Min egna lilla vrå

Va gjorde man utan kaffe

Posted on: augusti 16, 2011

Ja inte vet jag…jag hade nog såsat runt var eviga morgon och inte vaknat förrens det var dags att gå och lägga sig igen…nää nu överdrev jag allt lite…men det är nästan sant..jag måste ha kaffe för att vakna..är nu inne på andra koppen…och har än mer i kaffebryggaren.

Dagen idag kommer att börja hos frissan…mitt hår ser ut som -hej kom och hjälp!!! Det är så långt, platt oregerligt och tråkigt..så kalufsen ska idag få sig ett välbehövligt lyft…hua varför väntar man ända tills håret står på ända…och det blir super akut…jag som är så noga med min frisyr eller jag har varit så noga med håret innan …kanske är det för att jag jonbar natt …inte så många som ser mig då i mörkret…viktigare var det ju då jag jobbade i butik…då man stod i strålkastarljuset..var man mer fixad i håret ja man vat mer noga med hela sig själv.

Nu har man blivit lite av en sömngångare…man har gått upp i vikt …ja fastän man hförsöker hålla igång så har jag lagt på mig några kilo som är som fastklistrad på magen….ja det är mest magen som samlat fett..man äter ju på lite konstiga tider då man är uppe på nätterna…så jag måste tänka till lite. Har fått lite mer in spiration i sommar då man går lite mer lättklädd och visar mer hud…inte snyggt kan jag säga att magen pöser över och man ser ut som en kon eller va man nu liknar….så jag har börjat jogga och äta lite mindre på nätterna…det har gått bra.  Har köpt såna där power bars energi kakor …mättande men dyra … tar en sån till första fikat och står mig länge på den…är ju evigt trött på nattmackor så jag äter bara en till frukosten vid 05:00 och frukt, yoggi och keso som mellanmål.

Får se hur länge jag orkar vara så nyttig …man tröttnar fortare på att vara nyttig..än att vara onyttig konstigt nog 🙂

Så igår bakade jag ..tyänkte först göra en annanas paj men ändrade mig …och gjorde egna nyttiga power bars…

Jag hade inga pumpakärnor och russin hemma  så jag ökade på med muslin och havregrynen ….sen tänkte jag då jag smakade på rörarn att dedt blir ena smaklösa kakor så jag hade i lite flytande honung …åh så skjuts in i ugnen.

Fick knåda till massan lite på plåten får den blev lite svår för den smulade lite ochj jag trodde inte att den skulle hålla ihop men då den var gräddad gjorde den det….och den blev helt ok….nu har jag natttilltugg…egna energikakor …jag som ska försöka vara nyttig…

Nähe nu är dedt dags att göra sig iordning för frisyrstolen…

SES!

Etiketter:

8 svar to "Va gjorde man utan kaffe"

Kaffe är helt enkelt livets dryck 😉
Känner igen det där med håret, man väntar in i det sista med att fixa till det hos frisören haha. Jag tycker man känner sig mer nöjd när skillnaden blir så stor om man väntar lite längre och går glatt därifrån för det kostar ju lika mycket oavsett om man toppar eller klipper det idag ändå….annat var det förr minsann!

usch ja det kostar att bli fin…men det är det värt ändå…jag mår bra av att vara fin i håret…jag mår bättre helt enkelt.. 🙂

På torsdag får jag äntligen komma iväg. Frissan hade ju semester så jag kom i ”otakt”. Jag har ju pälsmössa, det blir inte så långt men tjockt… så det kommer bli en lätt skalle när man kommer därifrån 🙂

Intagit dagens första kopp, håller med dig, den behövs!

Ha en bra dag nu!
Kram

Skönt at äntligen vara klippt…mitt hår är motsatsen till ditt..tunnt, stripigt och flygit…jag hade gärna haft lite tjockare..konstigt…har man lockigt vill man ha rakt hår..osv..man är aldrig riktigt nöjd.

kram

Ja, det undrar jag med!! Är inne på min tredje kopp nu, börjar vakna till men magen protesterar…. Bra tips med egna bars, det ska jag också göra :o) Du får visa sen hur snygg du blev. Ha en bra dag, kram.

Lovar att jag ska visa hur jag blev i håret.
Gör energikakorna de var helt ok som mellanmål…mättande och goa..kraaaam 🙂

Kaffe är bra och sätter igång ämnesomsättningen och andra funktioner i kroppen, så det kommer jag aldrig att ge avkall på… =0)

Hemikramar du goa fresterska ♥

Jodå lite får man väl frestas..men det är en nyttig frestelse denna gång.. 🙂
kraaaam goa Hemi ❤

Kommentera

Kategorier

Arkiv

AB blogg american appelpie angordning hästpsykologi Bad gateway bakbunden bitter barnbarn barnbarnen boktips Dagsutflykt Hjo bakad potatis shopping hem och hobby loppis antikt Dikt Dilemma trött curling lat Elvis Shickzal King of rock elände ödesdigert telefonsamtal Eva dahlgren feed flickan som lekte med elden Wienerbröd fotobloggen 4 youre eyes Fototriss ljus fötter jordgubbar vin värmebölja girighet misstänksamhet Gissa temat Hemimamma hep stars himlen kyrkogården clabbe mamma pappa Hsp High sensitiv person karaktärsdrag hästar Rockan importera exportera filer James Blunt magnetarmband jogging träning muskler fett semester Jordgubbsmuffins Klart fix optik Klokord lagar löften arv mål lilla sofie Madonna Madonna Express yourself Michael Jackson MJ MJ RIP musik orosmoln cupcakes pappa pappa tandis rotfyllning Gustav Wasa pocoloco midsommarblommor regn orup release me livet rss pinga rött vitt blått Schickzal sevdabo femkamp grill svin shining light Shoreline Anna Ternheim sinatra lee the corrs bono sinnesrobönen självporträtt skitlag AB bloggen snus mat handla såpa BH Lumene sol brassestol bok bad vätterstranden sommarfrulle jordgubbar sommar gröngräs Sorg håll huvudet högt Spökar energi närvaro pappa Stefan Liv strömavbrott åska tandläkaren fynd semester sol brasestol Techno telefonsamtal telefonångest these boots are made for walking trött jobb sovpass upplösning medium stor bild utflykt fika räkmacka specialare vård människor värdighet Änglakort ängeln i rummet ödetorpet
