Min egna lilla vrå

Parkerat mina sparpengar…

Posted on: augusti 9, 2011

Ja det har jag gjort idag…jag har inga större summor sparade men har inte råd att förlora dem…ingen oavsett fattig eller rik vill väl förlora det man sparat.

Hua läskigt är det att bolla med konton hit och dit…men jag är lite lättad ändå att jag ”parkerat” mina besparingar i en säkrare portfölj…tills vidare får de stå där…och ska flyttas tillbaka igen i rätt läge för att förhoppningsvis få avkastning…just att flytta tillbaka i rätt sekund är det svåra….men en uppgång på aktiemarkanden kommer.. det är säkert ..då gäller det att ha lite is i magen och pricka in rätt tidpunkt.

Jag är inte ett dugg intresserad av börsnoteringar…eller jag kan säga så här jag tycker det är svårt att förstå aktiemarknaden… vi har ju mer eller mindre tvingats in i detta då det bestämmdes att vi skulle ta mer ansvar över vårt framtida pensionssparande…när jag valde min sparportfölj valde jag bara ”nästan” lite slumpmässigt olika fonder för jag var och är fortfarande ganska så ovetande om vad som är bäst…det är ett stort ansvar kan jag tycka som är novis att lägga på oss som är okunniga…det gäller ju hur vår framtid ska se ut…hur vi ska kunna leva så bra som möjligt då vi når pensionåldern…hua vem vill tänka på pensionen då man är mitt i livet? Då vill man inte tänka så långt fram utan leva i nuet och njuta av det utan oro för hur man ska ha det på sin ålders höst.

Nu hoppas jag att jag gjort rätt idag som parkerat mina små sparslantar i en räntefond…ja jag vet ialla fall att de inte går förlorade…

Men läskigt är det att flytta runt pengar …hit och dit…min oro förmedlade jag till bankkvinnan som hjälpte mig…men det är säkert många fler än jag som är oroliga …och som gjort som jag gjort idag …för att säkra det lilla man har.

Oron i världsekonomin är svår att greppa …köp eller sälj…har man pengar ska man våga köpa nu då aktiekurserna är låga …våga ska man för att vinna …men jag har inte råd att förlora…så jag fortsätter att månadsspara som vanligt och säkrar det lilla  jag har…man får ta till sig experterna tips ..och gör det man själv tror är bäst…

 

 

6 svar to "Parkerat mina sparpengar…"

*många bäckar små-blir en stor å* Man ska vara rädd om det lilla man har så att det får en chans att åtminstone inte försvinna och kanske öka sitt värde istället!

Jag ber om ursäkt att det var länge sen sist jag var här. Det har varit mycket….

*stor go kram*
Ps: jag har en ny blogg,så för att hitta mig så klicka på namnet här i kommentaren

Kikat in hos dig…åh du har då inte haft det lätt…

Ingen fara du behöver inte be om ursäkt…jag vet hur det kan vara.

kraaaam

Blev överraskad när jag hörde på nyheterna om börsraset, kan inte heller ett dugg om aktier, och har varit alldeles frånvarande från både radio och tv, och datorer. Men man bör se över det man har, ska jag säga som inte kollat mitt läge på länge, men kanske dags nu.

varm kram

Ja jag är då helt nmovis då det gäller aktier och börsen…men kände nu att något måste göras för att rädda det som räddas kan.

kramelikram och välkommna hem från semestern.

Vi har inte gjort nåt och nu är det för sent att flytta aktier och fonder, så man får ha is i magen och hoppas det går bra.

BS Tack snälla, den tar jag gärna emot !

Kramar

Is i magen ja det bör man ha i tider som dessa …hoppas på det bästa nu…

kram

Kommentera

Kategorier

Arkiv

Mest klickade

  • Inget

AB blogg american appelpie angordning hästpsykologi Bad gateway bakbunden bitter barnbarn barnbarnen boktips Dagsutflykt Hjo bakad potatis shopping hem och hobby loppis antikt Dikt Dilemma trött curling lat Elvis Shickzal King of rock elände ödesdigert telefonsamtal Eva dahlgren feed flickan som lekte med elden Wienerbröd fotobloggen 4 youre eyes Fototriss ljus fötter jordgubbar vin värmebölja girighet misstänksamhet Gissa temat Hemimamma hep stars himlen kyrkogården clabbe mamma pappa Hsp High sensitiv person karaktärsdrag hästar Rockan importera exportera filer James Blunt magnetarmband jogging träning muskler fett semester Jordgubbsmuffins Klart fix optik Klokord lagar löften arv mål lilla sofie Madonna Madonna Express yourself Michael Jackson MJ MJ RIP musik orosmoln cupcakes pappa pappa tandis rotfyllning Gustav Wasa pocoloco midsommarblommor regn orup release me livet rss pinga rött vitt blått Schickzal sevdabo femkamp grill svin shining light Shoreline Anna Ternheim sinatra lee the corrs bono sinnesrobönen självporträtt skitlag AB bloggen snus mat handla såpa BH Lumene sol brassestol bok bad vätterstranden sommarfrulle jordgubbar sommar gröngräs Sorg håll huvudet högt Spökar energi närvaro pappa Stefan Liv strömavbrott åska tandläkaren fynd semester sol brasestol Techno telefonsamtal telefonångest these boots are made for walking trött jobb sovpass upplösning medium stor bild utflykt fika räkmacka specialare vård människor värdighet Änglakort ängeln i rummet ödetorpet
