Min egna lilla vrå

Sitter då här igen…

Posted on: september 8, 2011

…efter ytterligare en jobbnatt…med en massa spring…tänkte igår då vi sprang hit och dit att det är tur att jag flåsar runt i joggingspåret så jag har kondition att orka jobba….för just kondition bör man ha då man jobbar natt…det borde nästan stå som krav i anställningspapperna…att man bör ha god kondition och  gärna ha muskelstyrka som en tyngdlyftare…för man kan klarar sig inte långt med en kropp utan muskelmassa …inom äldrevården och inom andra yrkeskategorier med förstås är det bra att man har en stark kropp, för att hålla så länge som möjligt.

Igår kände jag att jag borde träna styrka igen…gick ju två år på gymmet och hade då inga problem med min kropp…jag tränar nu bara lite hemma…och kom på att jag har vikter som jag ska leta fram…då kan jag ligga på min pilatesboll och träna mina ryggmuskler…skuldrorna behöver jag stärka…och nedre ryggmusklerna …behöver oxå byggas på…jag vet hur en tränad kropp känns…nu har jag mest en massa muskler i vila inbäddade i en oformlig massa fett…

Jag som aldrig varit fet i hela mitt liv …har nu utan att anstränga mig fått en hel massa fett på de mest konstiga ställen på min kropp…det mesta sitter på magen…och på låren….ja jag inser att jag varit i bättre form och att jag måste göra något åt det för att må bra…det är bara att sätta igång!! För jag vill hålla….länge till!!

Jag har mina skavanker…som jag måste vårda och ta ansvar för själv…skavanker som jag måste lära mig leva  med …en del som inte går att göra bättre men som jag gärna inte vill försämra…som jag vill hålla i schack…men som säger ifrån ibland och som signalerar …som smärtar…signaler man ska lära sig ta på allvar…

Just nu smärtar mina skuldror…min  kropp ömmar lite här och där…lite är träningsvärk…som är självförvållad eftersom jag strechade dåligt sist jag joggade…träningsverk är ändå skön smärta …då vet man att man har gjort något och att man har muskler ändå,  fast man inte trodde att de fanns längre…att de smärtar visar ju på att  man gett dem  en match.

Balans…. att finna en bra balans i livet ….på allt….det är efterstävansfullt!!!

Jag är ingen lagommänniska…som stimuleras av att följa strömmen och som bara flyter med…så det där med balans kan vara lite svårt….då jag gärna gasar på lite för mycket och ger mer av mig själv än jag kanske får…men jag är medveten om detta…och har fått ändra strategi  för att överleva…men det är inte lätt då man känner att man får hålla tillbaka lite mer än man skulle vilja…så det är en evig balansgång…

Energi hämtar jag då jag gör saker som jag tycker om…då fyller jag på….så att jag kan ge igen….det är ett evigt givande och tagande…

Jag kan säga att jag undviker personer som bara tar energi för att själva överleva…för att de inte hittat ett annat sätt att fylla på sina egna förråd… än att sno energi från andra…jag undviker dem för att själv inte gå under…

Det är konstigt ändå att det finns människor som måste suga ut andra ….för att de själva ska må bra…om alla gör det medvetet ska jag låta vara osagt…men de som gör det medvetet…för egen vinnings skull…de har jag genomskådat…dem ger inte jag energi längre…det är väl  ändå en bra bit på väg mot balans i livet?

Svammelisvammel svammellisurium…svammlat var det här igen av en något lagom fet tant i sina bästa år.

SES!

 

 

 

Kommentera

Kategorier

Arkiv

Mest klickade

  • Inget

AB blogg american appelpie angordning hästpsykologi Bad gateway bakbunden bitter barnbarn barnbarnen boktips Dagsutflykt Hjo bakad potatis shopping hem och hobby loppis antikt Dikt Dilemma trött curling lat Elvis Shickzal King of rock elände ödesdigert telefonsamtal Eva dahlgren feed flickan som lekte med elden Wienerbröd fotobloggen 4 youre eyes Fototriss ljus fötter jordgubbar vin värmebölja girighet misstänksamhet Gissa temat Hemimamma hep stars himlen kyrkogården clabbe mamma pappa Hsp High sensitiv person karaktärsdrag hästar Rockan importera exportera filer James Blunt magnetarmband jogging träning muskler fett semester Jordgubbsmuffins Klart fix optik Klokord lagar löften arv mål lilla sofie Madonna Madonna Express yourself Michael Jackson MJ MJ RIP musik orosmoln cupcakes pappa pappa tandis rotfyllning Gustav Wasa pocoloco midsommarblommor regn orup release me livet rss pinga rött vitt blått Schickzal sevdabo femkamp grill svin shining light Shoreline Anna Ternheim sinatra lee the corrs bono sinnesrobönen självporträtt skitlag AB bloggen snus mat handla såpa BH Lumene sol brassestol bok bad vätterstranden sommarfrulle jordgubbar sommar gröngräs Sorg håll huvudet högt Spökar energi närvaro pappa Stefan Liv strömavbrott åska tandläkaren fynd semester sol brasestol Techno telefonsamtal telefonångest these boots are made for walking trött jobb sovpass upplösning medium stor bild utflykt fika räkmacka specialare vård människor värdighet Änglakort ängeln i rummet ödetorpet
