Min egna lilla vrå

Fototriss 143 …med skruvat…tema

Posted on: augusti 7, 2011

Då kör vi igen då och försöker oss på det skruvade temat…det passar väl bra då regnet formligen öser ner att fototrissa lite…

Känner mig lite ringrostig efter sommarens strapatser…som inte varit lika strapatsrik som bruklig… en sommar ska vara full av aktivitet och jo aktivitet har det varit men denna sommaren har inte varit sig riktigt lik….av många orsaker..

Sommaren har varit skruvad…ja nästan rubbat ovanligt vriden…onormal för min smak…men det är bara att gilla läget och köra på i det nu som det är…jag har levt i min egna verklighet…en vanligt ovanlig verklighet för mig som vant mig vid att livet inte alltid blir som man tänkt…tänk bara på det som hänt i Norge…hur skruvat är inte det …helt absurt…och overkligt att det kunde ske…vilken mardröm…

Min skruvade värld ter sig ganska så obetydlig jämförelsevis…men den är ändå min verklighet … mina problem är ganska små när man tänker efter…världen är orättvis…tänker på de som svälter…de som inte har mat för dagen ens…de som inte har tak över huvudet…

Inte lätt att skruva till en fototriss med allt detta i åtanke…men en fototriss blir det ändå…en med obetydlig skruv

Jag har inte varit på böljan den blå som jag brukar …utan ha fått vara på land…fast jag är en landkrabba så saknar jag sjölivet…det är skruvat att inte ha kunnat båtsemestra…tänk att en landkrabba och badkruka kan längta så till båtlivet..och båten den ja den ligger oxå på land…hur ska den känna det då? Den längtar nog än mer efter att få guppa på vågorna och känna sjöbrisen mot sitt skrov…tror att Fri-da som hon heter…längtar tillbaks till  Östersjön igen…det var tider det då hon låg i Västervik.

Det måste väl ändå vara skruvat att ligga på land om man är båt?

Jätten Vist..för att bygga honom har det nog gått åt en hel del skruvar…eller spik…skruvat har Calle Örnemark gjort ialla fall för att få ihop denna jätte…en hel del spik och skruv måste det  gått åt genom alla år som Calle skruvat ihop sina konstverk…det är ju inga små verk han färdigställer denne man …så jag antar att det spikats en hel del…det vet min bror som fick hjälpa Örnemark spika i verkstaden då den låg i Smedbyn…

Läs mer här om Jätten…

http://sv.wikipedia.org/wiki/J%C3%A4tten_Vist

Sagan om Jätten Vist..

http://www.geocaching.com/seek/cache_details.aspx?guid=3788c2e1-42c3-4634-989f-5237d3d08473

 

Nog är det skruvat att möta ett sjöodjur på torra land?

Så blev min skruvade triss …en helt vanlig obetydlig men ändå ganska så tydlig skruvad triss….trots ringrostigheten och oinspirationen som jag kände då jag tog mig an veckans utmaning.

Här ser du fler skruvade teman…

http://fototriss.blogspot.com/

Anta utmaningen du oxå…denna vecka firas det …med en tävling att fototriss är tillbaka efter sommaruppehållet…trissa och du kan vinna en fotobok..från DEXT!

http://dext.se/battre-bilder-smakryp-och-vaxter

Tack Helena och Jah Hollis för det skruvade temat!

Roligt att fototrissen åter är här…

 

Etiketter:

19 svar to "Fototriss 143 …med skruvat…tema"

Vilket bra namn båten Fri-da!!! Åkte förbi Örnemarks konstverk igår och tänkte också att dem skulle man kunnat fota till temat.

Vad häftigt med skruvade jättar och sjöodjur! Bra trissat!

Fina bilder, fin triss. 🙂

Fikade du på Kroatorpet när du ändå var på den gatan. Fin Triss!

Fin triss med många tänkvärda ord innan. Gillar mittenbilden med jätten Vist som blickar ut över Vättern.

😉 Så skruvat så.. finfina skruvade bilder o text till 🙂

Vad tråkigt att din sommar varit så skruvad och att du inte kom ut på sjön. Fina bilder blev det i alla fall och den sista på odjuret blir min favorit.

Morrn.

”Vist” är en bra bild.;-))

Ha de bra.

Hasse A

Verkar som du haft en hård sommar, men en fin triss fick du till:)

Ha det bra/AX

tyckte den blev bra trots brist på inspiration

Hihi, jag som har en så skruvad uppfattning om var jag befinner mig, går ju ALLTID vilse, jag känner FAKTISKT igen mig i åtminstone två av bilderna! 🙂
Det gjorde du bra.

Hi hi, ja du skruvade till det på ett eget sätt. 🙂
Mycket underhållande text till din triss.
Jag gillar ditt foto på Storsjöodjuret, missade det odjuret sist jag besökte stan.
Tack för ditt stöd mot slöa kommunalpolitiker. 😉
Kanske skulle starta en facebookgrupp?

Fin triss du knåpat ihop! Jag känner mig också helt skruvad för att jag inte kommit ut på sjön i år. Men i sjön har jag kommit – det är bra nog!
Kram!

fina bilder. Det var några år sedan jag passerade den jätten på vägen mellan mina hemorter 🙂
tycker att det snart är dags igen.

ha en bra dag

Det blev ju en bra triss till slut. Fint sjöodjur. 🙂

Kommentera

Kategorier

Arkiv

Mest klickade

  • Inget

AB blogg american appelpie angordning hästpsykologi Bad gateway bakbunden bitter barnbarn barnbarnen boktips Dagsutflykt Hjo bakad potatis shopping hem och hobby loppis antikt Dikt Dilemma trött curling lat Elvis Shickzal King of rock elände ödesdigert telefonsamtal Eva dahlgren feed flickan som lekte med elden Wienerbröd fotobloggen 4 youre eyes Fototriss ljus fötter jordgubbar vin värmebölja girighet misstänksamhet Gissa temat Hemimamma hep stars himlen kyrkogården clabbe mamma pappa Hsp High sensitiv person karaktärsdrag hästar Rockan importera exportera filer James Blunt magnetarmband jogging träning muskler fett semester Jordgubbsmuffins Klart fix optik Klokord lagar löften arv mål lilla sofie Madonna Madonna Express yourself Michael Jackson MJ MJ RIP musik orosmoln cupcakes pappa pappa tandis rotfyllning Gustav Wasa pocoloco midsommarblommor regn orup release me livet rss pinga rött vitt blått Schickzal sevdabo femkamp grill svin shining light Shoreline Anna Ternheim sinatra lee the corrs bono sinnesrobönen självporträtt skitlag AB bloggen snus mat handla såpa BH Lumene sol brassestol bok bad vätterstranden sommarfrulle jordgubbar sommar gröngräs Sorg håll huvudet högt Spökar energi närvaro pappa Stefan Liv strömavbrott åska tandläkaren fynd semester sol brasestol Techno telefonsamtal telefonångest these boots are made for walking trött jobb sovpass upplösning medium stor bild utflykt fika räkmacka specialare vård människor värdighet Änglakort ängeln i rummet ödetorpet
