Min egna lilla vrå

God morning…

Posted on: juli 31, 2011

Sitter här nyvaken med en stor kopp kaffe och en pruttmacka..hihi …en svart finsk surdegsmacka med ost…gott…men man blir lite pruttig av surdeg…men det får man ta för just sån macka vill jag ha idag…

Denna soliga dag har jag sovit bort…men så är det att jobba natt att vissa fina dagar går förlorade ….men sova bör man …om man ska orka och denna dag sov jag som sig bör ….länge…och sammanhängande! Skönt…för nu har jag en natt kvar….att ta mig igenom…eftersom jag varit ledig länge nu och helt vänt dygnet på rätt håll så är det lite tröttsamt att vända om det igen…min första natt detta pass var jag förlamande trött framåt vargtimmen…då undrar man va det är man håller på med…då man har fullt sjå med att hålla sig vaken när kroppen bara vill sova…det är mot naturen att hålla sig vaken natt efter natt och då kan jag tänka att detta måste slita hårt på kroppen…men vänta …snart så har jag vant mig igen…vid vakandets våndor…

Så idag vaknade jag tacksam över att ha fått sova ordentligt …i hela 7 timmar…så natten som kommer går säkert lätt som en dans.

Hemma är det som det är ….sommarlov och en dotter som sover lika länge som en arbetande mor…hon kommer att få svårt att börja skolan igen och gå upp på mornarna…men det ordnar sig nog…skönt att sommarlovet snart är över…fast man unnar dem långledigheten…så är det ändå skönt då allt är tillbaka i rullorna igen…

Det är tid för förrändring…tid för att få saker och ting i ordning…tid för att gå vidare i livet….en omvälvande tid står inför min dörr…ja det är mycket nuuu…mycket som ska fixas ..mycket som ska redas i ..men så har jag haft det ända sedan pappa dog…mycket…men snart ska väl det ändå vända…jag ser med tillförsikt på framtiden…hoppas att det snart är över…och att jag snart kan känna sinnesro igen…det har ju varit en omvälvande tid…det har hänt så mycket så man tror inte det är sant ibland…att så mycket kan hända på så kort tid…både bra och dåligt …men när allt är över och man kan knyta ihop säcken så kanske man kan se meningen med allt som skett….men då börjar nästa fas…

Då ska jag minnsan reda i saker som i mina ögon varit orätt…om jag bara orkar…men det vet jag att jag kommer att göra….för då man tror sig vara helt slutkörd så kan man ge minst lika mycket till….vänta bara!

Men jag väljer mina strider väl…för mot väderkvarnar kan man inte vinna…eller?

Jag tror att jag har ett litet fall för Janne Josefssons Uppdrag granskning…det är ialla  fall ett fall för journalistiken att reda i…att ta reda på om det har gått till på rätt sätt …om det är så här det ska gå till…om man får behandla människor hur som helst…jag är övertyygad om att mitt fall borde kunna vara intressant…om inte för att andra ska slippa samma resa som jag gjort dessa månader…Vi får se….om jag nu kommer att driva det vidare…jag måste först landa i min nya verklighet…men sen  kanske!!!

6 svar to "God morning…"

många kramar till en stark kvinna

tackar allra ödmjukast …till kvinnan med klös i..

Kram

Vilka fina och stärkande ord!!

Jag håller tummarna för att Janne lyssnar!!

Hemikramar och tack för din fina kommentar hos mig!! ♥

Håller med…det är ord som stärker en då man behöver lite uppmuntran.

Vi får väl se om jag orkar driva saken så långt…men sätter jag bara bollen i rullning så rullar den förmodligen på av sig själv….

Sänder dig en stor varm ottokram ❤

Man klarar mer än man tror, klart du klarar det. Men vila först, sedan kommer en tid för att röja i allt som ska röjas i.

Ha det gott och passa på att vila när du kan !

Kram

Jo Agnetha jag tar det lugnt…en sak i taget och vilar, tar det nästan för lugnt men det krävs vila för att orka….allt måste liksom sjunka in och mogna lite innan man orkar tag tag i det på riktigt.

Allt har sin tid….och det tar tid att reda ordning …men det löser sig nog.

Kraaam

Kommentera

Kategorier

Arkiv

Mest klickade

  • Inget

AB blogg american appelpie angordning hästpsykologi Bad gateway bakbunden bitter barnbarn barnbarnen boktips Dagsutflykt Hjo bakad potatis shopping hem och hobby loppis antikt Dikt Dilemma trött curling lat Elvis Shickzal King of rock elände ödesdigert telefonsamtal Eva dahlgren feed flickan som lekte med elden Wienerbröd fotobloggen 4 youre eyes Fototriss ljus fötter jordgubbar vin värmebölja girighet misstänksamhet Gissa temat Hemimamma hep stars himlen kyrkogården clabbe mamma pappa Hsp High sensitiv person karaktärsdrag hästar Rockan importera exportera filer James Blunt magnetarmband jogging träning muskler fett semester Jordgubbsmuffins Klart fix optik Klokord lagar löften arv mål lilla sofie Madonna Madonna Express yourself Michael Jackson MJ MJ RIP musik orosmoln cupcakes pappa pappa tandis rotfyllning Gustav Wasa pocoloco midsommarblommor regn orup release me livet rss pinga rött vitt blått Schickzal sevdabo femkamp grill svin shining light Shoreline Anna Ternheim sinatra lee the corrs bono sinnesrobönen självporträtt skitlag AB bloggen snus mat handla såpa BH Lumene sol brassestol bok bad vätterstranden sommarfrulle jordgubbar sommar gröngräs Sorg håll huvudet högt Spökar energi närvaro pappa Stefan Liv strömavbrott åska tandläkaren fynd semester sol brasestol Techno telefonsamtal telefonångest these boots are made for walking trött jobb sovpass upplösning medium stor bild utflykt fika räkmacka specialare vård människor värdighet Änglakort ängeln i rummet ödetorpet
