Min egna lilla vrå

Borde gå och lägga mig.. det har hänt ett mirakel igen…

Posted on: oktober 4, 2011

 Det är så svårt att varva ner efter en lång dag med lots of thing to do…ja jag hinner ju knappt med att äta…och mamma har jag inte varit hos på två dagar nu…men jag sa till henne att jag inte skulle komma dessa bråda dagar så hon har nog inte väntat eller så väntar hon ändå…men imon ska jag dit ialla fall…efter tandläkarbesöket…mitt sista kan ni tänka…jag som gått sedan i dec förra året är äntligen färdig…imon blir det ett besök hos tandhygienisten….shit va gött att vara färdig …och jag har betalat kontant…ingen tandläkarskuld här inte…men med tanläkarbesök varje månad har det varit knapert ibland….men hellre leva fattig som en kyrkråtta än att samla på sig en skuld som surt måste betalas igen i efterhand…

Kommer nästan att sakna min tandläkare och hennes omsorg om mig….hon är en sån som bryr sig och frågar hur jag mår…ja man känner sig så omhuldad där i tandläkarstolen med kuddar, filt och vänlighet…ja ni vet ju att jag nästan somnar ibland där jag sitter och gapar…inte så vanligt att man gör annars men det är så mysigt och avslappnat att man lätt slummrar till lite.

Mitt första besök minns ni kanske….några dagar efter att min pappa dött…helt oväntat så såg jag honom mitt framför mig och där var han helt synlig hela besöket…jag var helt upprymd, omfamnad kärleksfylld och lycklig mitt i min stora sorg…en väldigt märklig upplevelse…något jag inte förväntat mig skulle hända där den dagen…men pappa visste att jag skulle till tandläkaren och han hade lovat att hjälpa mig ekonomiskt…så han ville väl visa sitt stöd från där han är nu..

Han har besökt mig idag med …inte så påtagligt som den gången då jag såg hans ansikte framför mig…men idag var han med mig i tankar och ord då jag hitta ett kollegieblock i en av hans  kartonger  …nedstucket mellan några gammla LP skivor som jag gick igenom låg blocket…att vi inte sett det förrut….massor med text …lite slarvigt skrivet precis som min pappa brukade skriva lite spretigt och stort…stannade upp där jag stod och läste ut hela blocket med tårar rinnande…massor meddelanden …en del direkt till mig …andra skrivna lite som orden kom inte menat till någon särskild. När jag  läst färdigt slår jag igen blocket och ser vad det står på framsidan…jo att boken är till mig …älskade pappa orden jag just läst var mig tillägnadne…jag rös och grät…orden tog jag till mig som om han just själv sagt dem till mig viskande i mitt öra…

Jag vet allt ….som jag behöver veta …för att förstå att det var meningen att ingen annan än jag skulle hitta boken …just idag… då jag behövde höra hans röst och hade behövt prata med honom…på telefon…vi ringde varandra varje dag…så idag har det hänt mirakel eller vad kallar man det…har ju pratat med pappa igen …då jag minst anande det …så hände det igen…han finns vid min sida.

Låter det flummigt…det kanske det är men det är min veklighet mina upplevelser…och jag vet vad jag känner och jag är inte knäpp…fast jag ibland kan tyckas vara lite galen….att vara galen kan underlätta ibland..det kan ursäkta ett beteende…men jag är som jag är…kan inte förställa mig …jag är jag och ingen annan….kanske lite annorlunda men inget som någon påpekat så jag är nog ganska så vanlig ändå…konstig…lite konstig kanske jag är men inget som borde störa någon annan…men kanske är jag lite svår att förstå sig på…men nääe…jag är jag och vill inte vara någon annan….jag är dotter till en pappa som finns …fast han inte syns….för jag kan känna honom…jag är oxå dotter till en mamma som syns och finns men som ändå inte är här till fullo då hon är fången i sin kropp och har svårt att förmedla sig…svårt att uttrycka sig i ord men som jag ändå förstår…visst är allt konstigt? Varför blev det så?

