Min egna lilla vrå

Min dag..

Posted on: juli 27, 2011

…idag artade sig riktigt bra…kan jag sammanfatta då jag sätter mig här med ett glas mouserande vitt vin…

Visst då jag kom hem var jag trött och huvudet mitt värke så jag trodde att jag skulle få ett migränanfall…men det släppte efter att jag fått i mig en macka, lite dryck och två värktabletter…tror att det var en kombination av åskevärme, trötthet och vätskebrist…

Började min dag med att ta mig ut en vända i joggingspåret…efter att först ha ätit en god frukost…och tagit det lugnt så orka jag idag springa…ja springa om än inte i något rasande fort tempo så sprang jag först hela 3km banan och så ett extra 1 km varv…ja jag överträffade verkligen  mig själv imorse …jag som brukar gå efter mördarbacken sprang på ända hem till ytterdörren min. Tjoho…det var länge sedan det inträffade…så nu kanske jag är på gång…äntligen…

Imon ska jag ha vilodag..har lite andra ärenden att uträtta …tex ett efterlängtat tandläkarbesök…har ju två rotfyllningar kvar och hoppas snart att min renovering är klar…men jag misstänker att min värk idag kan ha något med mina tänder att göra…bläää….tandläkaren min nya gumma har hittills gjort undervärk…så jag hoppas att värken lättar efter morgondagens borrningar…

Min sista semester vecka börjar lida mot sitt slut och jag har ju som ni kanske vet inte gjort något särskilt denna sommar…fastän jag har haft fullt upp ändå…med andra tråksaker…så idag tänkte jag att det får bli en dagstur…till bror min med familj…bjöd med mitt äldsta barnbarn för att ha sällskap på färden och fick två till med mig av bara farten så hade dottern och mitt andra barnbarn bjudit med sig själva…ingen fara bara roligt att ha bilen full…

Kom så iväg och stanna först för att köpa med lite fikabröd…och ett mellanmål på Max blev det ostburgare med mozzarella strips….gott! Åkte sedan mätta och belåtna de 5 milen ner mot Ulricehamnshållet där min bror bor…

Där blev det fika direkt …efter kramkalas…och  lite tjöt…ute i partytältet …

Än sken inte solen men det var tryckande varmt..så barnen tjata på oss att fika färdigt för de ville ner till åa och bada…Ätran flyter förbi bakom huset…så bad fick det bli…men först ville de små prova våra glasögon….

…så söta man kan vara då…

 

Min bror pekar uppåt ån och berättar att de lite äldre barnen går längre uppåt ån och slänger sig i på badmadrasser och flyter med strömmen ända hit  till badplatsen …häftigt tyckte de små…och även jag om jag ska erkänna..

Barna fick hålla sig på badplatsen…längre ut är det ju strömt så de fick hålla sig intill kanten…bland smågrodorna…jo vi såg smågrodor som ville svalka sig de med…

Jag doppa ens inte tårna…utan vi gick en sväng istället …men jisses då P testa denna livsfarliga kana…shit vilken fart man får då man har blöta bad kläder…man kan ju bryta bena om det vill sig illa så det blev inte många åk på denna…

Promenera ner till fiket …det mysiga ja det mysigaste fik jag vet…och tillbaka till badet igen …en runda på ca 2 km…

 

 

 

 

Ja det blev en riktigt bra dag till slut…nu väntar sängen…go natt!

8 svar to "Min dag.."

åå vilken härlig dag ni ser ut att ha haft ..nice
kram

Very nice…kan inte annat än hålla med dig.

Kram

vilket fint ställe! undra på att du känner glädje inför att åka dit.
Lät hur skönt som helst att åka på luftmadrassen med strömmen
🙂

Ja det är så fint där…önskar att jag åkte dit lite oftare bara.
Åbadet är häftigt ..men kallt!

Kram

Vilken underbar natur 🙂 Ser jättehärligt ut!

Kramar

🙂 Där är vilsamt att vandra och njuta av det vackra i naturen… borde åka dit lite oftare….får ta mig i kragen och träffa bror min med familj lite oftare…

kraaaam

Förstår att du är nöjd med den dagen, härligt! Vad duktig du är som springer! Ha de, kram

Får se hur länge jag hänger i med joggingen…oftast så kommer jag bara igång och så blir jag sjuk..mina bihålor krånglar ju eller så blir jag förskylld..eller så får jag ont någonstans…peppar peppar så har jag klarat mig än så länge.

Ha en bra helg.
kraaam

Kommentera

Kategorier

Arkiv

AB blogg american appelpie angordning hästpsykologi Bad gateway bakbunden bitter barnbarn barnbarnen boktips Dagsutflykt Hjo bakad potatis shopping hem och hobby loppis antikt Dikt Dilemma trött curling lat Elvis Shickzal King of rock elände ödesdigert telefonsamtal Eva dahlgren feed flickan som lekte med elden Wienerbröd fotobloggen 4 youre eyes Fototriss ljus fötter jordgubbar vin värmebölja girighet misstänksamhet Gissa temat Hemimamma hep stars himlen kyrkogården clabbe mamma pappa Hsp High sensitiv person karaktärsdrag hästar Rockan importera exportera filer James Blunt magnetarmband jogging träning muskler fett semester Jordgubbsmuffins Klart fix optik Klokord lagar löften arv mål lilla sofie Madonna Madonna Express yourself Michael Jackson MJ MJ RIP musik orosmoln cupcakes pappa pappa tandis rotfyllning Gustav Wasa pocoloco midsommarblommor regn orup release me livet rss pinga rött vitt blått Schickzal sevdabo femkamp grill svin shining light Shoreline Anna Ternheim sinatra lee the corrs bono sinnesrobönen självporträtt skitlag AB bloggen snus mat handla såpa BH Lumene sol brassestol bok bad vätterstranden sommarfrulle jordgubbar sommar gröngräs Sorg håll huvudet högt Spökar energi närvaro pappa Stefan Liv strömavbrott åska tandläkaren fynd semester sol brasestol Techno telefonsamtal telefonångest these boots are made for walking trött jobb sovpass upplösning medium stor bild utflykt fika räkmacka specialare vård människor värdighet Änglakort ängeln i rummet ödetorpet
