Min egna lilla vrå

Vad har då denna dag att bjuda på?

Posted on: augusti 10, 2011

Ja hur ska man bäst ta vara på dagen som redan snart har gått förbi mig då jag nyss vaknat efter ett jobbpass…tre nätters vakande sätter sig i kroppen…och det tar lite tid att återhämta sig men tar man det bara lugnt så brukar man komma igen men då man just återhämtat sig så är det dags igen…

Ibland undrar jag varför jag jobbar natt…men tro mig eller ej så är det fördelar med att jobba natt…trots att man stundtals är så trött på den ständiga tröttheten som sätter sig i kropp och knopp. I morse såg jag då ingen direkt större fördel…då allt verkligen körde ihop sig…efter 3 nätter borde det inte få köra ihop sig så..men så gjorde det nu ändå…efter 10 timmars nattjobb borde sista halvtimmen få vara lugn …men icke då….blev helt uppskruvad av allt som hände att det är svårt att koppla bort jobbet då man kommer hem. Vanligtvis så är det som bortblåst efter färden hem i bilen på den lilla stund det tar hem hinner jag ändå varva ner ….för att kunna sova skönt då man äntligen får lägga ned huvudet på den sköna kudden.

Sov trots allt till 14:00 idag…lite snopet då jag vaknade att jag inte ens gått upp för att kissa som jag brukar göra …så utvilad är jag ändå idag …fast värk har jag ju som vanligt i mina bihålor…jaja nu blev det lite gnälligt …men mina bihålor värker nästan varje dag…fast jag inte nämner det dagligen för vad hjälper det? Försökert istället fokusera på annat…för värken den kan jag ju inte trolla bort hur gärna jag än vill….värken är inte värd uppmärksamhet…fast nu fick den det ändå…den ska veta att jag har svårt för att acceptera den…

Ska snart ge mig iväg till stan…ska hälsa på mamma en stund…hon har ju inte fått besök av mig på ett par dagar nu…men när jag jobbar så har jag inte tid och samma ork att besöka henne som de veckor då jag inte jobbar så himla mycket som denna vecka på schemat…dessutom tog jag ju en extra natt…så på dagens schema står det ett besök hos mamma högst upp…

Hemmet får sin uppmärksamhet imorgon…torsdag…den ända hellediga dag denna vecka …sen är det jobb i helgen igen…man borde alltid ha tre sovnätter hemma ledigt innan varje pass för att ha bättre energi och kraft att orka jobba…ork har man ändå konstigt nog…man gör det man ska ändå….för det är ju därför jag är där…för att sköta de sysslor man ska…men jag ska erkänna att det suger periodvis att behöva lägga all energi man har på jobbet…man borde ha åtminstonne en ttredjedels ork kvar att kunna spendera privat…

Därför brukar jag spara semesterdagar att ha till hands då det känns tungt…och ta ledigt mina enkelsöndagar….då får man 9 hela lediga dagar i ett sträck …välbehövliga heliga lediga dygn att ta igen sig på….så nu ska jag söka semester några enkelsöndagar framöver…för att samla den kraft som jag så välbehövligt behöver nu….då jag snart nått ett av mina största mål i livet….ett mål som jag strävat efter hela livet fast jag inte riktigt har förstått vad  jag strävat  efter innan….fast jag fått singnal efter signal så har jag inte fattat …men bättre sent än aldrig …så nu behövs det krafter över för att nå detta mål….som ska bli början på mitt nya liv….

Jag är på sluttampen nu…

2 svar to "Vad har då denna dag att bjuda på?"

Hoppas du får dina semesterdagar. Jag har också sparat lite som jag ska ta i höst.
Nattjobb är slitsamt. Jag jobbade i en nattpatrull för några år sedan. Oerhört roligt men min mage klarade inte av det i längden. Den klarade inte av omställningarna.

Ha det så fint.
Kram

Vad är det för mål?? *nyfiken så jag dör*

Hemikramar ♥

Kommentera

Kategorier

Arkiv

Mest klickade

  • Inget

AB blogg american appelpie angordning hästpsykologi Bad gateway bakbunden bitter barnbarn barnbarnen boktips Dagsutflykt Hjo bakad potatis shopping hem och hobby loppis antikt Dikt Dilemma trött curling lat Elvis Shickzal King of rock elände ödesdigert telefonsamtal Eva dahlgren feed flickan som lekte med elden Wienerbröd fotobloggen 4 youre eyes Fototriss ljus fötter jordgubbar vin värmebölja girighet misstänksamhet Gissa temat Hemimamma hep stars himlen kyrkogården clabbe mamma pappa Hsp High sensitiv person karaktärsdrag hästar Rockan importera exportera filer James Blunt magnetarmband jogging träning muskler fett semester Jordgubbsmuffins Klart fix optik Klokord lagar löften arv mål lilla sofie Madonna Madonna Express yourself Michael Jackson MJ MJ RIP musik orosmoln cupcakes pappa pappa tandis rotfyllning Gustav Wasa pocoloco midsommarblommor regn orup release me livet rss pinga rött vitt blått Schickzal sevdabo femkamp grill svin shining light Shoreline Anna Ternheim sinatra lee the corrs bono sinnesrobönen självporträtt skitlag AB bloggen snus mat handla såpa BH Lumene sol brassestol bok bad vätterstranden sommarfrulle jordgubbar sommar gröngräs Sorg håll huvudet högt Spökar energi närvaro pappa Stefan Liv strömavbrott åska tandläkaren fynd semester sol brasestol Techno telefonsamtal telefonångest these boots are made for walking trött jobb sovpass upplösning medium stor bild utflykt fika räkmacka specialare vård människor värdighet Änglakort ängeln i rummet ödetorpet
