Min egna lilla vrå

Om detta må jag berätta…

Posted on: augusti 23, 2011

Det har jag lovat…för länge länge sedan..men jag har inte hittat utkastet bara…nu när jag äntligen röjer här hemma hittade jag mina papper långt ner i en låda…samlat med en hel massa studiematerial…i en enda hög låg de…ujuj…va jag har rensat idag…jag som skulle försöka att göra ingenting…men det är stört omöjligt att inget göra…något gör man ändå om än man bara ligger och tänker..så gör man ju något.

En hel del brännbart skräp har jag vandrat med fram och åter till soprummet med…så skönt…hitta en hel del som jag för länge sedan glömt bort…papper papper en hel hög med arbeten, uppsatser, grupparbeten och inlämnningsuppgifter…minns dem då jag ser dem och tänker på vad tid man la på att plugga då det begav sig…men det var min grej att skriva redan då..att forska och skriva rapporter…och fördjupa mig i ämnen som från början inte intresserade mig alls men som under tiden blev till långa långa utläggningar alldeles för långa många gånger … för jag ville skriva utförligt och ingående då jag ändå höll på.

Arbeten som jag vill spara ligger åter på hög i en kartong nu…men mycket har jag slängt…en hel hög med fullskrivna kollegieblock med uträkningar och anteckningar…gamla studieböcker i datakunskap..matteböcker..engelskaböcker…företagsekonomi..affärdjuridik…ja listan kan göras lång..när skulle jag få för mig att titta i dessa böcker igen hade jag tänkt…aldrig om jag får bestämma så därför åkte de på tippen. Mer ska dit då jag rensat färdigt….

Ringde jobbet idag och meddela att jag jobbar natten som kommer…min mage är fortfarande lite öm men jag mår bra nu…det kan inte vara maginfluensa jag fick igår…jag la mig ju för att vila och så plötsligt kom illamåendet…jag tror att det kan vara magkatar jag..men min käcke kollega hade klurat ut att jag kanske kunde vara gravid…*LOL* …hur kan man få för sig det ..vet han  inte hur gammal jag är?! Ah…ska kanske ta det som en komplimang…att man tros vara fertil i min ålder..hihi! Haha tåget har ju gått för länge sedan…menscykeln min fungerar ju inte längre…har då aldrig hört om en gravid  klimakterietant  …jo provrörsbefruktningar har jag hört om och äldsta mamman lär vara bortåt 60 år..tror jag.  Hur kul är det då att sitta på hemmet med en liten bebis och med stapplande steg framåt gå med bebin i rullatorns korg och gå på föräldra möten då man är närmare sjuttio..och ordna med barnkalas, köra på aktiviteter… näe orka!! …skämt åt sido…nääe jag skulle inte vilja ha en bebis nu…jag har gjort mitt. Men barnbarn skulle jag kunna ha fler…jag har ju 4 stycken och de är då för härliga…

Nääe min mage protesterar nog över all stress och press som jag just nu befinner mig i…fastän jag sagt ifrån och säger nej så har mitt liv varit full av den varan ett bra tag nu…det kan vara pressande och stressande att bara ändra livsstil som jag nu gör…jag är tvingad till att ändra mitt levnadssätt om jag ska leva gott och må bra…vissa saker kan man inte påverka och det får man ta då det kommer…man får gilla läget bara!

Tänker ofta på vad min pappa sa….-Va håller du på med?  Ja va har jag gjort de sista åren…inte undra på att man brännt ut sig …det ska bli bättring nu …det har jag lovat mig själv…pappas ord ekar i mitt huvud då och då…

Utkastet jag letat efter ligger nu framme och ja.. jag må berätta om Rosa …Rosa som överlevde förintelsen…Rosa som jag hade äran att få intervjua …denna starka lilla kvinna…som inte tappade modet trots alla hemskheter i koncentrationslägren ….hennes motto är ”Lev i nuet och gör ditt allra bästa”..om henne må jag berätta.

Nu ska jag till jobbet så det får vänta till en annan dag…

SES!

 

 

5 svar to "Om detta må jag berätta…"

Du kanske hade ätit något som inte var bra??

Hemikramar ♥

Kan inte komma på nåt särskilt som jag ätit…

Snart kommer historien som Rosa…

Ottokram

håller med hemimamma ..närman ätit något so inte var bra så får man ofta öm mage oxå …å så är de väl rötmånad om jag inte minns fel
kram

Kanske är det så då som ni båda säger…nåt jag ätit men vadå? För mycket kaffe kanske?

kram och ha en bra dag…

Hoppas din mage blir bättre. Magen kan ställa till det.

Önskar dig en härlig dag idag. Ha det så gott.

Kommentera

Kategorier

Arkiv

AB blogg american appelpie angordning hästpsykologi Bad gateway bakbunden bitter barnbarn barnbarnen boktips Dagsutflykt Hjo bakad potatis shopping hem och hobby loppis antikt Dikt Dilemma trött curling lat Elvis Shickzal King of rock elände ödesdigert telefonsamtal Eva dahlgren feed flickan som lekte med elden Wienerbröd fotobloggen 4 youre eyes Fototriss ljus fötter jordgubbar vin värmebölja girighet misstänksamhet Gissa temat Hemimamma hep stars himlen kyrkogården clabbe mamma pappa Hsp High sensitiv person karaktärsdrag hästar Rockan importera exportera filer James Blunt magnetarmband jogging träning muskler fett semester Jordgubbsmuffins Klart fix optik Klokord lagar löften arv mål lilla sofie Madonna Madonna Express yourself Michael Jackson MJ MJ RIP musik orosmoln cupcakes pappa pappa tandis rotfyllning Gustav Wasa pocoloco midsommarblommor regn orup release me livet rss pinga rött vitt blått Schickzal sevdabo femkamp grill svin shining light Shoreline Anna Ternheim sinatra lee the corrs bono sinnesrobönen självporträtt skitlag AB bloggen snus mat handla såpa BH Lumene sol brassestol bok bad vätterstranden sommarfrulle jordgubbar sommar gröngräs Sorg håll huvudet högt Spökar energi närvaro pappa Stefan Liv strömavbrott åska tandläkaren fynd semester sol brasestol Techno telefonsamtal telefonångest these boots are made for walking trött jobb sovpass upplösning medium stor bild utflykt fika räkmacka specialare vård människor värdighet Änglakort ängeln i rummet ödetorpet
