Min egna lilla vrå

Fototriss..145…Solitär

Posted on: augusti 21, 2011

Oj då jag såg dagens tema blev jag fundersam…Solitär..det blir första gången som jag inte klarar ut att trissa fick jag för mig. Det enda jag kom att tänka på var ett brädspel med kulor som  heter Solitär…det går ut på att bara få en kula kvar..ett ganska så kul spel faktiskt…men ett sånt äger jag inte så på det gick jag bet.

När jag sen läste synonymerna blev trissen något lite enklare och jag ska ändå försöka få ihop en triss…allena, ensamboende, solo..enstaka.

Igår var det bestämt att mitt yngsta barnbarn skulle få sova över här hos oss för första gången…ensam…hon är 3 år och stor nu så det var dax att få vara ensam hos mormor…så den lilla kom med väskan sin full full av saker..som om hon skulle bosätta sig här en längre tid…

Vi vinkade av mamma, pappa och storebror sen bar det av till lekplatsen…ensam med mormor…

Klättrar snabbt upp på klätterställningen så snabbt att mormor knappt hinner blinka…jag kan själv, jag är stor nu..

Helt ensam är jag här uppe…inga andra barn i sikte…bara en styck mormor allena som lite oroligt står där nere…

Tur vi hade med vädret igår så vi kunde vara ute och springa av oss…vi var helt allena…konstigt för annars så brukar gården vara full med barn..men det var lördag och klockan var redan sju så de flesta kanske var färdiglekta för dagen.

Vi var ialla fall inte färdiglekta …vi var ute länge i den sköna augustikvällen…här finns det tre lekplatser så det fanns mycket att upptäcka…kojor i buskar,gungor… som alla skulle prövas..rutschkanor ja två kanor finns det, en för stora barn och en för små…barnbarnet ville pröva båda..men nej inte den stora helt allena  …men oj va fort tiden går då man har roligt…tiden bara flyger iväg..och va hungrig man blir då man leker.

Så det blev till att grädda pannkakor…det mättar små hungriga magar…och även stora magar…under tiden mormor vispar smet pusslar den lilla på köksgolvet….men va nu ..

En enstaka bit fattas….så förargligt!

Nu är det tidig morgon och den lilla snusar alldeles  allena  mormors säng…där har hon legat ensam emellan oss hela natten…hon somnade då så fort som hon la huvudet på kudden. Det är tröttsamt att vara ensam helt allena och få all uppmärksamhet av alla då man är liten…

Jaha då var det färdigtrissat för denna vecka…helt ensam att trissa denna vecka lär jag då inte bli …

Vill du se fler så klicka här

http://fototriss.blogspot.com/

21 svar to "Fototriss..145…Solitär"

Fin tolkning och en härligt triss!

Jättefina bilder, barn är tacksamt att fota. Fin triss. 🙂

Härligt!
Alltid lite speciellt med första övernattningen helt själv. =o)
kram

Men en sådan liten söt solitär-tjej..helt bedårande..

Vad härligt att få ha hela lekplatsen för sig själv 🙂

Vad mysigt att hon fick rå om er helt allena, gullungen.

Ha en skön söndag. // Lissen

Roligt så olika ordassociationer man har! För mig är ordet solitär starkt kopplat till växter: ”Kan stå som solitär… ” står det ibland på plantskolor eller i kataloger. Haha! Den tolkningen av solitär leder vidare till något ståtligt, starkt…

Men modiga lilltjejens debut som ensam utan föräldrar passar ju bra in i temat! Minns så väl när mellanflickan skulle vara hos mormor och morfar första gången. Hon jämförde sig med storasyster och skulle inte stanna kortare tid än hon hade gjort, det var viktigt.

En sak bara: inte har lilltjejen sovit ensam, hon har ju haft er två trygga på ömse sidor! Hon har sovit tillsammans.

Fina bilder, och den tappade pusselbiten:), klassiker.

Ax

Man ska alltid ta kameran med sig.. det lönar sig som på dina bilder här.. riktigt kul att kolla på:) Jag har själv bilder på mina ungar på lekplatser.. så härligt att se 🙂

Det blev ju en bra triss ändå till slut! Snyggt jobbat!

Vad härligt att läsa och så bra triss du fått till!

Bra triss på temat. Första bilden blir favoriten 🙂

ha ha precis det spelet tänkte jag också på det första jag gjorde, men har heller inget sådant.
Fina bilder.

Härlig triss och vilken underbart nattbesök du hade 🙂

Jättefin tolkning; og mysigt berättat

Det var mig en fin liten trissberättelse!

/Åsa

Tänk vad många fina vardagsbilder man får bara man har med sig kameran. Det här blev en fin triss, tur kameran är med. 🙂

Varm och trevlig triss med de dyrbaraste man har…

Fin liten trissberättelse.

Søt og koselig triss!
Håper den siste brikken finnes!

Hihi, man blir ju GALEN när en bit fattas…!
Kram.

Kommentera

Kategorier

Arkiv

Mest klickade

  • Inget

AB blogg american appelpie angordning hästpsykologi Bad gateway bakbunden bitter barnbarn barnbarnen boktips Dagsutflykt Hjo bakad potatis shopping hem och hobby loppis antikt Dikt Dilemma trött curling lat Elvis Shickzal King of rock elände ödesdigert telefonsamtal Eva dahlgren feed flickan som lekte med elden Wienerbröd fotobloggen 4 youre eyes Fototriss ljus fötter jordgubbar vin värmebölja girighet misstänksamhet Gissa temat Hemimamma hep stars himlen kyrkogården clabbe mamma pappa Hsp High sensitiv person karaktärsdrag hästar Rockan importera exportera filer James Blunt magnetarmband jogging träning muskler fett semester Jordgubbsmuffins Klart fix optik Klokord lagar löften arv mål lilla sofie Madonna Madonna Express yourself Michael Jackson MJ MJ RIP musik orosmoln cupcakes pappa pappa tandis rotfyllning Gustav Wasa pocoloco midsommarblommor regn orup release me livet rss pinga rött vitt blått Schickzal sevdabo femkamp grill svin shining light Shoreline Anna Ternheim sinatra lee the corrs bono sinnesrobönen självporträtt skitlag AB bloggen snus mat handla såpa BH Lumene sol brassestol bok bad vätterstranden sommarfrulle jordgubbar sommar gröngräs Sorg håll huvudet högt Spökar energi närvaro pappa Stefan Liv strömavbrott åska tandläkaren fynd semester sol brasestol Techno telefonsamtal telefonångest these boots are made for walking trött jobb sovpass upplösning medium stor bild utflykt fika räkmacka specialare vård människor värdighet Änglakort ängeln i rummet ödetorpet
