Min egna lilla vrå

Sån är jag….

Posted on: augusti 19, 2011

Jag tänker ett steg i förväg…inte i allt men i mycket…har ofta en plan B och ibland en plan C…ifall om det händer…. eller det inte går som planerat.

 Så är min strategi..att man måste ha en strategi ..en plan så man inte står där helt plötsligt utan att kunna se någon utväg…

Inget konstigt alls..det kan vara så simpelt som att solen skiner eller att det regnar. Om jag mår bra eller om jag har värk…trött eller pigg..saker som påverkar utgången av dagen…eller som ändrar inarbetade rutiner…då har jag oftast en plan …en flyktväg eller en lösning det beror på hur man ser det…annars står man ju dår med skägget i brevlådan ja man sitter fast och man kan inte tänka i andra banor …och man kanske handlar impulsivt och så blir det inte så bra…eller så blir det kanonbra…

Jag är impulsiv …kanske är det därför som jag vill ha en strategi…för att det ska bli så bra som möjligt…men  många klarar inte av impulsivitet..de tycker att allt ska gå på räls…följa ett invant spår och vågar  inte ta några nya vägar för att de är rädda för att upptäcka att det faktiskt finns andra vyer på livets väg.  Allt går av gammal vana….det blir lätt slentrianmässigt och tråkigt…och många är nöjda med att ha det så.

Jag är inte rädd för förrändringar och förnyelse…jag ser att det är bättre att ha försökt  för det kan öppna en ny väg..och det kan bli så mycket bättre om inte så har man ändå prövat…och kan gå tillbaka i de gamla spåret igen…visst vissa beslut är oåterkalleliga..men vågar man inte så kan man inte heller vinna…så är det på livets väg att man ibland tar fel beslut …beslut som inte går att ändra på…då förlorar man men man vinner ett annat perspektiv på sin tillvaro …hua va det lät invecklat men ni kanske förstår vad jag menar ändå…hoppas jag.

Jag är ingen Linus på linjen…en som följer en viss väg en väg som man förväntas gå på…för att det är enklast …jag bryr mig om vad andra tycker men jag följer min egna väg …visst lyssnar jag och kan ta vägledning…men jag går inte någonstans dit jag inte vill…

Jag är som jag är…jag har vant mig nu vid att jag är den jag är…och jag kommer att fortsätta var den jag är oavsett vad som händer…för annars är jag ju inte mig själv….

Dagens svammelstund i svammellandet där jag bor…här svammlas det minnsan dagarna i ända… svammelsuriumsvammelisvammel…färdigsvammlat.

Usch va jag svammlar då….mitt svammel kanske kan reda i oredan lite…jag rensar varje dag …tankar som annars hade runnit över.

SES!

 

 

 

4 svar to "Sån är jag…."

Svamla på du,jag förstår vad du menar ;-).

Jag går också min egen väg och följer inte med strömmen bara för att….

Ha en fin helg nu Otto!Med eller utan svammel*fniss*

*gokramar*

strategier är bra även om man inte alltid följer dem.
förändring gynnar hjärnan och håller den allert längre.

jag brukar ha en plan, en reservplan och en flyktväg

läste inne hos Lindalou att du funderar på att börja dricka te för att det är skonsammare för magen.
Mitt råd till dig, välj ett rött te, det innehåller inga garvsyror, i afrika ges det även till spädbarn med kolik.

hur jag vet det? jag har jobbat i en presentbutik där vi även sålde kaffe och te i lösvikt, det gällde att läsa på för att kunna svara på frågor.

Det finns jättemånga blandningar med rött, min favorit är nog röd chai, eller tropical punch, eller med ingefära…

gillar svammel …kommer ofta bra saker ur svammel 🙂 jag har lite svårt för förändringar ..men ibland så tar jag nya vägar å de är bra de tror jag man behöver för att utvecklas ..hade gott vännen …kram

Svammel är nyttigt, man tänker så bra under tiden! Svamla på du, vi förstår vad du menar ändå. 🙂

Kärringa mot strömmen – det är jag det 🙂 Men visst kan det vara skönt att följa invanda spår, dock blir jag väldans fort uttråkad och vill börja med nya saker. Speciellt inom arbetslivet. Alltid redo att hoppa på nya projekt när de gamla är avklarade. Kallas väl för Starter/Doer tror jag. Man räknas dock som lite besvärlig när man gör kovändningar – men varför skall man vara bekväm för andra hela tiden? 🙂

Livet har haft för vana att röra om i grytan för mig under årets första och sista kvartal varje år så det är alltid lika spännande och se vad som händer, eller ja, ibland är det lite onödigt spännande…..

Kramiz!

Kommentera

Kategorier

Arkiv

Mest klickade

  • Inget

AB blogg american appelpie angordning hästpsykologi Bad gateway bakbunden bitter barnbarn barnbarnen boktips Dagsutflykt Hjo bakad potatis shopping hem och hobby loppis antikt Dikt Dilemma trött curling lat Elvis Shickzal King of rock elände ödesdigert telefonsamtal Eva dahlgren feed flickan som lekte med elden Wienerbröd fotobloggen 4 youre eyes Fototriss ljus fötter jordgubbar vin värmebölja girighet misstänksamhet Gissa temat Hemimamma hep stars himlen kyrkogården clabbe mamma pappa Hsp High sensitiv person karaktärsdrag hästar Rockan importera exportera filer James Blunt magnetarmband jogging träning muskler fett semester Jordgubbsmuffins Klart fix optik Klokord lagar löften arv mål lilla sofie Madonna Madonna Express yourself Michael Jackson MJ MJ RIP musik orosmoln cupcakes pappa pappa tandis rotfyllning Gustav Wasa pocoloco midsommarblommor regn orup release me livet rss pinga rött vitt blått Schickzal sevdabo femkamp grill svin shining light Shoreline Anna Ternheim sinatra lee the corrs bono sinnesrobönen självporträtt skitlag AB bloggen snus mat handla såpa BH Lumene sol brassestol bok bad vätterstranden sommarfrulle jordgubbar sommar gröngräs Sorg håll huvudet högt Spökar energi närvaro pappa Stefan Liv strömavbrott åska tandläkaren fynd semester sol brasestol Techno telefonsamtal telefonångest these boots are made for walking trött jobb sovpass upplösning medium stor bild utflykt fika räkmacka specialare vård människor värdighet Änglakort ängeln i rummet ödetorpet
