Min egna lilla vrå

Jag kan inte bestämma mig…

Posted on: september 24, 2011

..för hur jag ska ha det…har ju beslutat så  mycket den senaste tiden att jag börjar tveka hur jag ska göra på småsaker…att välja, göra val i livet är något jag har lite svårt för det har alltid varit så…jag gör inget överilat..utan vill vara säker på att jag gör rätt först.

Sen kan jag överraska mig själv ibland och besluta saker och ting impulsivt..och det går för det mesta bra det med…eftersom jag är spontan av mig så händer det att jag gör så…fast inte så himla ofta längre…kanske har det att göra med åldern att man blivit lite klokare med åren..hoppas detialla fall 🙂

Hua hua men nu så är jag i valet och kvalet…hela jag är ett stort kval…allt jag gör tycks jag tveka på…jag är helt enkelt osäker…fastän jag är säker…så känslan är väldigt konstig…och det är jobbigt att känna tvivel att tvivla och inte komma till skott någongång…

Men det brukar ju lösa sig …jag vet att jag är en känslomänniska som tar saker och ting till mig ..tar allt på allvar…jag är van jag är ju jag och jag har vant mig efter alla år att så här är jag. Jag har lärt mig  leva med mig själv och mina små egenheter …man har ju inget annat val…det är ganska så spännande emellanåt…det händer saker runt mig tråkigt vore det väl annars.

Visst är det skönt med ett harmoniskt liv?…och det har jag upplevt att mitt liv är …emellanåt…för det mesta faktiskt … jag finner ofta ro i röran…och det är nog min livsstil lite…att ha det lite upp och ner…blev det för stilla skulle jag inte få ro i kroppen för det…jag vill att det ska hända lite hela tiden…jag vill inte ha tråkigt..vill inte att livet ska gå på rutin…ja jag vill absolut inte leva livet slentrianmässigt…nääe jag vill utvecklas…gå framåt..jag är nyfiken och inte rädd för nya utmaningar och  förrändringar..som jag bara ser som utvecklande  och meningsfullt…vi lever ju i en förränderlig värld..kanske vore det lättare då att leva sitt liv på rutin…att leva i sin lilla trygga värld rutinmässigt och invant…va vet jag. 

Världen utanför kan vi inte stanna…den rullar på i en hiskelig fart…det gäller att finna sin egna takt i livet…det är som att rida på en häst …där är det ryttaren som bestämmer takten..för att det ska bli harmoni i ritten..lyckas man finna takten så blir man ett med hästen, ett med naturen…man formar ramar in ochså går det galant….det blir mjukt och följsamt….men det är inte så enkelt…det krävs träning och åter träning för att kunna komma dit man vill…men gör man det så känns det helt fantastiskt!!

Världen kan snurra på hur fort den vill….men jag bestämmer själv över hur mitt leverne ska rulla på…det går inte att hänga på i en takt som inte passar…jag ser på världen när den snurrar…och fortsätter gå i min egna takt…men det är lätt att ryckas med i hjulet som snurrar…det är upp till var och en att göra som man vill…men jag vill då inte springa längre i otakt….

Jaha det var lite lördagssvammel det…nu har jag svammlat färdigt för denna vecka hoppas jag…men oftast är svammel som bäst då man bara svammlar på….då man lättar sitt hjärta …då man släpper ut det som tynger en…man sätter ord på saker som annars bara hade snurrat runt i skallen.

Nu ska jag snart ge mig iväg….ut i joggingspåret…där tömmer jag hjärnan än mer….det är som terapi att springa i skogen…man är ett med naturen …man koncentrerar sig bara på att komma runt banan och att klara av mördarbacken….förr om åren gav jag mig ut ensam på min häst Chicco…det gav mig energi och en otrolig frihetskänsla att fara fram på hästryggen…det finns inget som går upp mot att sitta på en hästrygg…det är som ett stort äventyr….att flyga fram i galopp…att känna vinden i ansiktet, att ha kontroll över en stor häst, att vara ett med naturen…det är livet det att kunna kontrollera farten, gasa på och sakta in då man själv vill…

Ha en bra lördag!!

4 svar to "Jag kan inte bestämma mig…"

Så klokt svammel så!

Kram och trevlig helg!

Ja jag bara svammlar på …

kramelikram och ha en go helg du me.

Många tankar och visst har du rätt!! Du själv är föraren av ditt liv och du kommer nog att klara att ratta rätt om jag känner dig =0)

Hemipepkramar ♥

Så är det nog …jag rattar säkert åt rätt håll va det lider.

Ottokram ❤

Kommentera

Kategorier

Arkiv

Mest klickade

  • Inget

AB blogg american appelpie angordning hästpsykologi Bad gateway bakbunden bitter barnbarn barnbarnen boktips Dagsutflykt Hjo bakad potatis shopping hem och hobby loppis antikt Dikt Dilemma trött curling lat Elvis Shickzal King of rock elände ödesdigert telefonsamtal Eva dahlgren feed flickan som lekte med elden Wienerbröd fotobloggen 4 youre eyes Fototriss ljus fötter jordgubbar vin värmebölja girighet misstänksamhet Gissa temat Hemimamma hep stars himlen kyrkogården clabbe mamma pappa Hsp High sensitiv person karaktärsdrag hästar Rockan importera exportera filer James Blunt magnetarmband jogging träning muskler fett semester Jordgubbsmuffins Klart fix optik Klokord lagar löften arv mål lilla sofie Madonna Madonna Express yourself Michael Jackson MJ MJ RIP musik orosmoln cupcakes pappa pappa tandis rotfyllning Gustav Wasa pocoloco midsommarblommor regn orup release me livet rss pinga rött vitt blått Schickzal sevdabo femkamp grill svin shining light Shoreline Anna Ternheim sinatra lee the corrs bono sinnesrobönen självporträtt skitlag AB bloggen snus mat handla såpa BH Lumene sol brassestol bok bad vätterstranden sommarfrulle jordgubbar sommar gröngräs Sorg håll huvudet högt Spökar energi närvaro pappa Stefan Liv strömavbrott åska tandläkaren fynd semester sol brasestol Techno telefonsamtal telefonångest these boots are made for walking trött jobb sovpass upplösning medium stor bild utflykt fika räkmacka specialare vård människor värdighet Änglakort ängeln i rummet ödetorpet
