Min egna lilla vrå

Länge sedan…

Posted on: augusti 25, 2011

…som jag inte kunde sova och sitter uppe en natt då jag skulle ligga i sängen…

Somnade vid 23:00 och vaknade nyss och trodde att det var morgon…snopet ..när jag kolla klockan och det var mitt i natten…imorgon är det en dag med mycket innehåll så kanske att det var meningen att jag skulle sätta mig här en stund…kanske det..dagen igår var ett rikyigt lågvattenmärke..orka inte ett enda dyft! Usch för såna dagar då man bara är så där låg mest hela tiden…imorgon kan jag inte vara det…

Det ordnar sig nog med det..jag är ju ledig 9 dar nu och hinner nog med det jag ska ändå hoppas jag….och jag behöver ju ta det lite lugnt…min mage protesterar ju..men det är lite jobbigt att dagarna och mitt sinne pendlar så..varannandagsväder..och humör följes åt..gillar inte att det känns som om hösten redan tagit över….i förrgår satt jag i bikini och sola och igår var det yllekoftan som gällde…åh så har det börjat mörkna ute…och det ljusnar inte förre 05:00.  Vill inte att sommaren är så kort…önskar att  sommaren vore dubbelt så lång…

Det skulle vara en av mina önskningar av tre…minns ni att jag skrev om vad jag skulle önska om jag fick tre önskningar?

Min första önskan skulle vara att få vara frisk ..att alla i familjen skulle få vara friska och ha hälsan ibehåll länge…det är lättare att hålla humöret uppe då och det är lättare att leva om man slipper krämpor….om sen solen kunde skina lite mer och att sommaren blev längre skulle oxå underlätta….när det regnarr,blåser och är kallt så känns det inget kul…alltså ett jämnare klimat vore att önska…året runt…fast jag som älskar alla årstider , skulle inte vilja vara utan dem… alla årstider har sin tjusning….och jag gillar dem alla på sitt vis..det är bara att klä sig  efter väder …

Min tredje önskan då det blir svårt kanske skulle jag önska tre önskningar till 🙂 …annars är det ju bra  …att kunna leva utan att behöva tänka på att  vända på varenda litet öre…ja jag skulle nog önska mig ett liv där jag slapp att oroa mig över ekonomin varenda månad…att man skulle klara sig bra på sin lön…att de räckte till mer än att betala räkningarna så man kunde spara lite mer…ja då skulle man kunna lägga focus mer på själva livet…att leva och ha det gott…att njuta lite mer och vara mer i nuet.

Men nu är det ju inte så att man kan få det precis som man vill alla gånger …livet är ju inte så enkelt…men önska kan man ju och drömma ….drömmar ska man ha och mål i livet, med små delmål på vägen…det är roligare att leva då…om man når sina mål ..bara  det inte är för stora mål man sätter upp…mål som är svåra att nå….och drömmar kan slå in  det vet jag…så jag fortsätter att drömma för vem vet just min dröm kanske slår in!

Nu blir det vågrätt läge  stund till så att jag orkar med morgondagen …somnar jag inte kan jag ju läsa en stund…jag  behöver sova min skönhetsömn om inte annat några timmar varje natt..hoppas att John Blund innfinner sig…

SES!

Etiketter:

4 svar to "Länge sedan…"

Skönt med en ”minisemester” mitt i allt =0)

Hemikramar ♥

Hm jag behöver vara ledig..skulle behöva semester året ut känns det som. Du vet ju att mitt liv varit lite rörigt ett tag…jag har en historia som kanske är värd att berätta så inte fler ska behöva råka ut för samma sak ….det handlar om maktmissbruk…och att man inte får behandla människor hur som helst bara för att de har en viss position i samhället. Alla människor är lika värda…ingen ska kunna sätta sig över någon annan…ingen ska kunna trycka ner någon annan…utan anledning..alla lyder vi under soc- lagen…samma sol lyser på oss alla.
Ottokram<3

kram

Hoppas att du fick din sömn så att du är utvilad idag.
Drömmar borde slå in oftare och visst vore det fiffigt med så mycket pengar att man kunde resa och göra precis det som föll en in hela tiden… 🙂

Kram

Visst drömmar är bra och borde slå in oftare tycker jag med. Utan drömmar och mål vore livet lite torftigt…Att ha drömmar inger ett visst hopp …

kram

Kommentera

Kategorier

Arkiv

AB blogg american appelpie angordning hästpsykologi Bad gateway bakbunden bitter barnbarn barnbarnen boktips Dagsutflykt Hjo bakad potatis shopping hem och hobby loppis antikt Dikt Dilemma trött curling lat Elvis Shickzal King of rock elände ödesdigert telefonsamtal Eva dahlgren feed flickan som lekte med elden Wienerbröd fotobloggen 4 youre eyes Fototriss ljus fötter jordgubbar vin värmebölja girighet misstänksamhet Gissa temat Hemimamma hep stars himlen kyrkogården clabbe mamma pappa Hsp High sensitiv person karaktärsdrag hästar Rockan importera exportera filer James Blunt magnetarmband jogging träning muskler fett semester Jordgubbsmuffins Klart fix optik Klokord lagar löften arv mål lilla sofie Madonna Madonna Express yourself Michael Jackson MJ MJ RIP musik orosmoln cupcakes pappa pappa tandis rotfyllning Gustav Wasa pocoloco midsommarblommor regn orup release me livet rss pinga rött vitt blått Schickzal sevdabo femkamp grill svin shining light Shoreline Anna Ternheim sinatra lee the corrs bono sinnesrobönen självporträtt skitlag AB bloggen snus mat handla såpa BH Lumene sol brassestol bok bad vätterstranden sommarfrulle jordgubbar sommar gröngräs Sorg håll huvudet högt Spökar energi närvaro pappa Stefan Liv strömavbrott åska tandläkaren fynd semester sol brasestol Techno telefonsamtal telefonångest these boots are made for walking trött jobb sovpass upplösning medium stor bild utflykt fika räkmacka specialare vård människor värdighet Änglakort ängeln i rummet ödetorpet
