Min egna lilla vrå

Hungrig efter en skräckfylld natt …

Posted on: augusti 4, 2011

Så jag var tungen att gå upp en stund…fast jag borde sova tills klockan ringer vid 15:00….blev så sittandes här en stud medans havregrynsgröten  lägger sig som bommull i magen min….det är svårt att sova med en knorrande mage så det var bara att masa sig upp och käka…somnar nog om igen om  én stund…för trött är jag  än det ska jag erkänna…fast jag har sovit 4 timmar..så är det inte tillräckligt då jag ska jobba inatt igen….

Hm nu blev texten så här stor plötsligt..

så kanske ska jag lägga mig nuuuu….men jag var tvungen att gå upp för inte kan man sova hungrig….jag drömmde eller så hallusinerade jag då jag såg en stor go kebab framför mig…och en stor go pizza…ja så det var bara att gå upp och koka havregrynsgröt…det är det enda att göra ..det tar bara 3 min  sen så kan man stilla sin hunger….nu ligger gröten i min mätta mage som bommull…Gott!

Ojoj vilken händelsefull natt då en riktig skräckupplevelse kan man nog säga att den urartade sig till ….men två modiga unga kvinnor…jag och min kollega…löste problemet trots att vi skrek av skräck…

Åker ju för att hjälpa till på ett annat boende…där de jobbar själva…och det gick väl som det skulle till en början…och hon berätta om natten som gått att hon blev skrämd som bara det men de på dagen hade löst problemet trodde hon…oj oj vilken tur att problemet var löst för jag kan säga direkt att kjag inte skulle velat vara i hennes kläder natten innan…

Bäst som vi sitter där färdigjobbade och jag som precis skulle ge mig av igen….ser jag något svart i ögonvrån….jag skriker och kurar ihop mig i fotöljen…kollegan skriker hon med helt paralyserade sitter vi där båda och skriker skrattar halvt hysteriskt om vart annat….vad ska vi göra nu….hur löser vi detta? Jag kan absolut inte lämna henne nu…så vi försöker tillsammans att komma på ett bra sätt …går försiktigt upp för att lokalisera odjuret…leta efter en väg ut …att retirera om den anfaller…men jag lugnar kollegan med att säga att jag vet att de inte anfaller och att de inte äter människor…inte de små men kanske de stora…lugnar oss lite men så ser vi den igen på fönsterbrädet…ilandes fram och tillbaka…iiiiiiiiiihhhhh….skriker vi igen men lite undertryckt för att de som sover inte ska vakna….springer snabbt till altandörren öppnar den …slår till med kvasten ….och skriker lite igen …och vips så slinker den snabbt ut i natten….vi slår igen dörren hastigt och så vänder vi oss mot varandra och skrattar lättade…lite nervöst ändå men nu är den ialla fall ute….jag berömmer kollegans mod hon som drämmde till med kvasten på fönsterbrädan..hon som vågade  gå närmare den än jag…men som intt vågat om inte jag varit med…phu….vilken pärs…hoppas nu bara att den inte hade med sig någon kompis som blev kvar inne …för då får vi jaga mus i natt igen.

Ja kan ni tänka att vi har jagat en liten söt mus inatt….inte klokt att man är så rädd för en sån liten söt varelse…

Men kan de klätra upp på fönsterbrädet så är det inte konstigt att man fantiserar om att de kan äta upp människor..men nu när jag sitter här och återger historien så inser jag att vi överdrev en aning där mitt i natten….så kan det gå en vanlig mörk jobbnatt …när man trissar upp varandra…då prövas ens mod…och då inser man att man inte är så kaxig…rädd för en liten ullig gullig mus…hahaha…men jag tror att det är något som sitter i de kvinnliga generna något som man ärvt och som man  inte kan rå för….

Ska försöka somna om nu en stund…

SES!

7 svar to "Hungrig efter en skräckfylld natt …"

de är en sak att ha en mus i handen en annan när de kvickt kilar runt på golvet ..huuuu ..då käns de som om den skulle kunna klättra uppför benen jhu ..skrattar ..hoppas du sov gott vännen ..
kram

Ja du klös…att man ska bli så skräckslagen för en lite söt harmlös mus….men det är så det är…möss kan ju vara farliga.

Sovit någorlunda gott i värmen.

kraaam

Hade själv glömt att stänga ytterdörren i vintras, så den stod lite på glänt och på kvällen när jag stått och sjungit en stund och sedan skulle borsta tänderna kommer det något svart över golvet precis där jag stått och sjungit! EN RÅTTA!! Jag tog ner råttfällan ur skåpet, gillrade den tog kudden och gick in till mor och far och sov där 🙂 På morgonen satt den i fällan och lugnet var återställt. Vägrade sova där om den fått för sig att springa upp i sängen på natten. DÅ hade jag stendött 🙂

Ja jag hade aldrig sovit i ett hius där jag visste att en råtta befann sig…tur att det finns råttfällor…och att man har nära och kära att bege sig till om man så behöver.

Kollegan och jag var paralyserade av skräck…men sååå lättade vio blev då den sprang upp..

stor ottokram

Oj vilken dramatik! Tur att allt slutade väl!

kram!

Jag ser scenen framför mig. Ha ha. Det vore kul om den lilla musen hade en blogg och kunde beskriva exakt samma situation fast från sin synvinkel.

jag håller med pappa Hasse =0)

Hemikram ♥

Kommentera

Kategorier

Arkiv

Mest klickade

  • Inget

AB blogg american appelpie angordning hästpsykologi Bad gateway bakbunden bitter barnbarn barnbarnen boktips Dagsutflykt Hjo bakad potatis shopping hem och hobby loppis antikt Dikt Dilemma trött curling lat Elvis Shickzal King of rock elände ödesdigert telefonsamtal Eva dahlgren feed flickan som lekte med elden Wienerbröd fotobloggen 4 youre eyes Fototriss ljus fötter jordgubbar vin värmebölja girighet misstänksamhet Gissa temat Hemimamma hep stars himlen kyrkogården clabbe mamma pappa Hsp High sensitiv person karaktärsdrag hästar Rockan importera exportera filer James Blunt magnetarmband jogging träning muskler fett semester Jordgubbsmuffins Klart fix optik Klokord lagar löften arv mål lilla sofie Madonna Madonna Express yourself Michael Jackson MJ MJ RIP musik orosmoln cupcakes pappa pappa tandis rotfyllning Gustav Wasa pocoloco midsommarblommor regn orup release me livet rss pinga rött vitt blått Schickzal sevdabo femkamp grill svin shining light Shoreline Anna Ternheim sinatra lee the corrs bono sinnesrobönen självporträtt skitlag AB bloggen snus mat handla såpa BH Lumene sol brassestol bok bad vätterstranden sommarfrulle jordgubbar sommar gröngräs Sorg håll huvudet högt Spökar energi närvaro pappa Stefan Liv strömavbrott åska tandläkaren fynd semester sol brasestol Techno telefonsamtal telefonångest these boots are made for walking trött jobb sovpass upplösning medium stor bild utflykt fika räkmacka specialare vård människor värdighet Änglakort ängeln i rummet ödetorpet
