Min egna lilla vrå

En mellandag…

Posted on: augusti 18, 2011

Igen…nattens som gått gick fort och smärtfritt förbi…det beror lite på vem man jobbar med, hur bra det går och förstås på att det är lugnt i huset ..inatt var en sån natt då allt flöt på utan att man fastna och det blev trafikstockning..

Det är ju så att allt vi gör går bra bara det inte tillstöter något…så är det jobbet är inte särskilt statiskt just nu men kräver ändå en viss ordning…händer något oförutsätt så får man prioritera…och ta det mest akuta först..inget konstigt med det..oftast så flyter det på och det är någorlunda lugnt…man hinner göra alla sysslor och man hinner sitta ner och vila, fika och låta kroppen ta det lugnt för det är den ju inställd på av naturen att göra nattetid. Inatt hann jag till o med att göra lite extra…som att skura golvet i dagrummet där vi sitter…bra med nätter då vi hinner andas och ta det lite pö om pö…sist jag jobba hade vi vattning på schemat…hela husets växter ska skötas och det har vi som en extra syssla…och damma då vi ändå går runt med kannan…hihi sist så ägna vi oss åt att istället tömma växterna på vatten…många stod nämnligen som i en sjö…så någon måste ha förvattnat dem…men vem? Jag känner då alltid på dem om de är torra …men sist så var de då sura…så kan det gå.

Sommartiden är ju lite rörig då ordinarie personal har semester…men i år har vi haft bra vikarier…ialla fall de som varit på natten…men man märker på de boende att de ändå tycker det är skönt att de gamla vanliga åter är tillbaka…vi vill ju alla ha en viss ordning…vi är ju alla vanemänniskor.

Sitter nu här igen och babblar för mig själv…lyssnar på spotify och dricker mitt ”morgonkaffe”….kannan är för övrigt tom och kaffet urdrucket…så jag har vaknat till liv igen…sov gott ända tills katten hoppa på dörrhandtaget på sovrumsdörren vid etttiden….då tyckte hon att jag sovit färdigt och ville bli utsläppt…gäsp…det var bara att ge sig…för sen somna jag inte om fastän jag försökte i en timme…äsch…jag fixar nog natten som kommer ändå..fick ju ändå sova 5 timmar.

Blablabla bla …blabla bla….ja tänk va  man skriver på per automatik då man går upp och sätter sig vid datan..ganska bra sätt att rensa hjärnan på skräp…att tömma ut det här i skrift på bloggen…det är terapi…bildskärmsterapi som käre VIBA kallade det…undra va den käre Gotlänningen tog vägen? Nån som vet?

Nu ska jag ta tag i min dag ..det som är kvar av denna dag..hitta denna fantastiska visa med Ainbusk singers…jag är inte särskilt religös men jag tror ändå på att något finns…något stort ..den här låten kom ju till mig då jag behövde den..så är det …man behöver inte söka utan det kommer till en då man minst anar det… då får man styrka och kraft liksom från ovan…kom ge mig mod…jag finns här!

 

Etiketter:

2 svar to "En mellandag…"

Den käre gotlänningen tittade in till mig för ett tag sen och meddelade att han varken har blogg eller hemsida tyvärr. 😦 Jag saknar honom. Jättemycket.
Hoppas du haft en fin dag och att natten blir lugn. Själv har jag jobbat kväll och sitter och varvar ner.

Kram på dig ♥

Tråkigt nog är Viba skrånglu borta…

Kommentera

Kategorier

Arkiv

AB blogg american appelpie angordning hästpsykologi Bad gateway bakbunden bitter barnbarn barnbarnen boktips Dagsutflykt Hjo bakad potatis shopping hem och hobby loppis antikt Dikt Dilemma trött curling lat Elvis Shickzal King of rock elände ödesdigert telefonsamtal Eva dahlgren feed flickan som lekte med elden Wienerbröd fotobloggen 4 youre eyes Fototriss ljus fötter jordgubbar vin värmebölja girighet misstänksamhet Gissa temat Hemimamma hep stars himlen kyrkogården clabbe mamma pappa Hsp High sensitiv person karaktärsdrag hästar Rockan importera exportera filer James Blunt magnetarmband jogging träning muskler fett semester Jordgubbsmuffins Klart fix optik Klokord lagar löften arv mål lilla sofie Madonna Madonna Express yourself Michael Jackson MJ MJ RIP musik orosmoln cupcakes pappa pappa tandis rotfyllning Gustav Wasa pocoloco midsommarblommor regn orup release me livet rss pinga rött vitt blått Schickzal sevdabo femkamp grill svin shining light Shoreline Anna Ternheim sinatra lee the corrs bono sinnesrobönen självporträtt skitlag AB bloggen snus mat handla såpa BH Lumene sol brassestol bok bad vätterstranden sommarfrulle jordgubbar sommar gröngräs Sorg håll huvudet högt Spökar energi närvaro pappa Stefan Liv strömavbrott åska tandläkaren fynd semester sol brasestol Techno telefonsamtal telefonångest these boots are made for walking trött jobb sovpass upplösning medium stor bild utflykt fika räkmacka specialare vård människor värdighet Änglakort ängeln i rummet ödetorpet