Tror inte att jag ska veta allt som jag säger att jag gör för det gör jag inte ….ju mer man lär sig ju mer förstår att man har att lära….att man inte vet så mycket som man tror sig!!

Svammelsvammel…nu svammlar jag igen!! Hoppas ni har överseende med det!!!

7 svar to "Borde gå och lägga mig.. det har hänt ett mirakel igen…"

underbart ..han finns för dig även om han inte är här ..så tror då jag oxå ..kramen

Han finns fast han inte syns….

kraaaam goa klösen

Så fint att du hittade blocket med ord som var skrivna till dig! Det är något att bevara och gå tillbaka till.
Kram

Det var oväntat bara och så överrumplande att hitta allt han skrivit….men jag ska spara det och läsa det ibland då jag behöver tröst.

kram

Här är allt klart som korvspad när det gäller detta, det vet du! Får behagliga rysningar på armarna när jag läser.

Skönt för dig att få tänderna klara, men jag skulle nog sakna det lite om jag fick den kontakten du har fått med din pappa… men han finns ju med i olika sammanhang och det måste kännas gott. De är alltid med!

Nu skall jag ta tag i den här dagen. Mina humörskurvor är inte i topp idag – vete fåglarna vad som är på G. Försenad 40 års kris eller knackar klimakteriekossan på tro? 🙂 Nåja, går det upp så går det ju ner också. Ha en bra dag!

Kram!

Ja du här är det klart som korvspad me….och det är en tröst i sig att ha den tron. Det ger styrka att fortsätta på den väg jag nu valt.

ojoj klimakteriekossa…hahhaa ja du humörsvägningar är då inte att leka med…jobbigt det där…när det går upp och ner som värsta bergbanan…men det reder sig ska du se…vad det lider…det är bara att rida ut stormen…

Hoppas att din dag blev bra trots upp och nedgång…

kram

Jag blir så glad och alldeles varm i magen när jag läser detta!!

Det är dig väl unnat och du är lyckligt lottad som får en sådan gåva!!

Varma Hemikramar ♥

Kommentera

Kategorier

Arkiv

AB blogg american appelpie angordning hästpsykologi Bad gateway bakbunden bitter barnbarn barnbarnen boktips Dagsutflykt Hjo bakad potatis shopping hem och hobby loppis antikt Dikt Dilemma trött curling lat Elvis Shickzal King of rock elände ödesdigert telefonsamtal Eva dahlgren feed flickan som lekte med elden Wienerbröd fotobloggen 4 youre eyes Fototriss ljus fötter jordgubbar vin värmebölja girighet misstänksamhet Gissa temat Hemimamma hep stars himlen kyrkogården clabbe mamma pappa Hsp High sensitiv person karaktärsdrag hästar Rockan importera exportera filer James Blunt magnetarmband jogging träning muskler fett semester Jordgubbsmuffins Klart fix optik Klokord lagar löften arv mål lilla sofie Madonna Madonna Express yourself Michael Jackson MJ MJ RIP musik orosmoln cupcakes pappa pappa tandis rotfyllning Gustav Wasa pocoloco midsommarblommor regn orup release me livet rss pinga rött vitt blått Schickzal sevdabo femkamp grill svin shining light Shoreline Anna Ternheim sinatra lee the corrs bono sinnesrobönen självporträtt skitlag AB bloggen snus mat handla såpa BH Lumene sol brassestol bok bad vätterstranden sommarfrulle jordgubbar sommar gröngräs Sorg håll huvudet högt Spökar energi närvaro pappa Stefan Liv strömavbrott åska tandläkaren fynd semester sol brasestol Techno telefonsamtal telefonångest these boots are made for walking trött jobb sovpass upplösning medium stor bild utflykt fika räkmacka specialare vård människor värdighet Änglakort ängeln i rummet ödetorpet
