Min egna lilla vrå

Vaken

Posted on: september 5, 2011

…fast jag har varit vaken flera gånger …katterna har väckt mig för att bli utsläppta…var för sig …så två gånger innan 10 har jag blivit störd i min skönhetssömn. Roligare kan man ha när man har jobbat natt…natten som gick var jag pömsig kan jag lova …att jobba varannan natt är inte att föredra så tur att man har att göra hela natten…så att timmarna går lite snabbare…annars kan det bli hur segt som helst.

Tog kompledigt för att gå på födelsedagskalas…träffade mina syskon och det är inte så ofta vi ses så därför blev det som det blev…lite tröttsamt men det var ju självförvållat och har man trevligt så gör det inget om man blir lite trött i efterhand. Lite god mat och gott fika gör susen..så jag överlevde lördagen..

Underbart god gräddtårta som vi får tacka Mössebergsbagarn för…det bjöds även på princesstårta och före det ljuvlig smörgåstårta med räkor och en vegetarisk med brieost, pasta sallad och ostbricka till det så mätta och belåtna var vi alla efter att inte kunnat låta bli att smaka av allt …

Åh tur med vädret hade vi så vi kunde vara ute och fika….solen sken och det gör ju allt mycket roligare bara att kunna vara ute … barnen sparka boll och sprang runt…ja det var ett hellyckat kalas.

Tjoho här passas det till fotografen…

Åh här ska det göras mål….

Miss Ellie hade oxå kul …

Tiden gick för fort bara och jag ville ju inte vara pressfotograf hela tiden…men man ångrar alltid att man inte tog fler bilder…men jag vill ju umgås lite oxå och inta vara den som springer runt med kameran i högsta hugg hela tiden…men så brukar det vara…det litas på att jag förevigar varje ögonblick…men lite minnen blev det allt. Saknade bara pappa…det gjorde vi alla …det är fortfarande väldigt märkligt att han inte finns …och det blir så påtagligt varenda gång vi träffas alla …för han var ju alltid med oss…saknaden är stor och kommer så att vara länge..det är tomt utan honom..en tomhet som inte kan beskrivas i ord…sorgligt så sorgligt…men han finns med oss i tankarna och det gör det lite lättare att gå vidare…och tankarna kommer då och då när man minst anar det så känns det som om han är med oss…som i fredags!

 

 Då  var jag med mamma på kafferep hos faster…vi promenerade dit i solskenet…och då plötsligt kom det en fjäril och satte sig på min jacka som hängde över rullstolen…de satt där länge medans vi gick längst vägen…då kom jag att tänka på pappa…fjärilar är för mig lite speciella..minns ni fjärilen som ville övervintra i mitt kök ? Den fjäril som satte sig i mitt huvud då jag varit på fotosafari och följde med mig ända hem i bilen och som inte ville flyga iväg .. Just en sån fjäril slog följe med mamma och mig …en sån här räddade jag även från att drunkna samma morgon i hästarnas vattenkar i sommarhagen…konstigt!

 

Jag vet att det kanske är lite långsökt men jag kommer alltid att tänka på pappa då jag ser fjärilar, så även denna gång…jag blir glad och känner att han finns med oss på något underligt vis…Mitt barnbarn sjöng ju en visa om en fjäril då vi urnsatte pappa så visst har fjärilar fått en speciell plats i mitt hjärta.

Inbillning eller ej…men det är som om de har något att säga mig att de kommer med ett budskap…har för mig att fjärilar är lite magiska …men det kanske bara är som jag tror…men det är lite som en tröst för mig att tro så …så jag fortsätter tro att det är så ..så det så!

SES!

 

6 svar to "Vaken"

Härliga bilder som vanligt Otto! Verkar ha varit en mysig dag för er!

Ang. fjärilarna: Du vet vad jag sagt om det hela… gå på magkänslan det brukar stämma!

Beundrar er som klarar att jobba natt… jag har provat och det är icke för mig, då skall man nog jobba ständig natt för detta att växla gjorde ju att man aldrig riktigt kände sig som folk..

Ja vi hade det såå mysigt.
Åh jag går på min magkänsla…jag tror på min känsla och då är det så…
Man känner att man lever då man jobbar natt…om man säger så…det känns att man finns då man håller sig vaken..då man borde sova.

Kraaam

Mums vad god tårtan såg ut! Men tårtor är inget för mig, helt förbjudet, tog bara en liten bit av den underbara chokladtårtan på dotterns bröllopsfest i lördags.

Jättefina bilder på fjärilen, en nässelfjäril, som gärna flyttar inomhus när det blir svalare. Jag brukar prata med de fjärilar som hälsar på och de nattfjärilar som kommer nära nära på kvällen när jag ligger i sängen och läser kvällstidningen ser jag som en hälsning från en död vän. Det är en fin tröst, tycker jag.

Då har vi lite samma känsla inför fjärilar…det är som om de söker upp mig av någon anledning..ja så känns det de kommer med ett budskap och de ger mig tröst.

Tårtor är inget för mig heller egentligen men en liten bit av det goda behövs ibland…ljuvligt god var denna tårta. 🙂

Tårtan skulle jag gärna lägga beslag på om jag inte var tvungen att banta… =0)

Hemikramar ♥

Den var skitgod ska jag meddela…hm inget för mig heller igentligen …som oxå borde tänka på figuren lite…

Ottokramar<3

Kommentera

Kategorier

Arkiv

AB blogg american appelpie angordning hästpsykologi Bad gateway bakbunden bitter barnbarn barnbarnen boktips Dagsutflykt Hjo bakad potatis shopping hem och hobby loppis antikt Dikt Dilemma trött curling lat Elvis Shickzal King of rock elände ödesdigert telefonsamtal Eva dahlgren feed flickan som lekte med elden Wienerbröd fotobloggen 4 youre eyes Fototriss ljus fötter jordgubbar vin värmebölja girighet misstänksamhet Gissa temat Hemimamma hep stars himlen kyrkogården clabbe mamma pappa Hsp High sensitiv person karaktärsdrag hästar Rockan importera exportera filer James Blunt magnetarmband jogging träning muskler fett semester Jordgubbsmuffins Klart fix optik Klokord lagar löften arv mål lilla sofie Madonna Madonna Express yourself Michael Jackson MJ MJ RIP musik orosmoln cupcakes pappa pappa tandis rotfyllning Gustav Wasa pocoloco midsommarblommor regn orup release me livet rss pinga rött vitt blått Schickzal sevdabo femkamp grill svin shining light Shoreline Anna Ternheim sinatra lee the corrs bono sinnesrobönen självporträtt skitlag AB bloggen snus mat handla såpa BH Lumene sol brassestol bok bad vätterstranden sommarfrulle jordgubbar sommar gröngräs Sorg håll huvudet högt Spökar energi närvaro pappa Stefan Liv strömavbrott åska tandläkaren fynd semester sol brasestol Techno telefonsamtal telefonångest these boots are made for walking trött jobb sovpass upplösning medium stor bild utflykt fika räkmacka specialare vård människor värdighet Änglakort ängeln i rummet ödetorpet
