Min egna lilla vrå

Sången om den lilla fjärilen

Posted on: september 5, 2011

Denna sång sjöng mitt lilla barnbarn på pappas  urnsättning…hon erbjöd sig själv att sjunga och jag tycker att det blev jättebra…precis i pappas smak…

A bestämmde oxå att vi skulle sjunga Blinka lilla stjärna tillsammans …vilket vi oxå gjorde…det lättade upp stämmningen och blev en fin liten seremoni att minnas…vi log mitt i allt det sorgliga…precis som pappa hade velat!

 

 

8 svar to "Sången om den lilla fjärilen"

Hör ingen sång, ser ingen sång…

Nu…kan du lyssna! 🙂

Så fin, men inte helt lättsjungen! Det var vackert tänkt och gjort av ditt barnbarn. Jag kan riktigt se din pappa fladdra iväg: ”nu flyger jag!”

Inte så lätt att sjunga men hon gjorde sitt bästa…och det räckte..för det blev ett fint minne…jag tror att han flög iväg med lätta vingar efter detta framträdande vid graven.

Så rart *ler* Det blir ett fint minne…

Vill ge dig en historia som jag kommer att tänka på just nu:

En natt hade en man en dröm.
Han drömde att han gick längs en strand med Vår Herre.
På himlen blixtrade det till av scener från hans liv.
För varje scen lade han märke till två fotspår i sanden.
Ett hörde till honom och det andra hörde till Vår Herre.

När den sista scenen från hans liv blixtrade till framför honom
tittade han tillbaka mot fotspåren i sanden.
Han lade märke till att många gånger längs livets stig fanns det bara ett par fotspår.
Han lade också märke till att detta inträffade då han hade det som svårast i sitt liv.
Detta bekymrade honom verkligen och han frågade Herren om det.

”Herre, du sa att den dag jag beslutade mig för att följa dig,
då skulle du gå med mig genom livet.
Men jag har lagt märkte till att när jag haft det som svårast
finns det bara ett par fotspår.
Jag förstår inte att när jag behövde dig som mest fanns det bara ett par fotspår.
Jag förstår inte att du lämnade mig när jag behövde dig som bäst”.

Herren svarade;
”Mitt kära, kära barn, jag älskar dig och skulle aldrig lämna dig.
Under din tid av bekymmer och lidande, när du bara sett ett par fotspår,
det var då jag bar dig”.
(författare okänd)

Hemikram kära Otto ♥

Åh tack snälla Hemi för den fina berättelsen…

Ottokram ❤

Underbart!
Kram!
/Skvitt

🙂 ja visst är det…

kram

Kommentera

Kategorier

Arkiv

Mest klickade

  • Inget

AB blogg american appelpie angordning hästpsykologi Bad gateway bakbunden bitter barnbarn barnbarnen boktips Dagsutflykt Hjo bakad potatis shopping hem och hobby loppis antikt Dikt Dilemma trött curling lat Elvis Shickzal King of rock elände ödesdigert telefonsamtal Eva dahlgren feed flickan som lekte med elden Wienerbröd fotobloggen 4 youre eyes Fototriss ljus fötter jordgubbar vin värmebölja girighet misstänksamhet Gissa temat Hemimamma hep stars himlen kyrkogården clabbe mamma pappa Hsp High sensitiv person karaktärsdrag hästar Rockan importera exportera filer James Blunt magnetarmband jogging träning muskler fett semester Jordgubbsmuffins Klart fix optik Klokord lagar löften arv mål lilla sofie Madonna Madonna Express yourself Michael Jackson MJ MJ RIP musik orosmoln cupcakes pappa pappa tandis rotfyllning Gustav Wasa pocoloco midsommarblommor regn orup release me livet rss pinga rött vitt blått Schickzal sevdabo femkamp grill svin shining light Shoreline Anna Ternheim sinatra lee the corrs bono sinnesrobönen självporträtt skitlag AB bloggen snus mat handla såpa BH Lumene sol brassestol bok bad vätterstranden sommarfrulle jordgubbar sommar gröngräs Sorg håll huvudet högt Spökar energi närvaro pappa Stefan Liv strömavbrott åska tandläkaren fynd semester sol brasestol Techno telefonsamtal telefonångest these boots are made for walking trött jobb sovpass upplösning medium stor bild utflykt fika räkmacka specialare vård människor värdighet Änglakort ängeln i rummet ödetorpet
