jogging träning muskler fett semester Jordgubbsmuffins Klart fix optik Klokord lagar löften arv mål lilla sofie Madonna Madonna Express yourself Michael Jackson MJ MJ RIP musik orosmoln cupcakes pappa pappa tandis rotfyllning Gustav Wasa pocoloco midsommarblommor regn orup release me livet rss pinga rött vitt blått Schickzal sevdabo femkamp grill svin shining light Shoreline Anna Ternheim sinatra lee the corrs bono sinnesrobönen självporträtt skitlag AB bloggen snus mat handla såpa BH Lumene sol brassestol bok bad vätterstranden sommarfrulle jordgubbar sommar gröngräs Sorg håll huvudet högt Spökar energi närvaro pappa Stefan Liv strömavbrott åska tandläkaren fynd semester sol brasestol Techno telefonsamtal telefonångest these boots are made for walking trött jobb sovpass upplösning medium stor bild utflykt fika räkmacka specialare vård människor värdighet Änglakort ängeln i rummet ödetorpet
