Min egna lilla vrå

Här händer det grejer…

Posted on: oktober 1, 2011

Ja det vill jag lova att det gör…och tur är väl det..jag grejar och grejar…det är bra att man har att göra så att man inte blir helt sysslolös…hahaha…sysslolös har jag inte varit på länge…och vill inte bli heller.

Allt går sin gilla gång…man kan varken skynda på eller sakta ner …det är bara att följa med strömmen …fast jag inte är en sån person som följer med strömmen …så ni kan tro att det är lite frustrerande att bara låta saker ske som ska ske…utan att kunna påverka det minsta…

Jo lite kan man påverka…jag kan simma upp och sätta mig på strandkanten lite…för att vila mig och se allt som flyter i strömmen lite från sidan…ja så gör jag då och då…hoppar av karusellen…och sätter mig och pustar ut…begrundar allt runt i kring mig…och bearbetar…

Sen hoppar jag i igen …hoppar på karusellen …livets karusell…livets ekorrehjul…för lite vill man hänga med i svängarna…

Jag vill vara med ändå även om det går för fort fram eller om det tar tvärstopp…även om man inte tror det så påverkar man med blotta sin närvaro….man syns och finns…om man visar sig då och då…

Allting finns…även det som inte syns… det som inte syns kan oxå påverka…fast i det osynliga ..det oförklarliga ….oförklarliga ting sker…under sker…mirakel finns…det finns hopp…det finns tro…det finns kärlek…kärlek omfamnar oss…finns runt ikring oss …kärlek känns…känslor känns…de värmer …de kan kyla…de kan påverka oss…fast de inte syns…så kan de minsann kännas tydligt.

Rädsla…ohygglig skräck…kalla kårar känns …obehag…rysningar av obehag …rysningar av välbehag…lust…ja ni ser ju själva vad känslor kan göra med oss…

Känslor kan synas …man kan tydligt se på människors kroppsspråk va de känner…ibland lite väl tydligt…det kan vara svårt att dölja känslor…svårt att tyda kroppens signaler…signaler som ska hjälpa oss förstå…som visar oss vägen…som öppnar dörrar som visar oss vart …vi kan gå om vi nu bara kan välja…för vi kan välja …vi har alla ett val…ingen kan bestämma över dig…fast du kan bli vägledd …bara du kan tyda signalerna så är det ganska så lätt…fast ändå svårt…när andra försöker få en på andra tankar.

Nämen nu svammlar jag igen herre jösses vilken svammelsvammelsurium detta inlägg blev …

Jag ber om ursäkt…bläddra bara vidare om ni inte vill läsa denna morgons innersta tankar …

9 svar to "Här händer det grejer…"

Jag tyckte det var intressant att läsa om morgonens innersta tankar. Ha en fin dag!
Kram

Tack snälla!!

Tänk att mina innersta tankar kan vara intressanta! 🙂
kraam

Vad lustigt, vi har nästan exakt samma bloggrubrik idag, du och jag 🙂

Ja de va lustigt…det händer då grejer lite här och där. 🙂

Varför ber du om ursäkt? det är din blogg och dina tankar och ofta leder de till andra tankar för mig tex, fast jag är dålig på att uttrycka dem i kommentarer , jag hoppas att du förlåter den bristen?

Så skriv vad du vill!!

hemikram ♥

I know kära du…men ifall om någon skulle störas på mina knasiga tankar så skrev jag ursäkta …om det inte skulle passa läsaren…men då hoppas jag att de bara bläddrar förbi..

ottokram ❤

Jag gillar dina innersta tankar och ditt svammel 🙂 Kram

Bra då uppfyller de ett syfte…jag vill att mina tankar ska få andra att tänka till…om än de är lite svammliga ibland 🙂 kram

Fast då man svammlar blir det oftast som bäst…..

Kommentera

Kategorier

Arkiv

Mest klickade

  • Inget

AB blogg american appelpie angordning hästpsykologi Bad gateway bakbunden bitter barnbarn barnbarnen boktips Dagsutflykt Hjo bakad potatis shopping hem och hobby loppis antikt Dikt Dilemma trött curling lat Elvis Shickzal King of rock elände ödesdigert telefonsamtal Eva dahlgren feed flickan som lekte med elden Wienerbröd fotobloggen 4 youre eyes Fototriss ljus fötter jordgubbar vin värmebölja girighet misstänksamhet Gissa temat Hemimamma hep stars himlen kyrkogården clabbe mamma pappa Hsp High sensitiv person karaktärsdrag hästar Rockan importera exportera filer James Blunt magnetarmband jogging träning muskler fett semester Jordgubbsmuffins Klart fix optik Klokord lagar löften arv mål lilla sofie Madonna Madonna Express yourself Michael Jackson MJ MJ RIP musik orosmoln cupcakes pappa pappa tandis rotfyllning Gustav Wasa pocoloco midsommarblommor regn orup release me livet rss pinga rött vitt blått Schickzal sevdabo femkamp grill svin shining light Shoreline Anna Ternheim sinatra lee the corrs bono sinnesrobönen självporträtt skitlag AB bloggen snus mat handla såpa BH Lumene sol brassestol bok bad vätterstranden sommarfrulle jordgubbar sommar gröngräs Sorg håll huvudet högt Spökar energi närvaro pappa Stefan Liv strömavbrott åska tandläkaren fynd semester sol brasestol Techno telefonsamtal telefonångest these boots are made for walking trött jobb sovpass upplösning medium stor bild utflykt fika räkmacka specialare vård människor värdighet Änglakort ängeln i rummet ödetorpet
