Min egna lilla vrå

Attcho…

Posted on: augusti 15, 2011

…jag nyser …kan inte stava till attscho så jag stavar som det låter om mig just nu…det var då attans att man skulle gå och bli förskyld…då är det den som låg bakom min skallebank de senaste dygnen…misstänkte att något var på gång…

Jag som ska släppa zlatan på betet…han som fick stå inne inatt och mumsa lite hö…tur för inatt har det varit ett riktigt busväder här..regnat och blåst …inget skönt uteväder alls …så sist det regna la vi på ett vindtäcke..för att han inte skulle frysa…men det skulle vi inte gjort…det var sönder trasat på morgonen …ajajaj…han som brallar runt så…det var bara att hiva täcket på soptippen…så igår lät vi honom stå inne istället…tror Zlatan  uppskattar att få vara inne då och då…slippa blåsten och käka lite i lugn och ro…det finns inte så himla mycket mat i hagen så att det räcker till alla 5 som går där…så vi får ändå stödfodra..

Är det soligt skönt och grönt så är det livet för hästarna att få vara ute…som här i början på maj…nu är kullen mestadels söndertrampad och uppäten…så man kan förstå att nyslaget hö smakar smaskens!

Denna sommar har jag inte engagerat mig som jag brukar i stallet…av olika anledningar…jag som sprungit med hästarna vareviga dag varje sommar har sagt ifrån…vi är ju fler som har ben så varför inte hjälpas åt lite…idag ska jag gå med zlatan ändå det har jag lovat…gubbens semester är slut och min me för den delen men jag är ledig idag och då är det min tur…

Jag som älskar hästarna och allt runt ikring dem …har släppt ansvaret, pö om pö.. för min egna skull…det tar en evig tid var dag  tid som jag kunnat lägga på annat..så ett tag orka jag inget annat än att jobba, äta, sova och fixa stallet…det gick runt bara och allt sög energi ur mig…därför avstod jag stallet…och nu verkar det som om energin jag samlat i sommar gett mig motivationen tillbaka…stallet sög verkligen innan…inte hästarnas fel utan mitt egna fel som tagit på mig för stort ansvar…ett ansvar som alla …tog för givet…allt var ju klart vareviga dag …

Så är det ju med hemmet med ..det tas förgivet att allt ska skötas …tvätt, städ, matlagning…osv …när man sen inte gör något så blir det ramaskri…då först syns det att man gör en massa ändå…och då klagas det på att det inte finns rena kläder eller på att det är stökigt…det är väl konstigt. Inte konstigt att man tappar sugen ibland…min motivation bara dog..och lusten att göra vardagliga tråkiga saker försvann…kunde inte ta mig för ett enda vettigt jota…men nu är jag på G igen…men aldrig någonsin ska jag hamna däri igen…att det är jag som ska hålla ordning i vareviga hörna…

Nähe nu har jag svammlat igen…shit va jag svammlar nuförtiden…det liksom bara rinner av míg som vatten på en gås ungefär…

Nu ska Zlatan ut…

SES!

 

7 svar to "Attcho…"

Krya på sig!
Kram!

Hoppas det vänder…går här hemma och skrotar…röjer ett förråd..så spännande..det blir nog många säckar med skräp misstänker jag…

kraaam

Vilken härlig bild!

Jaa, ibland tar man på sig för mycket ansvar. Bra att du lyssnade på din kropp.
Nu hoppas jag din förkylning försvinner.

Ha en härlig måndagskväll!

Kramkram

Det ska vara roligt att leva! Att ta ut sig helt är inte bra! =0(
Vacker bild!
Kram

Jag förstår att du får ta mindre del av hästarbetet nu när du haft så fullt upp med din pappas död…

Jag önskar också god bättring för dig!!

Hemikramar

Jäkla förkylningar till att dyka upp olämpligt jämt..

Men bra att du har börjat säga ifrån och tänka mer på dig själv….Fortsätt så..

*gokramar*

Dessa förkylningar ska då alltid dyka upp fel tidpunkt!
krya på dig Otto.

Bilden ser väldigt härlig ut…

Kommentera

Kategorier

Arkiv

Mest klickade

  • Inget

AB blogg american appelpie angordning hästpsykologi Bad gateway bakbunden bitter barnbarn barnbarnen boktips Dagsutflykt Hjo bakad potatis shopping hem och hobby loppis antikt Dikt Dilemma trött curling lat Elvis Shickzal King of rock elände ödesdigert telefonsamtal Eva dahlgren feed flickan som lekte med elden Wienerbröd fotobloggen 4 youre eyes Fototriss ljus fötter jordgubbar vin värmebölja girighet misstänksamhet Gissa temat Hemimamma hep stars himlen kyrkogården clabbe mamma pappa Hsp High sensitiv person karaktärsdrag hästar Rockan importera exportera filer James Blunt magnetarmband jogging träning muskler fett semester Jordgubbsmuffins Klart fix optik Klokord lagar löften arv mål lilla sofie Madonna Madonna Express yourself Michael Jackson MJ MJ RIP musik orosmoln cupcakes pappa pappa tandis rotfyllning Gustav Wasa pocoloco midsommarblommor regn orup release me livet rss pinga rött vitt blått Schickzal sevdabo femkamp grill svin shining light Shoreline Anna Ternheim sinatra lee the corrs bono sinnesrobönen självporträtt skitlag AB bloggen snus mat handla såpa BH Lumene sol brassestol bok bad vätterstranden sommarfrulle jordgubbar sommar gröngräs Sorg håll huvudet högt Spökar energi närvaro pappa Stefan Liv strömavbrott åska tandläkaren fynd semester sol brasestol Techno telefonsamtal telefonångest these boots are made for walking trött jobb sovpass upplösning medium stor bild utflykt fika räkmacka specialare vård människor värdighet Änglakort ängeln i rummet ödetorpet
